Marketing

Ter Laak Orchids lanceert nieuw merk: Mimesis

Per 1 januari 2021 lanceert Ter Laak Orchids een nieuw merk: Mimesis. De orchideeënkweker uit Wateringen was lange tijd lid van Decorum, maar kondigde eerder aan een nieuwe koers te varen met een eigen productmerk. Nu is het bijna zover. Ringo Veenman, commercieel directeur bij Ter Laak Orchids: “Bij onze…

Nieuwe buitenplantencampagne Van Grauw naar Groen

Vergroen je leefomgeving, ook als je een beperkte buitenruimte hebt. Dit is de belangrijkste boodschap van de nieuwe meerjarige buitenplantencampagne van Bloemenbureau Holland. De campagne wordt begin april 2021 in Nederland en Duitsland gelanceerd onder de naam Van Grauw naar Groen. Aanstekelijk groen in…

Eerste bloempot met CO2 Neutral label

Het Nederlandse bedrijf Capi Europe produceert klimaatneutraal en ontvangt daarvoor het label CO2 Neutral Company. Elke bloempot uit de Made in Holland-collectie wordt vanaf december voorzien van dit keurmerk. Capi Europe is de eerste in de branche met dit label. Eigenaar Toine van de Ven heeft serieuze ambities…

De Tulperij & Royal Delft

10.000 tulpenbollen verbinden Voorhout en Delft met kleur

Afgelopen weekend zijn er 10.000 tulpenbollen gepoot bij de 12 meter hoge Delftse Blauwe Tulpenpiramide in het kunstlandschapspark van Land Art Delft. In het voorjaar van 2021 zal ’s werelds grootste tulpenpiramide omsingeld zijn door 10.000 bloeiende, rode tulpen. Directeur Land Art Delft Paula…

Inger Kristine maakt Uithoornse senioren blij

De tweede Corona-golf slaat hard toe en het lijkt erop, dat de aandacht nu meer uitgaat naar de jongeren, terwijl onze ouderen weer de deur niet uit mogen, beperkt bezoek mogen ontvangen en weer de kwetsbare slachtoffers zijn. Veel van hen raken in de war. Het is wreed. Inger Kristine geeft een bos rozen…

Extra promotie voor cyclaam als plant voor binnen en buiten

De cyclaam speelt de komende drie jaar de hoofdrol in een nieuw collectief promotieproject. Goede ervaringen met collectieve promotie en verontrustende cijfers zwengelden de roep om promotie vanuit de cyclamensector de laatste tijd aan. Op initiatief van Glastuinbouw Nederland en Royal FloraHolland is…

Floréac bundelt alle handelsbedrijven onder één merk

Het Belgisch sierteeltbedrijf Floréac groepeert vanaf begin november alle handelsactiviteiten onder de commerciële naam Floréac. Het familiebedrijf streeft met deze keuze naar…

Video: Oudjes blij met 'Golden Oldies'

Afgelopen donderdag toog Bloombol richting Oude-Tonge, Zuid-Holland, naar het bejaardenhuis om eenzame ouderen met een bloembollenmix genaamd 'Golden Oldies' te verblijden (link). Tijdens het bezoek plant het team van Bloombol de bloembollen in de tuinen van het zorgcomplex en daarnaast ontvingen de…

12 december: Dag van de Kerstster

Stars for Europe presenteert aftelkalender met 12 stylingsideeën

Dit jaar biedt promotieorgaan Stars for Europe  de bloemist een aftelkalender, waardoor ze samen met hun klanten kunnen aftellen naar de Dag van de Kerstster (12 december). Bij de aftelkalender worden 12 Kerststertoepassingen aangeboden, mede geïnspireerd door de redacties van consumentenbladen in Nederland…

Koen Pack over nieuwe campagne ‘Trends for ALL’

Begin deze maand heeft Koen Pack de nieuwe campagne ‘Trends for ALL’ gelanceerd. Dat als alternatief voor de Trade Fair die dit jaar niet doorging en waar het bedrijf normaal gesproken de nieuwe collectie presenteert en de gehele showroom opnieuw inricht volgens de laatste trends. Sandra Könings, die vorig…

Bloombol lanceert ‘Golden Oldies’ en bezorgt eenzame ouderen tuingeluk

Het team van Bloombol brengt op donderdag 19 november een bezoek aan woonzorgcentrum Ebbe en Vloed in Zuid-Holland om hun nieuwe bloembollen mengsel ‘Golden Oldies’ te lanceren. Dit mengsel stelden zij speciaal samen om ouderen een hart onder de riem te steken in de coronacrisis. Tijdens het bezoek plant…

Tuinbouw Battle gestart

De Tuinbouw Battle richt zich op de groepen 7 en 8 van de basisschool. Zij krijgen een online lesprogramma en hun eigen mobiele teeltkar waarop ze hun tulpenbollen verzorgen. De leerlingen worden aangespoord om – naast de verzorging van de tulpen – deze te verkopen en daarmee geld te verdienen voor een aankoop voor de klas,…

Een vrolijke vrijdag de dertiende voor GGD-teststraatmedewerkers door geluksbloem chrysant

Ruim 3.400 medewerkers hebben afgelopen vrijdag een boeket chrysanten ontvangen als blijk van waardering voor hun harde werk tijdens de coronacrisis. Vrijdag de dertiende bleek geen pechdag voor GGD teststraatmedewerkers. Ruim 3.400 GGD-medewerkers van de testlocaties in Nederland ontvingen een kleurrijk boeket…

Madiba viert 15 jarig bestaan met nieuwe huisstijl

Madiba bestaat dit jaar 15 jaar en dit viert Dekker Chrysanten met een kleurrijke nieuwe huisstijl met de krachtige pay off “Flower Power”. In 2005 introduceerde Westeringh Flowers als eerste een serie van Madiba rassen die herkenbaar zijn aan het indrukwekkend aantal bloemetjes en excellente…

Florensis Solutions online te bewonderen

In aanvulling op het label "Solutions" dat Florensis afgelopen zomer lanceerde, is de website op 5 november 2020 uitgebreid met de laatste meerjarigen highlights. Naast de eerder gelanceerde Eenjarigen Solutions kunnen klanten van Florensis nu ook kant-en-klare meerjarigen producten ervaren door middel…

Foto's: 37e chrysanten kweekwedstrijd in Osaka

Jaarlijks vindt in Japan een reeks evenementen ter promotie van Nederlandse agrarische producten plaats, w.o. varkensvlees, kaas, lelies, haring, enz. Vorige week vonden twee van dergelijke activiteiten plaats: de 3e kookwedstrijd kalfsvlees in Tokio en de 37e chrysanten kweekwedstrijd in Osaka, beide in…

2Design presenteert virtuele Lisianthus Christmas Show

Vier floral designers zijn met de Lisianthus aan de slag gegaan en presenteren nu, in samenwerking met marketingbureau 2Dezign, de Lisianthus Christmas Show. Floral designersDe floral designers zijn Hanneke Frankema, Geertje Stienstra, Tiffany van Lenten en Tineke Geerlings. Het in kerstsfeer hullenvan de…

Afgeslankte azaleacoöperatie wil werk maken van marketing

De azaleatelersverenging Azanova maakt werk van marketing om haar specialisaties beter in de markt te zetten. Ze gaat daarbij binnenkort een samenwerking aan met partners in de handelsketen. De namen worden de komende weken bekend gemaakt. Dit vertelde Johan Van Huylenbroeck van de Vlaamse…

Imagocampagne Groeien door Groen van start op 9 november 2020

Op maandag 9 november start de imagocampagne Groeien door Groen. Het doel van de campagne is om het imago van de hoveniers en de sector te verbeteren. En om de instroom vanuit…

Bio-bloembollen door de brievenbus

Huiberts Biologische Bloembollen uit Sint Maartensbrug heeft een brievenbusdoosje vol biologische bloembollen geïntroduceerd. Dit brievenbusdoosje bevat 44 bolletjes in 11 soorten, speciaal voor de bijen. Inhoud in bloeivolgorde: krokus 'Grand Maitre', krokus 'King of the Striped', krokus 'Vanguard', ornithogalum balansae, botanisch tulpjes turkestanica en 'Litt…

2200 klassen planten 1,3 miljoen bloembollen

Het is weer tijd om bloembollen te planten. Dit najaar leren tienduizenden kinderen, verspreid over Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Canada en Zweden, hoe en wanneer ze dit moeten doen via een bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Jong geleerd is immers oud gedaan.  Miljoen bloembollenDit najaar ontvangen…

Alle Always Kalanchoë kwekers FSI proof

Alle 13 Nederlandse Kalanchoë kwekers die zijn aangesloten bij Always Kalanchoe zijn vanaf nu 100% FSI-proof. Sinds vrijdag 16 oktober wordt dit op de veilingklokken getoond met het FSI-logo. Gezamenlijke aanpak Kalanchoë-telersDe collectieve promotie ‘Always Kalanchoë’ voor de bloeiende plant Kalanchoë is…

Opti-flor introduceert nieuw label én concept

Optiflor introduceert een nieuw label. Het oude, vertrouwde ‘schildje’ op de planten maakt plaats voor een moderner, duurzamer variant. De kleur groen, welke onmiskenbaar  verbonden is met het Optiflor merk én herkenbaarheid, is uiteraard gebleven. Daarnaast brengt Optiflor een selectie van haar beste witte…

Nieuwe Amaryllis seizoen gestart

De top-50 Amaryllis kopers via Royal FloraHolland kregen vorige week bezoek van Amaryllis kwekers, veilingmeesters en de productmanager van Royal FloraHolland. Exporteurs in Naaldwijk, Aalsmeer en Rijnsburg kregen van het bezoek een Amaryllis inspiratie-pakket overhandigd. De meeste handelaren verwachten een goed seizoen voor…

Eerst in Nederland, daarna in Frankrijk

Cyclamen trials Morel Diffusion van start

De maand november staat bij Franse cyclamen veredelaar Morel Diffusion in het teken van de Cyclamen Trials. Eerst zullen de soorten te zien zijn in Nederland waarna dit, en meer, te zien zal zijn in Fréjus, Frankrijk. Bloeiproeven van 2019 in 's Gravendeel (click hier voor het artikel) Productieproeven…

Plantenpaspoort handhaving vanaf 1 januari 2021

Per 1 januari 2021 start de handhaving op het plantenpaspoort op potniveau van potmaat 10 cm en groter. Sinds 14 december 2019 is een plantenpaspoort vanuit EU-wetgeving verplicht om planten te kunnen verhandelen. De handhaving op het plantenpaspoort voor potmaat ≥ 10 cm zou eerder ingaan op 1 juli 2020,…

Decorum presenteert haar eigen sneaker

Decorum lanceert haar eigen sneakerlijn. De sneakers worden in Portugal vervaardigd en zijn handgemaakt van duurzaam geproduceerd leer. Uiteraard is de schoen opgemaakt en gestyled in de bekende Decorum kleuren. Er zijn al diverse Decorum kledingstukken in omloop, zoals vesten, T-shirts en sweaters. Met name…

Video: Brandkamp licht noviteiten uit

Langere tijd heeft ook Brandkamp niet de mogelijkheid gehad om de producten te laten zien. Omdat men de markt toch graag op de hoogte houdt, heeft de producent van jonge planten een promovideo gemaakt met daarin voor ons belangrijke producten en enkele uitgelichte rassen. Van alle getoonde producten en veel…

Bloemenattractie FloriWorld decor tijdens Amsterdam Dance Event (ADE)

FloriWorld staat decor tijdens het bekende Amsterdam Dance Event (ADE). ADE kan dit jaar niet doorgaan met publiek maar wordt zondag 25 oktober 2020 online gevierd. Verschillende ruimten in FloriWorld zullen decor staan tijdens dit event. Vanuit de FloriWorld immersive room zal een panelgesprek gaan…

Dümmen Orange voegt nieuw heldergeel ras toe aan Ditto-familie

Ditto Yellow is het nieuwe ras in de Ditto-Familie van Vitamum-bolchrysanten van Dümmen Orange. Met zijn schitterend gele bloemen is het de zesde kleur in de groep - naast helder Pink, Dark Pink, Dark Orange, White en Lemon. Ideaal voor kleinere potmatenDitto Yellow heeft de ideale eigenschappen voor de…

Trends en inspiratie in nieuwe showroom Koen Pack

Dit jaar is er geen grote opening van de nieuwe showroom tijdens de FloraHolland Trade Fair, maar dat weerhoudt Koen Pack uit Amstelveen er niet van om deze ook dit jaar weer volledig om te bouwen met de nieuwste trends en inspiratie voor 2021. Door onder andere te kijken naar wereldwijde gebeurtenissen…

Online lelie-event op de Nederlandse ambassade in Tokio

Vanochtend organiseerde i-Bulbs Japan een leliepromotie event op de Nederlandse ambassade in Tokio. Met deze activiteit wilde de organisatie de Japanse bloemensector in deze moeilijke Coronatijden een steuntje in de rug geven.  Het event is hieronder terug te kijken. De Covid-19 pandemie heeft aanzienlijke invloed…

Amaryllisseizoen van start met nieuwe promotiecampagne

“Assortimentskennis vergroot de verkoopkansen van Amaryllis”

Gelijk met de start van het verkoopseizoen van snijamaryllis gaat ook de promotiecampagne ‘Hello it’s me: Amaryllis’ van start. Dit seizoen is er veel aandacht voor het beschikbare assortiment en de toepassingsmogelijkheden van Amaryllis voor de bloemist. Amaryllis is vanaf oktober tot en met maart goed…

Avalanche+ rozen tegen de eenzaamheid

Italiaanse bloemist breidt Grootouderdag tot Grootouderweek

Eenzaamheid is een groeiend probleem in 2020, door de vele covid-19 beperkingen en zelfisolatie. Daarom heeft de Italiaanse bloemist en Avalanche+ rozen enthousiast besloten Grootouderdag dit jaar uit te breiden tot Grootouderweek in samenwerking met Charles Lansdorp (Director Flower Academy Italy). Het initiatief…

Wat gebeurde er in 2020 en wat gaan ze volgend jaar doen?

Video Jaarpresentatie van Bloemenbureau Holland voor 2021

Vanmorgen heeft Bloemenbureau Holland hun video Jaarpresentatie 2021 online gezet. Hierin neemt Dennis van der Lubbe je mee in een vooruitblik op hun geplande activiteiten voor het komende jaar. Samen met Marcel Zandvliet (Dutch Flower Group), Hugo Noordhoek Hegt (Dümmen Orange), Peter ten Have (J&P ten…

Floramedia behaalt ClimateCalc certificaat

Floramedia heeft afgelopen donderdag het ClimateCalc certificaat in ontvangst genomen. ClimateCalc is ontworpen om exacte informatie te verstrekken over de CO2-footprint van een individueel grafisch product vanuit een levenscyclus invalshoek. Door het inzichtelijk maken van de CO2 uitstoot van diverse…

Elburg-Smit aan de slag met ClimateCalc

Het nieuwste onderdeel van het Duurzaamheids & CO2-reductieplan van Elburg-Smit is de mogelijkheid om een CO2-berekening per geproduceerd etiket of verpakking te maken. Daarbij biedt men ook de optie van een complete compensatie. De drukker werkt hierbij met het gecertificeerde systeem van ClimateCalc.…

HouwenPlant Fair-Flora gecertificeerd

Kwekerij HouwenPlant uit Hoek van Holland biedt sinds kort producten aan onder het Fair Flora-label. “We zijn ons heel bewust van het feit dat wij als kwekerij een belangrijk rol vervullen in het wel of niet vervuilen van het milieu”, weet Marco van der Goes, mede-eigenaar van HouwenPlant. “Als…

Hoe lang wordt Beer Bollie’s Bollenroute?

Om voor jong en oud op een opvallende manier aandacht te schenken aan de planttijd van voorjaarsbloeiende bloembollen zoals tulpen, krokussen en narcissen, organiseert de KAVB -de belangenbehartiger van de Nederlandse bloembollensector- dit najaar een actie waarmee een ‘bollenroute’ van Beer Bollie door…


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven