Marketing

SV.CO deelt kerstgevoel tijdens Poinsettia Day

Gisteren was het ‘Poinsettia Day’, oftewel Kerststerdag. In het kader van deze dag heeft SV.CO kerststerren uitgedeeld bij Zonnehuisgroep Vlaardingen. De potplantenkwekerij hoopt op deze manier het kerstgevoel over te brengen bij de ouderen van het Vlaardingse verzorgingstehuis. 's Ochtends was het dagelijkse kopje koffie anders dan normaal…

VLAM presenteert promotieplannen 2019

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) presenteert de promotieplannen voor 2019. Het jaarprogramma van 2019 wordt begroot op 27 miljoen euro, hetgeen min of meer gelijk is aan het programma van 2018. De middelen van VLAM komen vooral van het bedrijfsleven (61%) en worden aangevuld met een subsidie…

samenwerking met Royal van Zanten

Vrachtwagens van Jongeneel Transport CHIC de weg op

Twee vrachtwagens van Jongeneel Transport gaan vanaf vandaag CHIC gekleed de weg op voor Royal Van Zanten. Deze nieuwe vrachtwagens bekronen de voortzetting van de samenwerking tussen Royal Van Zanten en Jongeneel Transport. Het afgelopen decennium hebben beide bedrijven een betrouwbare, dagelijkse leveringen van bewortelde stekken aan kwekers…

Grote interesse in Green Your Day stand op Margriet Winter Fair

Van 23 t/m 29 november zijn de Bossche Brabanthallen omgedoopt tot Margriet Winter Fair. Voor zo’n 80.000 bezoekers, met name vrouwen, een gezellige start van de winterperiode. Door de centrale ligging van de Green Your Day stand worden 7 dagen lang evenzoveel vrouwen gestimuleerd om zelf aan de slag te…

Samenwerking The Wunderkammer en kwekerscollectief anthurium

Op uitnodiging van Nederlandse anthuriumkwekers hebben interieur- & lifestylebloggers afgelopen weekend deelgenomen aan een workshop onder leiding van bloemkunstenaar Florian Seyd in Amsterdam. Behalve het rijke assortiment, zowel van snijbloem als kamerplant, zijn ook de vele…

Get the Feeling

'Grootste gerbera campagne ooit' in de maak

In april 2019 staat de gerbera op de bloemenagenda. Dit moment wordt aangegrepen om de grootste gerbera campagne ooit te introduceren. Vorige week introduceerde Coloured by Gerbera deze campagne ‘Get the Feeling’ op de Trade Fair Aalsmeer. Hier toetsten zij hun concept en gingen ze in gesprek met…

Stars for Europe brengt kerststerren in de media

Het coöperatie van Poinsettiakwekers, Stars for Europe, voert een promotiecampagne richting consumenten in Nederland en België. Dit jaar ligt de focus op de presentatie van de kerstster als ideale sfeermaker in het najaar. Ook in andere Europese landen wordt een promotiecampagne gevoerd. Overal stralende sterren De extra vroege start…

Bloomon publiceert een boek

Welke bloemen shinen het beste in jouw interieur? Hoe schik je ze perfect in je vaas? Wat zijn de stylingtrends van dit moment? Deze vragen beantwoordt Bloomon in een boek, genaamd Floral Philosophy. De stijlgids staat vol foto’s, illustraties en DIY-projecten voor thuis.  "Het fijne aan het bloomon boek is dat je ‘m op elk moment van de dag even kunt…

Arne Bac, Rabobank

Minder stress? Meer groen!

Veel verantwoordelijkheden, snel veranderende weersomstandigheden, een schommelende marktvraag: het runnen van een tuinbouwbedrijf lijkt nogal stressvol. Gelukkig bevinden tuinders zich de hele dag tussen het groen, want dat is goed tegen stress. Het is deze week de Week van de Werkstress. Dat werkgevers aandacht moeten besteden aan passend…

2285 klassen planten 1 miljoen bloembollen

Het is weer tijd om bloembollen te planten. Dit najaar leren tienduizenden kinderen, verspreid over Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada, hoe en wanneer ze dit moeten doen via een bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Jong geleerd is immers oud gedaan.  Miljoen bloembollen In de week van 5 november ontvangen maar liefst…

Koen Pack presenteert nieuwe catalogus

Koen Pack heeft de nieuwe catalogus 2019 gepresenteerd. De 216 bladzijden tellende catalogus geeft een uitgebreid overzicht van de nieuwe collectie. De laatste trends op het gebied van interieur, mode en vrije tijd zijn verwerkt in het ruime assortiment hoezen, vellen, folies en papier, decoraties voor…

Van der Hoorn Orchideeën introduceert een nieuw label Amore Mio Excellent

Tijdens de Tradefair van 7 – 9 november in Aalsmeer introduceert Van der Hoorn Orchideeën uit het Groene Hart haar nieuwe label ‘Amore Mio Excellent’. Met dit label wil Van…

BBH presenteert plannen in World Horti Center

Tholen - Wat gaat het Bloemenbureau Holland (BBH) de komende jaren uitrollen aan activiteiten? Deze vraag stond gisteren centraal op een door het bureau georganiseerde bijeenkomst in het World Horti Center in Naaldwijk. Een forse groep marketeers uit alle hoeken van de bloemenwereld schoof aan. De sprekers werden getrakteerd…

Hoe staat het met Floriworld?

Een team van ontwikkelaars en architecten werkt achter de schermen aan Floriworld, 'een belevenis van verschillende shows en attracties' waarin bezoekers de positieve effecten van bloemen en planten op de kwaliteit van leven kunnen ontdekken en ervaren. Waar staan we nu? En waar werken we naar toe? Directeur Daniëlle Santen en…

nieuw concept Belgian Mums, Gediflora

Hey Soulsisters!

Met grote trots stellen we u onze nieuwste creatie voor. De Jazzy Soulsisters. Deze jazzy zusjes zijn super schattig en bestaan in zes fleurige kleuren: geel, roze, paars, rood, oranje en wit. Deze mini-mums zijn verkrijgbaar in potmaat 13 en kleiner en zijn geschikt voor verduisterde teelt.  Om de consument te verleiden tot kopen, werd deze vrolijke familie voorzien…

Veel belangstelling voor Sierteelt Marketing Event

In de gehele sierteelt sector zijn zeker 2.500 marketeers actief. Je komt ze tegen bij onder andere veredelingsbedrijven, opkweek bedrijven, kwekers en natuurlijk de handelsbedrijven. En allemaal hebben ze hetzelfde doel, namelijk mensen meer bloemen en planten laten kopen. Dan is het belangrijk, weet het Netherlands Institute…

Amaryllis kwekers van start met nieuwe promotiecampagne

In november is de officiële aftrap van de promotiecampagne Amaryllis. Dit wordt door de amaryllis-kwekers gevierd met gratis bloemen voor bloemisten die een workshop ‘Wintersboeket’ organiseren voor hun klanten.   Het amaryllisseizoen wordt voor de derde keer op rij gestart in november. De promotiecampagne ‘Hello Winter’ benadrukt het…

Lisianthus kwekers stemmen 100% voor promotieplan 2019-2021

In navolging van de productgroepen gerbera en kalanchoë stemmen ook de lisianthuskwekers unaniem voor de promotieplannen voor de komende drie jaar. Afgelopen woensdag 17 oktober 2018 vond de landelijke FPC-productbijeenkomst Lisianthus plaats bij Van Egmond Lisianthus in Rijnsburg. Het grootste deel van…

VLAM kleurt Gentse horeca met azalea

Onder impuls van VLAM fleuren 16 moderne Gentse koffie- en lunchbars hun zaak gedurende heel de maand februari 2019 op met deze Gentse azalea. Je vindt de deelnemende zaken op gentseazalea.be Februari, de laatste volle wintermaand, is een taaie. Iedereen is de winter beu en vaak slaat hij dan juist onverbiddelijk toe met…

Bloemen en Ballet: een oude traditie in nieuwe vorm

De relatie tussen bloemen en ballet bestaat al eeuwen : in de 19e eeuw verscheen de Russische ballerina Mathilda Ksjesinskaja al ten tonele in een met bloemen bewerkte jurk. Juist hortensia past hierbij goed, omdat de bloem elegant is en grandeur heeft. Met een paar bloemen maak je al een fantastische indruk. Het was…

Mooiwatbloemendoen.nl maakt 3D bloemgraffiti

Om de snijbloemencampagne 'We Hebben Meer Bloemen Nodig!' in Nederland extra te ondersteunen, zijn er op donderdag 11 oktober in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam graffiti stukken van echte bloemen verschenen. De levensgrote bloemstukken toonden prikkelende kreten als ‘Meer Samen’, ‘Meer Lef’ en ‘Meer Lol'…

Dahliashowtuin volgend jaar op De Tulperij

De CNB Dahliashowtuin is in 2019 te vinden bij De Tulperij op het bloembollenbedrijf van Daan en Anja Jansze aan de Oude Herenweg in Voorhout. De showtuin is naar verwachting geopend van eind juli tot begin oktober. Voor CNB biedt deze locatie volop voordelen: een mooie locatie, goed bereikbaar en er is genoeg parkeergelegenheid. “De showtuin…

Kalanchoëvak unaniem voor promotieplannen 2019-2021

Donderdag 10 oktober 2018 vond de landelijke productbijeenkomst Kalanchoë plaats bij Eosta in Waddinxveen. Ruim 30 Kalanchoe-kwekers en – veredelaars waren aanwezig bij de presentatie van het promotieplan Kalanchoë 2019 - 2021. Een unieke 100% van deze kwekers stemde in met een vervolg van de…

Grootouderdag gevierd met ruim 1000 opa's en oma's

Ruim 1000 opa's en oma's, kinderen, klein- en achterkleinkinderen vierden afgelopen weekend met elkaar Grootouderdag. In woon-zorgcentra en bibliotheek in Deventer en in woon-zorgcentra in Apeldoorn, Vaassen, Epe en Heerde. Onder het genot van een drankje en een hapje en speciale Grootouderdag petitfour,…

Coloured by Gerbera presnteert nieuw pr materiaal najaar 2

Coloured by Gerbera, de promotiecommissie van de gerbera, komt met vier nieuwe inspiratieborden voor dit najaar. In vier moodboards tonen zij de bloementrends voor herfst, winter en kerst 2018.  Herfstinspiratie – Styling Light & Dark De gerbera inspiratiebeelden voor de herfst zijn opgedeeld in twee categorieën: Styling Light en Styling…

Lancering website ‘Roses4Gardens’

Een groep rozenprofessionals heeft de website roses4gardens.com gelanceerd. Dit is een informatief platform voor consumenten en professionals, die kennis en inspiratie willen opdoen over rozen voor het gebruik in tuinen en openbaar groen. De site is beschikbaar in vier taalversies: Nederlands, Engels,…

Keukenhof legt eerste hand aan “Flower Power” bloemenmozaïek

Op donderdag 4 oktober hebben tuinmedewerkers van Keukenhof de eerste bollen geplant van een bloemenmozaïek. Met dit mozaïek is een start gemaakt met het planten van zeven miljoen bloembollen in Keukenhof. Zeventigste verjaardag Keukenhof staat in 2019 in het teken van Flower Power, de kracht van bloemen. Bloemen inspireren mensen. In Keukenhof…

Nieuwe commercial 'We hebben meer bloemen nodig' te zien op tv

De video ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig!’ van het Bloemenbureau Holland is live. Naast het inzetten van social media en andere kanalen gaat daarmee een reclamecampagne van start, die de komende drie jaar moet gaan lopen. In de video hieronder het 1 minuut durende spotje, dat op de Nederlandse en Duitse tv…


© BPnieuws.nl 2018