Marketing

Aardappel-tomatenplant Potatom weer in de winkelschappen

De Pick-&-Joy groentenplanten weten de weg naar de consument al een aantal weken goed te vinden. Vanaf aankomend weekend is ook de Pick-&-Joy Potatom weer te vinden in de winkelschappen. De Potatom blijft een uniek product binnen het Pick-&-Joy concept van Vreugdenhil Young Plants, dat…

Onderbroekenlol met serieuze ondertoon

Tulpenkweker Tom Groot graaft woensdag samen met studenten van het Clusius College uit Hoorn katoenen onderbroeken in aan de rand van een bloeiend tulpenveld in Nieuwe Niedorp. Het is het landelijke startschot van de eerste Soil Your Undies Challenge, een initiatief van Nederlandse bloembollenkwekers om…

...en dat is big business

Toeristen betalen zich blauw aan een dagje tulpen

Je kan voor een paar euro de lijnbus pakken door de bollenvelden en genieten van het uitzicht. Of je boekt als toerist een peperdure tour en ziet bijna hetzelfde. Slimme…

Bloemen voor de Paus vertrokken vanaf Keukenhof

Vanaf Keukenhof vertrok, na maanden van voorbereiding, het bloementransport ‘Bloemen voor het Sint Pietersplein’ in Rome. Morgen, witte donderdag, arriveert het transport op het Sint-Pietersplein in Rome voor de paasviering. Mgr. Van den Hende, bisschop van Rotterdam, kwam naar Keukenhof om de bloemen te…

Rozen geïnspireerd door Afrika voor retail

Dümmen Orange lanceert nieuw label Rozuri ‘roses from Africa’

Dümmen Orange heeft op 11 april jl. het nieuwe rozenlabel Rozuri ‘roses from Africa’ aan haar klanten gepresenteerd tijdens het Meet & Greet Rose – event in De Kwakel. Rozuri ‘roses from Africa' is een nieuw label van rozenkwekers uit Ethiopië en Kenia met wie Dümmen Orange nauw samenwerkt, gericht…

Meijer Roses winnaar 'overall price' voor kwaliteit op Keukenhof

Donderdag 11 april werd de grote rozenshow in De Keukenhof geopend en telde wederom veel inzendingen met rozen uit binnen- en buitenland. Meer dan 300 vazen en meer dan 220 soorten stonden op de bühne. Op de show werd Meijer Roses uitgeroepen tot Meester Kweker. John en Jeffrey Meijer bron: Floral…

Flower Art Museum verbindt bloemen, literatuur en kunst

Het Flower Art Museum besteedt vanaf 20 april aandacht aan de combinatie van bloemen, literatuur en kunst. Twee tentoonstellingen vertellen elk een eigen verhaal rond deze thema’s. Het Flower Art Museum presenteert in ‘Fleurs d’espoir – Bloemen van hoop’ het werk van de veelzijdige Nederlandse kunstenaar…

Flitsmagazine is vernieuwd

Tholen - Het Flitsmagazine is vernieuwd en wordt vanaf morgen verspreid naar kopers/exporteurs en naar de klokken. Het magazine belooft persoonlijker te worden, met een rubriek waarin bij het Salesmanagement aangesloten kwekers zich zullen voorstellen en met interessante nieuwtjes en weetjes. De aanbiedingen, het actuele…

dinsdag 4 - vrijdag 7 juni

Negende editie Dutch Lily Days in de startblokken

Als mono-bos of verwerkt in een boeket, geurend of juist niet geurend, enkelbloemig of dubbelbloemig: het is vooral door de veelzijdigheid dat de lelie onverminderd op een grote aanhang kan rekenen. In Nederland, maar ook in de landen daar omheen. Met de Dutch Lily Days heeft lelietelend Nederland weer…

Terugblik Sierteelt Marketing Event

"Zo verzilveren we de vergrijzing"

Op woensdag 27 maart jl. organiseerde de NIMA community Foodchain & Agrimarketing (FAM) het tweede Sierteelt Marketing Event (SME) met als centrale thema ‘Het verzilveren van de vergrijzing’. Meer dan 120 sierteeltmarketeers waren aanwezig bij Boerderij ‘Het Lansingerland’, met als doel om van elkaar…

Eerste paal Floriworld eind deze maand de grond in

Tholen - In Aalsmeer gaat op 25 april as de eerste paal de grond in van Floriworld Aalsmeer. Naast het Green Trade Center van Waterdrinker en FloraHolland Aalsmeer verrijst een heus bloemenpretpark, een 'experience center' waar jaarlijks zo'n 300.000 toeristen naartoe moeten gaan komen. "Om zich te…

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers. Deze actie is een internationale marketingcampagne van de afdeling Home Gardening van Fleuroselect. De campagne richt zich op het stimuleren van de verkoop van wortel en Oost-Indische kers, zowel zaden als planten, aan consumenten. Gratis…

Alles uit de kas(t) gehaald voor nieuwste en laatste Yourlilyboek

Vanaf vandaag is het nieuwste en tevens laatste Yourlilyboek verkrijgbaar. Voor deze 5e versie van het boek heeft Yourlily werkelijk alles uit de kas(t) gehaald. Met haar fotografie en activiteiten zocht Yourlily de afgelopen jaren al vaak het randje op. Voor dit laatste boek heeft men juist bewust…

California Spring Trials

Waar zit de bloemenminnende Amerikaan op te wachten?

De California Spring Trials zitten er weer op. Zoals elk jaar toonden de veredelaars zich weer van hun beste kans en zetten ze de mooiste en meest bijzondere nieuwe variëteiten op de planken. Ook worden dan een aantal trends zichtbaar, die we hieronder hebben geprobeerd uit te lichten. Bontbladerig In de…

Bloemencorso landt in China

Al eerder reden er bloemencorso’s in China, maar nog niet eerder kwam er een bloemencorso tot stand in samenwerking met het Bloemencorso van de Bollenstreek. Zo kwam het dat voor het ondersteunen van de opbouw en het bijwonen van de opening corsovoorzitter Willem Heemskerk en corsobestuurslid Pieter van Waardenburg afgelopen…

Ambassadeurs voor de bollenvelden gezocht

Enjoy the Flowers, Respect our Pride. Onder deze titel worden toeristen komende weken welkom geheten in de Bollenstreek. Aanleiding voor het zoeken naar ambassadeurs is een noodkreet uit de bollensector om de bloemen te beschermen tegen al te enthousiaste bezoekers. Een samenwerking tussen sector,…

Waterdrinker trapt voorjaarsseizoen af met GTC Days

Officieel is de lente pas net begonnen , maar in het Waterdrinker Green Trade Center is de aftrap al gegeven tijdens de GTC Days van 10 – 15 maart. Een event dat drie keer per jaar herhaald wordt op voor de sector belangrijke overgangsmomenten naar een ander seizoen. Deze editie stond in het teken van de…

Colorchid kleurt Keukenhof

Traditiegetrouw is er in het Beatrixpaviljoen op de Keukenhof gedurende 8 weken een orchideeëntentoonstelling. In dit paviljoen schitteren dit jaar de verschillende Colorchid’s van Piet Vijverberg. Deze kleurrijke planten onderstrepen het Flower Power thema. Dit is niet het eerste jaar dat er orchideeën van Piet Vijverberg…

Reuze bloembollen voor promotie Bollenstreek

Wie een ritje maakt door de bollenstreek moet daar in de komende jaren een aantal reuze tulpenbollen kunnen spotten, beschilderd door diverse kunstenaars. Het eerste exemplaar, van de hand van kunstenaar Rick Spits, werd onlangs onthuld en overgoten met champagne. Lokale omroep BO ging langs. Klik hier…

Bloomon legt uit

De meest iconische filmscènes vol bloemen

"Het is niet altijd de Hollywoodster die de show steelt", weet Bloomon. Dikwijls zijn dat ook bloemen en dat is niet alleen vanwege de mooie kleurtjes. "Bloemen spreken tot de verbeelding, laten ons dromen en zijn daarom onze favoriete props. Maar het gebruik van bloemen in films is niet altijd enkel…

Washington Post maakt Amerikanen warm voor Nederlandse tulp

Moet de tulpenteler uit Flevoland hier nu blij mee zijn, of niet? Afgelopen week verscheen dit artikel in de Washington Post, een mooi promotiepraatje voor de Nederlandse tulp. Er wordt verhaald over de pracht en praal van de Keukenhof, dat zich misschien wel een wat al te Disney-achtige allure heeft…

Bloemenbureau Holland sponsor NIMA Sierteelt Marketing Event

Op woensdag 27 maart is voor de tweede keer het NIMA Sierteelt Marketing Event. Bloemenbureau Holland is de exclusieve sponsor van dit event voor een door sierteeltmarketeers. Doel van het evenement is om de marketingcommunicatie binnen de sierteelt naar een nog hoger plan te tillen, een belang waar de…

Strelitziakwekers en arrangeur maken zich op voor Pasen

Arrangeur Paul Dekkers was onlangs te gast op de kwekerij van Holland Strelitzia's. Sinds 1988 is hij betrokken bij het aankleden van het Sint-Pietersplein met Pasen, en sinds 2015 heeft hij de verantwoordelijkheid ervoor overgenomen van Charles van der Voort. In de vertelt hij over zijn werk en de…

Microflor presenteert nieuwe helleborus-rassen

Helleborus in de kijker op de ViV-dag

De helleborus of kerstroos komt voor in veel maten en soorten. In het assortiment heeft MicroFlor twee paradepaardjes, de ViV Victoria en ViV Valentina, maar ondertussen gaat men door met het ontwikkelen van nieuwe soorten. De groei van de collectie was dan ook een centraal thema op de ViV-dag van 2019,…

2 maart, Union Square San Francisco

Veel belangstelling voor tweede editie American Tulip Day

Afgelopen zaterdag werd voor de tweede maal American Tulip Day in San Francisco georganiseerd. Net als op de Dam in Amsterdam werd Union Square voor een dag omgetoverd tot een bloemenzee. Dit bracht duizenden mensen en veel media op de been. Gratis tulpen plukken Op de eerste zaterdag van maart werd in…

Vilosa presenteert nieuwe verpakkingslijnen

Tijdens de Seasonal Trade Fair op 6 en 7 maart in Naaldwijk presenteert Vilosa verschillende verpakkingslijnen. De kweker heeft het kalanchoe assortiment opgedeeld in drie segmenten, gericht op vakhandel, retail en klok. Voor elk segment is er een nieuwe verpakking gecreëerd, alle drie in een chique…

OZ Export officiële partner gerbera campagne april

Afgelopen week werd de samenwerking tussen bloemenexporteur OZ Export en collectieve gerbera promotie Coloured by Gerbera officieel ondertekend. In de maand april zal OZ Export de gerbera groots in de spotlight zetten bij hun aangesloten groothandels in Duitsland. "Onze Duitse groothandels hebben zich…

woensdag 27 maart

Programma tweede editie Sierteelt Marketing Event bekend

Op woensdag 27 maart a.s. organiseert de NIMA Community Foodchain & Agrimarketing opnieuw een Sierteelt Marketing Event. Het succes van het eerste evenement op 17 oktober jl. is voor de organisatie de motivatie geweest om er in 2019 een vervolg aan te geven. Bovendien mag men rekenen op een…

DFG geeft bijenles

Dutch Flower Group roept vaders, moeders, juffen en meesters in Aalsmeer en omstreken op om de basisschool van hun kinderen aan te melden voor Praktijkles Red de Bij. Deze praktijklessen worden gegeven in navolging van de eerdere lessen op 25 scholen in de regio Westland. DFG organiseert de lessen in samenwerking met Deborah…

Green Your Day inspireert met stadstuintjes

Tuinseizoen van start met Tuinidee

Dé start van het tuinseizoen vindt momenteel plaats in de BrabantHallen te ’s-Hertogenbosch. Tuinidee staat t/m zondag 24 februari garant voor inspiratie voor iedere tuinliefhebber. Op de beurs vindt men ook de stand van Green Your Day, alwaar de bezoeker kennis kan maken met het Urban Green City thema.…

TuinZaken Retail Awards 2018 uitgereikt

Tijdens een feestelijke TuinZaken Retail Awards Winnaars Lunch zijn op 19 februari de TuinZaken Retail Awards 2018 uitgereikt, dé prijzen voor de tuincentrumbranche. Dit jaar zijn de TuinZaken Retail Awards 2018 door de vakjury toegekend in zeven categorieën. Foto: TuinZaken/ Fred Roest De TuinZaken…

Intratuin en Naturalis stimuleren samen biodiversiteit in voor- en achtertuin

40 procent Nederlandse ‘tuin’ is betegeld

Ruim 40 procent van de Nederlandse tuinen is tegenwoordig bedekt met tegels. Zonde, want groen draagt - in tegenstelling tot tegels - bij aan een gezonde leefomgeving. Het zorgt voor natuurlijke verkoeling, zuurstof en de opname van koolstofdioxide. Daar komt nog bij dat planten het bestaan van allerlei…

Tulpen telen in de Tuinbouwbattle op obs De Zilvermeeuw

Tulpen en marketing, tulpen en bedrijfskunde, tulpen en samenwerking… wie aan een tulp denkt, ziet waarschijnlijk eerst kleurrijke bollenvelden of mooi gevulde vazen voor zich. En natuurlijk: zo’n goed gevulde bos is waar de leerlingen die meedoen aan de Tuinbouwbattle zich voor inzetten. Maar meer nog…

Internationaler wordende tulpenverkoop trekt groter publiek naar Tulip Trade Event

Van woensdag 20 tot en met 22 maart is de internationale tulpenhandel weer bijeen tijdens het Tulip Trade Event. Met de nog altijd groeiende export naar nieuwe landen boort het evenement ook een nieuwe groep bezoekers aan, wees de laatste editie uit. De tulpendriedaagse wordt dit jaar officieel geopend…

Resultaten campagne 'We hebben meer bloemen nodig'

Uit onderzoek van Motivaction zou blijken dat 69% van de boogde doelgroep van de campagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland zich na het bekijken van de veel gedeelde reclamespot aangemoedigd voelt tot het kopen van bloemen. Daarnaast zou neuro-onderzoek (een onderzoek met behulp…

Cupido trakteert op Pina Colada

Namens de kwekers van Pina Colada is Dümmen Orange rond Valentijnsdag te vinden op de Nederlandse bloemenveilingen met een speciale traktatie 'om de liefde voor deze topchrysant te vieren'. Accountmanager snijchrysant Marchel den Haan en marketingspecialist Roy van Kester deelden gisteren op de Nederlandse bloemenveilingen een…

Brancheorganisaties presenteren nieuwe consumententool

Samen met onderzoeksbureau Motivaction hebben Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en de VGB afgelopen jaar uitgebreid onderzoek gedaan naar de gemeenschappelijke waarden die consumenten hebben als het gaat om bloemen en planten. Dit heeft geleid tot vijf nieuwe consumenten segmenten, elk met een…

Phalaenopsis Jillion in de spotlights bij Waterdrinker

Van 4 tot 27 februari is bij het Waterdrinker Green Trade Center in Aalsmeer een Inspiration House ingericht met de Jillion. Inkopende bloemisten krijgen hier een goed beeld van de mogelijkheden van de roze phalaenopsis met opvallende panterprint. De varieteit, die volgens veredelaar Sion uitstekend past…

Tulpenkoningin en prinses gekroond

De tulpenkoningin en prinses zijn gekroond tijdens de opening van de Bloembollen Vakdagen Flevoland. Tulpenkoningin Tessa Fielt kreeg de sjerp omgehangen door Sam van Diepen van de Hobaho. Samen met haar vriendin Eline van Diepen gaat ze de uitdaging aan om een jaar lang als ambassadeurs de…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven