Detail/retail

Marktaandeel Albert Heijn staat onder druk

Het marktaandeel van Albert Heijn staat onder druk en dat noopt Zaandam tot maatregelen. Zo focust AH zich nu nog meer op het verbeteren van de winkel. ‘De nood is aan de…

Prijswinnaars ‘Beste Kerstshow van Nederland 2019’

Waar staat de Beste Kerstshow van Nederland? Op vier december werden de prijswinnaars bekendgemaakt tijdens de officiële prijsuitreiking in Reeuwijk. Tuincentra uit het hele land streden om de titel ‘Beste Kerstshow van Nederland’. Prijzen waren er te winnen in vier categorieën: extra groot, groot,…

Plastic afval Britse supermarkten stijgt tot bijna 1 miljoen ton per jaar

Ondanks het feit dat er in de publieke sector minder verpakkingsmateriaal wordt gebruikt, is het gebruik van wegwerpplastic door Britse supermarkten gestegen tot meer dan…

Na aanpassing wordt het logo in 2021 ingevoerd

Ook Nederland kiest voor invoering Nutri-Score

Nutri-Score is het beoogde voedselkeuzelogo voor Nederland. Dat heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. Van de drie logo’s in Europa - Keyhole, Multiple traffic light en Nutri-Score – blijkt uit Nederlands consumentenonderzoek dat Nutri-Score het beste hielp om…

24-28 januari, Frankfurt

Christmasworld: Retail BLVD creëert nieuwe verkoopimpulsen

Christmasworld, dat van 24 tot en met 28 januari 2020 plaatsvindt, richt zijn productaanbod op de succesfactor: de klantervaring op de verkooplocatie. Maar hoe kunnen retailers klanten bereiken voordat ze een aankoopbeslissing nemen? Hoe kan hun interesse gewekt worden? En welke verschillende soorten…

Digitale winkel van Albert Heijn geland op Schiphol

De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden 'geland' op Schiphol en opende deze week haar deuren. De kleine winkel is toegankelijk voor alle bezoekers van Schiphol, die er tot eind januari kunnen winkelen zonder kassa en zonder personeel. Klanten kunnen er namelijk zonder…

Omzet eerste week Jumbo België: "50% meer dan verwacht"

De financiële man van Jumbo meldt in een artikel in AD dat de start in België ver boven verwachting is. In Pelt werd enkele weken geleden de eerste winkel geopend. ‘De omzet…

Omzetgroei in in derde kwartaal 2019

Omzet Sligro Food Group met 2,3% gestegen

De omzet van voedingsgroothandel Sligro Food Group is in het derde kwartaal 2019 met 2,3% gestegen, van 591 naar 605 miljoen euro. Exclusief het effect van overnames en de…

Sainsbury's in VK vermindert plastic verpakkingen voor verse bloemen in 167 winkels

Sainsbury's begint een test om de plastic verpakkingen voor verse bloemen op grote schaal te verminderen. De test duurt 12 weken en zal plaatsvinden in 167 winkels van de keten. Deze stap markeert opnieuw het doel van het bedrijf om het gebruik van plastic met 50% te hebben verminderd in 2025 in alle…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven