Droogbloemenwalhalla aan de Amsterdamse grachten

Op Prinsengracht 234 opende Dutch Masters in Dried Flowers gisteren een pop-up store met droogbloemen. “We zochten naar een unieke manier om onze najaars- en kerstboeketten en arrangementen te presenteren”, vertelt verkoper Ronald Hartevelt. “Onze designers hebben dit Amsterdamse pand tijdelijk…

Nederlands design en Nederlandse bloemen op podium Design Week Milaan

Tijdens de Design Week in Milaan (4-11 september) hebben duizend Nederlandse orchideeën Palazzo Francesco Turati (thuisbasis van de tentoonstelling Masterly - The Dutch in Milaan) verfraaid met hun elegantie en prachtige kleuren. Duizend Nederlandse orchideeën om de stad Milaan te bedankenIn aanwezigheid…

Decorum sponsort bloemen voor Paus Franciscus in Slowakije

Decorum had de eer om bloemen te sponsoren voor een van de evenementen tijdens het pausbezoek aan Slowakije. Media vanuit de hele wereld waren aanwezig om de mis vast te leggen en de Decorum bloemen hadden een prachtige plek op het altaar.   De chrysanten, calla's, lelies, hyacinten, gerbera's, lisianthussen en freesia's…

Hoera, weer een roze gerbera!

Met de campagne ‘Hoera! Weer een oranje, roze, witte, rode, large, mini, nano, curly, spiky, sphere en bi-colour. Maar waarom eigenlijk?’ geven de telers en veredelaars van Coloured by Gerbera antwoord op de veelgestelde vraag van exporteurs: Waarom verschijnen er elk jaar weer nieuwe gerbera’s in kleuren die ik al ken? Waarom zijn…

‘Tiny Garden’ centraal in nieuwste editie Colour Your Story

Desch Plantpak presenteert weer een nieuwe editie van het blad Colour Your Story #13 voor voorjaar en zomer 2022. In deze editie o.a. speciaal aandacht voor ‘Tiny Garden’, een nieuw concept ontwikkeld door Desch Design Studio. Het verwerken van plastic consumentenafval tot iets moois is duurzaam en…

Passie voor veredeling spat van het scherm in nieuwe bedrijfsvideo Hem Genetics

De natuur heeft vele prachtige bloemen in huis, waar de veredelaars van Hem Genetics uitstekend mee uit de voeten kunnen. Als familiebedrijf al meer dan 100 jaar werkzaam in de bloemzaden, is Hem Genetics zeer ervaren in het selecteren en combineren van de juiste plantkwaliteiten. En daar is men trots…

25 miljoenste steel Charmelia uitgeleverd

Deze week wordt de 25 miljoenste Charmelia Pink steel uitgeleverd in Nederland. Zoveel Charmelia’s die een fleurige bestemming hebben gekregen, daar had niemand bij de introductie in 2014 op gerekend. Charmelia werd in 2014 geïntroduceerd door Royal Van Zanten en wordt voor Europa geteeld door Together2Grow.…

Decorum presenteert nieuwe huisstijl

Decorum heeft een nieuwe huisstijl. Het logo en de pay off hebben een spreekwoordelijke lik verf gekregen en er zullen andere beelden gebruikt worden op verpakkingen en POS materiaal. Groen en grijs blijven de kenmerkende kleuren. Productbeelden worden super-close, in sommige gevallen bijna onherkenbaar,…

Mr. LavaLava

"Uniek ras verdient uniek marketingconcept"

Sommige variëteiten roepen bij de eerste blik onmiddellijk een beeld op. Zo deed een nieuwe verbena uit de veredeling bij Selecta One de veredelaars denken aan het schouwspel…

Westlandpromotie op lege reclamezuil Honderdland?

CDA Westland hoopt dat de gemeente de grote reclamezuil op bedrijventerrein Honderdland, naast de A20, kan gebruiken voor Westlandpromotie. Raadslid Pieter Immerzeel gaat daar…

Afdekmaterialen Lensli RHP-gecertificeerd

Sinds jaar en dag beschikt Lensli over het RHP-keurmerk voor haar substraten. Dit jaar mag de substraatspecialist ook het RHP-keurmerk voor haar afdekmaterialen, in de markt bekend onder de merknaam Herbaedeck, in ontvangst nemen. Hierdoor beschikt Lensli Substrates over de gehele breedte van haar…

Programma 5e Sierteelt Marketing Event ‘Digital Marketing & Data’ definitief

Het programma van het 5e Sierteelt Marketing Event is nu definitief. De laatste mystery spreker is bekend: Marieke Heesakkers, marketing & culture manager bij Berkvens, zal…

Verrassing met chrysanten voor Russische artsen

Donderdag 2 september organiseerde Flower Experience van Natasja Mironova in samenwerking met bloemistenschool Magenta en Cash & Carry 7Flowers voor JustChrys een verrassing voor artsen van het Algemene Ziekenhuis No.2 in St. Petersburg. Het Nederlands consulaat-generaal was partner bij deze actie.  Ook in…

Genomineerden Dutch Flower Awards 2021 bekendgemaakt

18 jaar lang heeft Dutch Flower Group (DFG) ieder jaar in november de Dutch Flower Awards uitgereikt. In 2020 kon door Covid-19 het evenement niet doorgaan en heeft DFG, als blijk van waardering, symbolisch een ‘Big thank you award’ uitgereikt aan alle kwekers en leveranciers met wie zij samenwerken. Dit…

Roos is symbool voor Grootouderdag 2021

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, van 30 september tot en met 7 oktober 2021, staan ontmoeting en verbinding centraal. Als onderdeel van deze week wordt op zondag 3 oktober Grootouderdag gevierd. Een speciale dag om extra aandacht te geven aan alle opa’s en oma’s in Nederland. De roos is dit jaar het…

100 verschillende seizoensbloemen schitteren in ‘De Grote Tuinverbouwing’

Vanaf zaterdag 4 september zijn elke week seizoensbloemen te zien in de nieuwe rubriek van het Tv-programma ‘De Grote Tuinverbouwing’. Samen met Summerflowers is een lijst met 100 bloemen samengesteld, die op verrassende manier worden verwerkt in boeketten en arrangementen. De bijzondere bloemen van het…

Triumph tulp is Bloembol van het Jaar

Ieder jaar verkiezen Nederlandse bloembollenhandelaren een Bloembol van het Jaar. Dit jaar is dit de Triumph tulp. Deze sterke tulp met de typische tulpenvorm is een kei in het opvrolijken van de tuin. Typische tulpenvormDe tulp is zonder twijfel de bekendste en populairste bloembol. Ze zorgen voor een feest…

Chrysantenshow met masterflorist Max Hurtaud ter ere van Chrysanthemum Day 2021

9 september is dé dag van de Chrysant en Deliflor grijpt deze dag wederom aan om ‘Chrysanthemum Day’ internationaal te vieren. In samenwerking met Flower Circus en…

Dahliasculpturen nieuwe dimensie voor Holland Dahlia Event

Op het landgoed van Kasteel Keukenhof vonden afgelopen weekend de Keukenhof Dahlia Dagen plaats, met kunstwerken gemaakt door studenten van het Clusius College uit Alkmaar. De belangstelling voor de dahlia groeit en zo ook het aantal bezoekers aan de Dahlia Dagen op Landgoed Keukenhof, onderdeel van het…

AgroEnergy viert 20-jarig jubileum

Gezamenlijke energie-inkoop, dat was de reden dat AgroEnergy zich in september 2001 als collectief registreerde. Een bijzonder initiatief destijds van LTO Nederland en Rabobank. Inmiddels is het 20 jaar later en deelt AgroEnergy nog steeds slimme en duurzame oplossingen onder de vlag van Eneco. En dat…

Piet Vijverberg bestaat 75 jaar en introduceert nieuwe display op Flower Bazar in FloriWorld

Kwekerij Piet Vijverberg bestaat 75 jaar en ter gelegenheid daarvan introduceert het bedrijf een gloednieuwe display. Het is een van de feestelijke activiteiten die op de agenda staan. Vijf jaar geleden is, met het 70-jarig jubileum, de huisstijl vernieuwd en werd de kwekerij uitgebreid met nieuwbouw. Nu…

Hobaho lelieweek ‘on tour’

Hobaho zal van 6 tot en met 10 september ‘on tour’ gaan. In het kader van het 100-jarig jubileum vond men het een goed plan om de lelieweek dit jaar over een andere boeg te gooien. “We gaan dit jaar naar de klanten toe, en daarin krijgen zij informatie over het nieuwe assortiment van de veredelaars, een mooi boeket samengesteld…

Playlist voor bromelia

Muziekkenner Ferry Maat, onder meer bekend van de Soulshow en zijn online radiozender (www.soulshow.nl), heeft een speciale playlist voor bromelia samengesteld: Bromeliastyle. Op de playlist staan onder meer liedjes van Sergio Mendes, Juan Luis Guerra, Emilio Santiago, Gloria Estefan en de Nederlandse zanger Rolf Sanchez.…

"Bloembollen in leefomgeving vergroten biodiversiteit"

Bloembollen leveren een belangrijke bijdrage aan de biodiversiteit in de openbare ruimte. Met name in het vroege voorjaar, als nog weinig andere planten bloeien, fungeren ze als belangrijke bron van nectar en stuifmeel. Vooral insecten als vlinders en bijen profiteren hiervan.…

25 september Burendag

365 dagen bloemen introduceert promotiepakket "Bloemen voor buren"

Op zaterdag 25 september is het Burendag. De promotiecommissie van 365 dagen bloemen trakteert bloemisten die inhaken op deze verkoopkans op een speciaal promotiepakket ‘Bloemen voor buren’ voor in de winkel én social media. ‘Mensen dichter bij elkaar brengen en buurten socialer en leuker maken’, dat is het…

“Op Floriade Expo 2022 moet de consument worden verrast en geïnspireerd”

Tijdens de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022, volgend jaar in Almere, presenteert de glastuinbouw zich op 10.000 m2 in The Green House. Een van de in het oog springende onderdelen daarvan is de belevingskas. Daarin moet het team van hoofd-arrangeur Heleen Valstar uit Naaldwijk de naar…

DZ Winter Trends 2021/22 gepresenteerd

Dillewijn Zwapak heeft wederom de collectie voor het najaar/winter gepresenteerd. In het DZ Magazine vindt u onder andere de trends voor Winter en Kerst 2021, is er aandacht voor de ‘klassiekers’, en zijn de laatste nieuwtjes over het bedrijf en de ontwerpafdeling opgenomen. Daarnaast heeft Vaselife,…

Van Droom tot Tuin, nieuw tuinprogramma op Vlaamse tv

Op 26 september start op Eclips TV en Plattelands TV de nieuwe groene programmareeks ‘Van droom tot tuin’, in samenwerking met VLAM. Voor de uitwerking werd beroep gedaan op twee bekende groenexperten: groenjournalist Marc Verachtert en presentator Gil Claes, die al heel wat tuinprogramma’s realiseerden…

Hoogendoorn trotse sponsor van Netherlands Pavilion op Expo 2020 Dubai

Hoogendoorn Growth Management is trotse sponsor van het Netherlands Pavilion tijdens de Expo 2020 Dubai. Dat maakt het bedrijf bekend. Op 1 oktober wordt de Expo 2020 Dubai geopend en de Nederlandse Biotoop onthuld. De Expo zal in het teken staan van Connecting Minds, Creating the future. In het…

Kamerhortensia Magical Hydrangea Jewel in de spotlights op Scandinavische vakbeurs

Magical Hydrangea presenteerde afgelopen week tijdens de vakbeurs Formland haar nieuwste kamerhortensia: de Magical Jewel. Op het Scandinavische design event kon de plant zich verheugen op enthousiaste reacties van bezoekende stylisten en vormgevers. Voor Europese tuincentra, bloemisten en retail zal de…

Trosrozenkwekers wereldwijd bundelen krachten in ‘The World of Sprayroses'

‘The World of Sprayroses’ is een nieuw en collectief van trosrozenkwekers met de ambitie om iedereen te laten genieten van de eindeloze mogelijkheden van de trosroos. De samenwerkende partners faciliteren een platform voor de promotie van de trosroos wereldwijd.  De vraag naar trosrozen is fors toegenomen…

“Zoeken naar balans tussen ‘trial & error’ en onderzoeksexpertise”

“Ondernemers in de glastuinbouw zijn doorgaans praktisch ingesteld. Op een vraag van vandaag wordt bij voorkeur op dezelfde dag een antwoord verwacht. Op gebied van onderzoek…

Sanne en Tess vloggen in de kas bij Kwekerij van den Berg

In de serie 'Vlog uit de kas' is het deze week de beurt aan Sanne en Tess. Zij, allebei 18 jaar, werken bij Kwekerij van den Berg in De Lier en geven een kijkje achter de schermen. In de vlog, waarin zij vertellen dat ze als bijbaan in de tomaten zijn gaan werken toen de horeca dichtging, komt ook teler…

Resultaten internationale campagne ‘Blijf stralen’

Zes internationaal samenwerkende promotieorganisaties voor de sierteelt lanceerden in april de internationale campagne ‘Blijf stralen’. Deze campagne was opgezet met de hulp van een Europees noodfonds voor het herstel van de sierteeltsector vanwege de gevolgen in de eerste maanden van de coronacrisis. De…

Open deze zomer de deur naar de magische bloemen- en plantenexperience FloriWorld

Vanaf de Dam in Amsterdam en via het Stadshart Amstelveen heeft een kleurrijke parade met 13 fietsende bloemen- en plantenkunstwerken gisteren het bloemencorso in een eigen jasje weer terug naar Aalsmeer gebracht. Dit alles ter gelegenheid van de (her)opening van FloriWorld. Langs de route worden bloemen…

AVBS legt begoniatapijten op drie locaties in Blankenberge

AVBS legt in het laatste weekend van augustus opnieuw begoniatapijten uit op drie locaties in Blankenberge.  Blankenberge sluit daarmee het hoogseizoen af.  Blankenberge vormt met recht…

"Glazen Tulp heeft verkoop boost gegeven"

Calathea 'Fusion White' bezorgde Kwekerij Tass uit Wateringen eind vorig jaar de Glazen Tulp in de categorie Kamerplant groen. De trendy plant is bijzonder door het pastelkleurige roze in zijn blad. Volgens het juryrapport "past dat zeker nu in deze tijdgeest". Eigenaar Ronald van der Knaap ziet de prijs…

“Glazen Tulp Award biedt goede exposure en dat is precies wat je nodig hebt”

Ter Laak Orchids viel afgelopen december in de prijzen in de categorie Kamerplanten bloeiend. Wat heeft deelname aan de Glazen Tulp Award hen gebracht? "Door het winnen van deze award hebben wij veel extra exposure gekregen voor ons nieuwe concept 'Marvellous'", vertelt Shirley Barendse, marketing &…

Promotiecampagne Cyclaam nu ook op social media

Vanaf deze week - de week van 9 augustus - zijn de eerste berichten van de Cyclaamoriginal te vinden op de diverse social media kanalen. In de eerste vier weken zal er drie keer per week een ‘post’ of bericht worden geplaatst. De informatie bestaat uit zowel informatieve berichten, onder andere over…

Resultaten van de ‘Blijf Stralen’-campagne met steun van de EU

Zes internationale sierteeltorganisaties lanceerden samen de internationale campagne ‘Blijf stralen’ in april. Deze campagne werd ontwikkeld met de steun van een EU-noodfonds voor de relance van de sierteeltsector na de eerste maanden van de coronacrisis. De campagne ’Blijf stralen’ werd gelanceerd om de…

Living Creations lanceert consumentenwebshop

Het Hydrangea paniculata merk Living Creations Collection heeft een eigen webshop gelanceerd. Hiermee zijn de planten direct vanaf de kweker voor de consument beschikbaar, wat interessante data en inzichten geeft in het koopgedrag van de Europese consument. Belangrijk gegevens, die Living Creations ook…

Modiform onderzoekt Europese recyclestromen kunststof

Elk Europees land heeft de inzameling van kunststof bij consumenten en bedrijven op een eigen manier ingeregeld. Modiform heeft uitgebreid onderzocht hoe kunststof wordt…

Bouvardia schittert in digitaal ‘House of Bouvardia’

Met ‘House of Bouvardia’ laten verschillende Bouvardia kwekers gezamenlijk zien hoe mooi, veelzijdig en kleurrijk hun product is. ‘House of Bouvardia’ is een online platform met uitgebreide informatie over het beschikbare assortiment, (verzorgings)tips en vernieuwend beeldmateriaal, dat regelmatig wordt…

Fleurop richt Stichting Nationale Vriendschapsdag op

Fleurop viert dit jaar haar 100-jarig jubileum. Om die mijlpaal te markeren, richt Fleurop Stichting Nationale Vriendschapsdag op.Dat maakte de bloemistencoöperatie…

Nieuwe kleuren, geuren én smaken schitteren in nieuwe promovideo Hem Genetics

Hem Genetics heeft een nieuwe promovideo gelanceerd, waarin zij, naast de nieuwe kleuren in de bekende Petunia Limbo, Antirrhinum Snappy en Dianthus Diana series, tevens de aandacht vestigen op het “Ornamental Edibles & Herbs” programma, met daarin o.a. Melissa Limoncello/Mandarina en Tomato…

Duitse klanten W.K. Heyl getrakteerd op ‘quantum doos’ Pina Colada

Met een promotieactie zijn, in samenwerking met Dümmen Orange, alle klanten van W.K.Heyl verrast met een ‘quantum doos’ met hierin drie kleuren Pina Colada. V.l.n.r.: Martin van Doorne (W.K. Heyl), Roy van Kester en Marchel den Haan (Dümmen Orange) Dit voorjaar ontstond het idee om een promotionele actie…

Magical hortensia’s kleuren Lodewijks Droomtuinen

Om de hoge kwaliteit, lange bloeitijd en het bijzondere kleurenspel van Magical hortensia’s extra onder de aandacht te brengen, zijn de planten in augustus te zien in het nieuwe tv-programma Lodewijks Droomtuinen op RTL4. Presentator Lodewijk Hoekstra legt daarin een villatuin aan van maar liefst 1.900…

ASN Bank upcycled overtallige digipassen

Dit duurzame plantenrekje komt goed van pas

Plastic is veelzijdig en in veel gevallen nuttig, maar wanneer het niet meer gebruikt wordt is het vooral rommel op de steeds grotere berg van afval. ASN Bank laat dit niet gebeuren met haar oude ASN Digipassen, het apparaatje wat men tot voor kort nodig had om geld over te boeken, en geeft de…

Boeren trekken weer als gladiolen gladiatoren door Nijmeegse binnenstad

Door corona is helaas ook door deze jaargang van de Nijmeegse Vierdaagse een streep gezet. Veel boeren, burgers en buitenlui hebben de marsen en feesten hoog in het vaandel staan. Om het Vierdaagsegevoel dichterbij te brengen, trekken boeren van het ommeland komende dinsdag met een platte kar en…

Hydrangea eert Russische dichter Anna Achmatova

Anna Achmatova was één van de belangrijkste Russische dichters van de 20e eeuw. Zij werd genoemd op de ‘short list’ voor de Nobelprijs voor Literatuur in 1965 en zij is nog steeds zeer bekend en geliefd in Rusland. In 2021 is het precies 100 jaar geleden dat haar bundel “Podorozjnik” werd gepubliceerd,…

Telers snijanjers achter promotieplannen

De telers van Snijanjers, leden van Royal FloraHolland, hebben op 30 juni jl. met meerderheid ingestemd met het nieuwe Anjer campagneplan 2021-2023. 87% van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de Anjer-promotie en de daarbij verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van…

Koen Pack plant bomen voor een beter milieu

Koen Pack is onlangs een partnerschap aangegaan met One Tree Planted uit Amerika om wereldwijd bomen te planten. One Tree Planted is een non-profitorganisatie die zich bezighoudt met wereldwijde herbebossing. Ze planten bomen om de natuur en de biodiversiteit te herstellen. Waar worden bomen geplant?Er zijn…

"Het vergroenen van een klas is simpel"

Sinds een paar weken zijn de klaslokalen van basisschool de Stromen in Alphen aan de Rijn aangekleed met mooie groene planten van VDE plant en Leaf. Philip van Traa heeft het handige Leaf concept ontwikkeld waar ze gebruikmaakt van gerecycled materiaal voor een plantentray waarin de planten door VDE…

Vogue Flower Market in bloemrijke tuin Rijksmuseum

Op zaterdag 3 juli en zondag 4 juli vond de derde editie van de Vogue Flower Market plaats, georganiseerd door modemagazine Vogue in samenwerking met Chanel. In de tuinen van het Rijksmuseum konden bezoekers genieten van Vogue’s bloemenwereld en de exclusieve lancering van de Chanel Factory 5-collectie.…

De hoge vlucht van de Nevada Fern

Elk voorjaar worden er in de VS miljoenen 'baby's' van de Nevada Fern geplant en verkocht, over de afgelopen jaren niet minder dan 200 miljoen stuks. De plant is een toevallige ontdekking van John Bijl, directeur/eigenaar Vitro Plus, en het is mede deze vinding waar het bedrijf uit Burgh-Haamstede de…

Chinese telers verdienen miljoenen met live streamen van fruit op TikTok

In 2018 had Jin Guowei het financieel nog zwaar en probeerde hij de kost te verdienen met het verkopen van fruit aan toeristen in de straten van Lijiang. Nu is hij 'Brother…

Wageningse studenten in Zuid-Afrikaanse sferen bij ABZ Seeds

Op maandag 5 juli jl. was Andijk, als de bakermat van de zaadveredeling, het toneel van de ‘buitenland’ excursie van studievereniging ’Semper Florens’ uit Wageningen. ABZ Seeds bood de studenten Plantenwetenschappen, Plantenbiotechnologie en Biologische landbouw een afwisselend programma aan, waarbij…

Drive-in musical bezoekers verrast met bloemen

Gisteravond zijn alle bezoekers van de Westlandse drive-in musical getrakteerd op een Anthurium Message Printz: een bloem met een boodschap. Tot en met 15 juli staat er een groot podium op het parkeerterrein van de Rabobank in De Lier waar de leerlingen van 10 basisscholen hun eindmusical opvoeren.…

Jochems-van Opstal nieuw lid Addenda

De start van het Hebe seizoen 2021 is weer in zicht en dit viert Addenda telersvereniging jaarlijks met haar klanten tijdens de Hebe dagen. Addenda lanceert ook dit seizoen weer nieuwe exclusieve Hebe variëteiten. Daarbij presenteert Addenda het uitgebreide Hebe assortiment met de Hebe Vinoa en de…

Griffioen Wassenaar presenteert vernieuwd concept voor ‘HelloGarden’ assortiment

Het assortiment van Griffioen wordt gepresenteerd in een vernieuwd, op de consument gericht, totaalconcept. Het ‘HelloGarden’ assortiment is ingedeeld in vier thema’s; ‘Mix & Match’, ‘Bijzondere soorten’, ‘Natuurlijke kruiden’ en nieuw in 2021 ‘Wild & Inheems’. Elk thema heeft zijn eigen soorten, verhaal…

Pull Position nieuwe marketingpartner van Stars for Europe

De komende drie jaar zal Pull Position zich inzetten voor de internationale kerststerrencampagne van Stars for Europe. Stars for Europe is een promotiecampagne in meer dan zeven Europese landen. De samenwerking is een initiatief van vier Poinsettia-veredelaars: Beekenkamp, Dümmen Orange, Selecta One en…


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven