April markeert de start van een fris geraniumseizoen. Het collectief van Europese geraniumveredelaars Pelargonium for Europe lanceert een promotiecampagne om de verkoop in Nederland en België te stimuleren. Het thema van dit seizoen is 'Zomers Paradijs', waarbij geraniums worden gepresenteerd als de perfecte zomerbloeier die eenvoudig te verzorgen is.
Pelargonium wordt in heel Europa geproduceerd en in 21 landen gepromoot, waaronder in Nederland en België. De campagne richt zich op tuincentra, bloemisten, en hun webshops. Een gratis perskit met consumententeksten en visueel materiaal is beschikbaar om de verkoop te ondersteunen. Geïnteresseerden kunnen met campagnemanager Jacqueline Doornekamp (jacqueline@conceptfactory.eu). Pelargonium for Europe heeft ook POS-materiaal ontwikkeld voor extra attentiewaarde op de winkelvloer en is gratis te downloaden. Het doel is om consumenten aan te moedigen geraniums op hun balkon en terras te plaatsen en er de hele zomer van te genieten.
Zichtbaarheid in consumentenmedia
In lijn met de stijgende populariteit van balkons en terrassen als genietplekken, wordt de geranium gepresenteerd als de ultieme zomerbloeier. Vanaf april zal de geranium prominenter aanwezig zijn in consumentenmedia, waarbij traditionele en nieuwe media worden ingezet om zowel traditionele als jongere consumenten te bereiken. Magazines, dagbladen, tv-programma's en influencers zullen verschillende soorten Pelargoniums in de schijnwerpers zetten, en de Facebookpagina's MijnGeranium en MonGeranium (Frans) wordt gebruikt om consumenten te verleiden tot aankoop.
Europe in Bloom
De campagne 'Europe in Bloom', met geraniums in de hoofdrol, is een initiatief van Pelargonium for Europe en wordt uitgevoerd in 21 landen. In Nederland en België is groeimarketingbureau Concept Factory uit Den Bosch verantwoordelijk voor uitvoering van de verschillende campagneonderdelen.
Foto's: Pelargonium for Europe