Marketing

Impressie vierde editie NIMA Sierteelt Marketing Event

Tholen - Als één van de weinige evenementen ging het jaarlijkse Sierteelt Marketing Event van NIMA gisteren wel door. Op deze vierde editie stond ‘de kracht van duurzaamheid’ centraal, een thema waar de moderne marketeer doorgaans eindeloos kan uitweiden, maar waarbij het nu net de uitdaging is, binnen…

Coloured by Gerbera lanceert nieuwe Novelty campagne

Gerberatelers shinen langs de A4

Nederlandse gerberatelers laten van zich horen middels een internationale campagne gericht op bloemist en consument. De telers gaan dit jaar letterlijk achter hun nieuwe soorten staan. Zij zijn namelijk het gezicht van de noviteitencampagne en tonen hun trots. Ieder jaar in september introduceert Coloured by Gerbera alle nieuwe…

Adomex vertelt

Het verhaal van de Koraalvaren

Koraalvaren (oftewel Gleichenia polypodiodes), kystervaring ('kyster' betekent 'kust' en van mogelijke Scandinavische afkomst) of ystervaring (betekent 'ijzeren varen' in het Afrikaans vanwege de kale, bruine taaie stelen) is een soort welke van nature voorkomt op de bodem van de dennenbossen in de Zuid-Kaap van Zuid-Afrika.  De koraalvaren…

Pim Rosman, WDD

Hoe maak je het verschil in de sierteeltmarkt?

De sierteeltmarkt is in hoog tempo aan het veranderen. Online kanalen worden steeds belangrijker bij het aanbieden van producten. Daarnaast is de consolidatietrend niet meer te keren wat resulteert in schaalvergroting van bedrijven. Voor een snel veranderende markt is het herijken van de…

Najaarsactie rond ‘Het vergeten tuinseizoen’

Het najaar is helaas onterecht een vergeten tuinseizoen geworden. Daarom willen Stichting Steenbreek en NL Greenlabel in samenwerking met Stichting De Groene Stad, De Tuinen van Appeltern en Tuinbranche Nederland oude tijden doen herleven en het najaar weer tot hét plantseizoen gaan uitroepen. Tijdens de…

Broekhof wordt Paardekooper

Hoofdsponsor voetbalclub VVSB krijgt nieuwe naam

Vanaf het nieuwe voetbalseizoen pronkt de naam Paardekooper op de voetbaltenues, reclameborden en vlaggen van voetbalclub VVSB. Vele jaren was Broekhof de hoofdsponsor van de Noordwijkerhoutse voetbalclub. Met de overname van Broekhof door de Koninklijke Paardekooper Group eind 2018 gaat ook de…

onderzoek Rabobank

Een op tien evenementenbloemisten verwacht te moeten stoppen

Ondanks dat de sierteeltsector mede dankzij overheids- en bancaire steun iets is opgeleefd gedurende de coronacrisis, is de impact bij een aantal sierteeltsegmenten fors. Uit onderzoek van Rabobank blijkt dat 1 op de 10 bloemisten die gespecialiseerd zijn in decoratie van evenementen verwacht te moeten…

FloraLife Express Clear ULTRA 200 en FloraLife Express Universal 300 verkrijgbaar met Fairtradelabel

FloraLife Clear ULTRA 200 en FloraLife Express Universal 300 zijn vanaf nu verkrijgbaar met een Fairtradelabel. Fairtrade is een internationale organisatie die een keurmerk toekent aan bedrijven die hun producten op ethisch verantwoorde wijze inkopen bij boeren en arbeiders die daarvoor een eerlijke…

Promotiecampagne 365 dagen bloemen introduceert eerste online herfstmagazine

Deze herfst publiceert 365 dagen bloemen voor het eerst het digitale magazine www.365dagenbloemen.nl. De speciale website is geheel in herfstsferen en geeft bloemisten op een toegankelijke en deelbare manier seizoensinspiratie. Het digitale magazine verschijnt vier keer per jaar in vier talen (NL, DU,…

Dwergnarcis is Bloembol van het jaar

De dwergnarcis is een vrolijke en kleurrijke voorjaarsbloeier. Nederlandse bloembollenhandelaren hebben deze blije bloembol uitgeroepen tot Bloembol van het jaar. Plant ze in je tuin en de olijke bloemetjes zorgen voor een lentesfeer in het vroege voorjaar. BloemenDe dwergnarcis wordt vaak kleine narcis…

Flower Festival St.Petersburg is prachtig podium voor Pina Colada

Aan het begin van het schooljaar in Rusland heeft Dümmen Orange zich met ondersteuning van Sobolj op een in het oog springende wijze kunnen onderscheiden op de Russische markt. In St.Petersburg vond gedurende de dagen vlak voor het traditionele begin van het Russische schooljaar op 1 september het Flower…

8 tot 10 september, Moskou

Decorum sponsort Russian Florist Cup

Van 8 tot 10 september wordt in Moskou de “Russian Florist Cup” georganiseerd waarbij twintig Russische topbloemisten de strijd met elkaar aangaan om de prijs in de wacht te slepen. Voor de vierde keer is Decorum sponsor van planten voor het evenement. Samen met Dekker Chrysanten is de Nederlandse…

Internationale Dag van de Orchidee

Orchidee Nederland introduceert ‘Virtual Plant Bathing’

Orchidee Nederland introduceert 'de ultieme virtuele ervaring' tussen de orchideeën: Een interactieve 360 graden video van de ‘Orchid Room’ tussen weelderig groen. Voor iedereen toegankelijk met een computer, smartphone of VR-bril.  Dankzij de zogenaamde 8D geluidseffecten waant de gebruiker zich letterlijk…

80 Giant Flower-bulbs verspreid door de Bollenstreek

Afgelopen zaterdag ging officieel het Giant Flower-bulb project van start. In het park Groot Leerust bij Warmond legden twee platte schuiten aan. Op de boten waren een vijftal manshoge "Giant Flower-bulbs" uitgestald, welke elk door een afzonderlijke kunstenaar waren beschilderd. In totaal zullen 80 van deze…

Peter Rosman, WDD

Inkopen in de digitale sierteelt markt, data helpt!

De trend van direct kopen bij de kweker is niet meer te stoppen. De doelstelling van FloraHolland is om voor eind 2020 het gehele aanbod van kwekers online in Floriday te hebben staan, zodat alle orders online besteld worden bij de kweker. Groothandel Gebr. Roos exporteert bloemen en planten, o.a. naar…

Fleuramour 2020 gaat niet door

Fleuramour dat zou plaatsvinden van 25 – 28 september 2020 en jaarlijks meer dan 15.000 bezoekers trekt op vier dagen is vanwege het coronavirus verplaatst naar 2021. De organisatie van het…

traditioneel assortiment in een nieuw jasje

Video: Kwekerij Leybaert presenteert nieuwe brand My Goodness

Azalea’s, rododendrons, blauwe bessen, helleborussen en ellwoodii’s: het zijn klassiekers, maar vandaag presenteert kwekerij Leybaert ze onder een nieuwe noemer. Met My Goodness wil de Oost-Vlaamse kwekerij een breed publiek aanspreken en iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, overtuigen van de kracht…

Edwin van der Eijk, VDE Plant:

"Door Glazen Tulp is er écht aandacht voor noviteiten"

Noviteiten en vernieuwing zijn belangrijk voor onze sierteeltsector. Om kwekers en veredelaars te stimuleren heeft Royal FloraHolland de Glazen Tulp Award in het leven geroepen. Een prijs voor de beste marktintroductie op gebied van bloemen en planten. Edwin van der Eijk van VDE Plant was vorig jaar met zijn…

Bedankt Plant campagne in de startblokken

De meerjarige consumentencampagne ‘Bedankt Plant’ gaat ook in het najaar van 2020 lopen. De focus ligt op online media, in Nederland, Duitsland en Frankrijk en de uitingen…

Vreugdenhil Bulbs & Plants

Kwekerij Vreugdenhil Bulbs & Plants presenteert nieuw label Urban Caladium

Kwekerij Vreugdenhil Bulbs & Plants is deze week begonnen met het uitleveren van Caladiums, dit onder het label ‘Urban Caladium’. De Caladium is een tropische plant oorspronkelijk afkomstig uit Zuid-Amerika en Midden-Amerika. De Caladium is herkenbaar aan de hartvormige bladeren met unieke structuren.…

“Wanneer dit lukt, gaat de tuinbouw hele grote stappen zetten"

Tuinbouw West-Brabant vestigt hoop op SDE++

Tholen - ln de moderne afvalenergiecentrale ReEnergy in Roosendaal zet Suez jaarlijks 360.000 ton niet-recyclebaar afval om in energie en grondstoffen. Al twee jaar lang wordt er gewerkt aan een project waarbij de warmte – die vrij komt tijdens verbranding – wordt getransporteerd naar het tuinbouwgebied…

Telers delen gladiolen uit in Nijmeegse binnenstad

De Nijmeegse Vierdaagse gaat niet door als gevolg van de coronacrisis. Om toch hun gladiolen te kunnen slijten, trokken boeren en tuinders van ZLTO-afdeling Rijk van Nijmegen gisteren tussen 12.00 en 18.00 uur door de binnenstad van Nijmegen om bossen gladiolen te verkopen voor het goede doel: het…

Anthuriumactie voor het Rode Kruis van start

Vanaf maandag 20 juli zijn speciale actie-anthuriums te koop bij supermarktketen Coop om geld op te halen voor het Rode Kruis. Van elke verkochte anthurium gaat €1,- naar de hulpverlening in de strijd tegen corona.  De actie loopt een aantal weken bij alle Coop winkels in Nederland en is te herkennen aan de…

600 "toppertjes"

Bijzondere musicals opgefleurd met bloemen

Tholen - Gisterenavond was het de beurt aan de laatste van een negental basisscholen hun eindmusical op te voeren op de parkeerplaats van de Rabobank in de De Lier. Langs deze weg was het voor de kinderen, die vanwege de huidige situatie geen opvoering op de eigen school konden organiseren, toch nog…

TuinHappy.nl

“Samenwerken met een tuinblogger”

Elly van Kampen is tuinblogger en eigenaar van TuinHappy.nl, een informatief blog over alles wat met tuinieren te maken heeft. “Na de lockdown was de interesse voor tuinieren duidelijk terug te zien in de statistieken van mijn tuinblog TuinHappy.nl. Er wordt nog steeds veel gezocht naar informatie over…

Ball SB werkt samen met bekende weddingplanner Sarah Campbell

Alles over Delphiniums tutorials door Intrigue Teaches

Ball SB werkte samen met de bekende weddingplanner, Sarah Campbell van Intrigue Designs. Ze is de oprichter van Intrigue Teaches en is uitgegroeid tot leider in de sector waar ze openlijk haar talent en kennis deelt door middel van lezingen, workshops en lessen die speciaal zijn ontworpen voor de…

Chryson Campagne ‘Just Chrysanthemum’ gaat ondanks corona gestaag verder

De inning voor promotie door Stichting Chryson is vanwege de coronacrisis een half jaar stopgezet. Dat betekent halvering van het promotiebudget in 2020. Maar de stichting doet er alles aan om in de belangrijkste afzetlanden (online) zichtbaar te blijven bij de relevante doelgroepen. Promotie op de…

alle 70-jarige Westlanders uitgenodigd voor een ijsje

KP Holland jubileert én trakteert

KP Holland bestaat dit jaar 70 jaar. Een snelle rekensom leert dat de veredelaar en kweker van bloeiende potplanten opgericht is in het jaar 1950. Een jubileum vier je samen. Daarom zijn alle in 1950 geboren Westlanders van harte uitgenodigd om op donderdag 16 juli tussen 14:00 en 16:00 uur een…

telersvereniging presenteert nieuwe variëteiten

‘La dolce vita’ bij tuinfeestje Addenda

Addenda heeft haar nieuwe Hebe Vinoa geïntroduceerd tijdens haar jaarlijkse zomertuinfeest op de Hebe dagen. De Vinoa, naar het Franse vin en het Italiaanse vino, heeft glanzende blaadjes in een wijnrode kleur en geeft met z’n dieprode blad en paarse bloempluimen een ‘mediterrane touch’ aan iedere tuin…

FAM FLower Farm presenteert lifestyle dahliaboek Liefde voor Dahlia's

Marlies & Linda van FAM FLower Farm hebben het afgelopen jaar aan een lifestyle dahliaboek gewerkt. Samen met Katja Staring van Dailygreenspiration, die zorgde voor alle teksten, worden de mooiste en leukste wetenswaardigheden van de dahlia en de kwekerij voor het voetlicht gebracht. "We hebben zoveel mooie…

Kelos Celosia Candela Pink wint All-American Selection Prijs

Beekenkamp Plants Ornamentals heeft de Regionale All-American Selection (AAS) Prijs gewonnen met hun Kelos Celosia Candela Pink. De AAS-jury noemde de Kelos Candela Pink "The Energizer Bunny" die maar blijft bloeien! All-America Selections is een onafhankelijke non-profitorganisatie die nieuwe, nooit…

Guido Vollebregt Royal FloraHolland:

"Aanvoer Ethiopië weer op normaal niveau"

Tholen - Gisteren kwam er al weer een groot aandeel rozen uit Ethiopië en vandaag zit de aanvoer weer ongeveer het op normale niveau, vertelt Guido Vollebregt, Product Manager…

van 16 naar 8 naar 14 miljoen

Budget Bloemenbureau Holland positief bijgesteld

Door de coronacrisis werd het promotiebudget van het Bloemenbureau Holland negatief bijgesteld van 16 naar 8 miljoen euro, een halvering. Hierdoor zouden verschillende activiteiten en campagnes komen te vervallen. Maar, een paar maanden verder, kan deze forse terugval grotendeels ongedaan gemaakt worden.…

Floweracademy.NL 15 jaar

Floweracademy.NL is een begrip op het gebied van educatie in de sierteeltsector. Niet alleen in Nederland, maar in meer dan 25 landen heeft Lucas Jansen de afgelopen 15 jaar studenten wegwijs gemaakt in het bloemen- en plantenassortiment, in marketing en in account & category management. Daarnaast zijn tal van marktverkenningen…

wispelturige rozenmarkt

"Prijzen wel hoog maar niet spectaculair"

Tholen - Door minder aanvoer als gevolg van de onrust in Ethiopië en het slechte weer in Kenia was er een forse stijging in de prijzen voor de rozen verwacht vandaag. Echter,…

BabStar.nl en Ichtus Flowers promoten orchidee bij bloemist met Phalaenopsisactie

Bloemengroothandel BabStar.nl organiseert in samenwerking met Ichtus Flowers een Phalaenopsisactie ‘Doe meer met phalaenopsis’. Twintig creatieve bloemisten zijn de met de door Ichtus Flowers beschikbaar gestelde bloemen aan het werk gegaan, om aldus te demonstreren wat er zoal mogelijk is met de…

FloriWorld officieel geopend

FloriWorld heeft haar deuren op 1 juli geopend. De nieuwste bloemen- en plantenexperience van Nederland is klaar om toeristen te ontvangen vanuit Nederland en het buitenland. Vorige week zijn de bewoners van Aalsmeer al langs geweest om als allereerste een bezoek aan FloriWorld te brengen. FloriWorld is een indoor thema-attractie…

Het verschil maken met plant-potcombinatie van Desch Design Studio.

Desch Design Studio creëert samen met individuele kwekers geheel eigen plant-potoncepten. Zoals de productlijn ‘Urban Gardening’, die Desch Design Studio onlangs op verzoek van – en samen met – kwekerij Baas in Ens heeft ontwikkeld. ‘Urban Gardening’ is een plantenmix in een Grow&Go bloempot met…


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven