Hobaho plant eerste bollen in Keukenhof

Om Keukenhof en het bloembollenvak een hart onder de riem te steken, hebben Foeke Gardenier en Sam van Egmond afgelopen vrijdag zelf de eerste bollen geplant in de Hobaho tuin op Keukenhof. Afgelopen jaar moest Keukenhof voor het tweede jaar op rij de deuren grotendeels gesloten houden en konden…

Orchideeënsector zet handtekening onder strategisch meerjarenplan

De promotieplannen van Orchidee Nederland kunnen wederom rekenen op een groot draagvlak binnen de orchideeënsector. Dit blijkt uit de driejaarlijkse stemming die donderdagmiddag 25 november tijdens de online productbijeenkomst gehouden is. 74% van de omzet bracht zijn stem uit, waarvan 95% voor stemde. “Een…

Snijchrysant Ilonka centraal in gerichte promotieactie

In samenwerking met Kwekerij Sensation zijn de eindklanten van Hilverda De Boer via een promotieactie verrast met een ‘quantum box’ met de snijchrysant Ilonka. In september ontstond het idee om een promotieactie op te zetten voor de snijchrysant Ilonka. Net als vele andere rassen kent deze een goede…

Pothortensia kwekers stemmen vóór Promotieplan 2022-2024

Vrijdag 12 november vond bij FloriWorld in Aalsmeer de Royal FloraHolland FPC- Productdag Kamer-en tuinhortensia plaats. Na de opening door FPC voorzitter Sjaak van Schie presenteerde Productmanager Michel Verbeek de ongeveer 60 aanwezigen het marktbeeld van het product over het afgelopen jaar. De omzet…

Chrysantenkwekers delen 200 boeketten uit op Binnenhof voor "World Kindness Day"

Zaterdag 13 november was het "World Kindness Day". Stichting Chryson, het collectief van de Nederlandse chrysantenkwekers en -veredelaars, deelde hiertoe op vrijdag 12 november 200 kleurrijke boeketten uit op het Binnenhof. De bloemen werden onder andere overhandigd aan zijne kindnessheden Hugo de Jonge,…

Stars for Europe lanceert nieuwe B2B website

Internationale kerststerrencampagne Stars for Europe heeft speciaal voor de vakhandel een nieuw platform geïntroduceerd, waarop zij de poinsettia toeleveringsketen voorziet van marketing- en verkoopadvies. De nieuwe website sfe-trade.com wil de komende jaren hét informatieplatform zijn waar de gehele…

Sion inspireert orchidee-marketeers tijdens 'Instagram Power Breakfast'

Vijfentwintig marketeers - allen werkzaam voor phalaenopis-kwekers - kwamen dinsdagmorgen bij elkaar om inspiratie op te doen en kennis met elkaar te delen. Instagram expert Kirsten Jassies nam de deelnemers mee in de wereld van Instagram. 'Wees persoonlijk, authentiek, creatief en oprecht geïnteresseerd…

Arling kent sterke groei na overname

“We gingen de crisis in met 4 en komen eruit met 12”

Tholen - Door de corona-uitbraak kwam het werk van Imre van Leeuwen en Micha van Herk van evenementenbureau iQ Events vorig jaar in één keer stil te staan. In de ontstane rust maakten ze een bijzondere beslissing. In plaats van hard op de rem te trappen, namen ze marketing- en eventbureau Arling uit…

2250 klassen planten 1,3 miljoen bloembollen

Het is weer tijd om bloembollen te planten. Dit najaar leren tienduizenden kinderen, verspreid over Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Canada en Zweden, hoe en wanneer ze dit moeten doen via een bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Jong geleerd is immers oud gedaan. Miljoen bloembollenDit najaar…

Anton Spaargaren presenteert nieuwe look & feel

Vanaf maandag 08-11-21 heeft exporteur Anton Spaargaren een geheel vernieuwde huisstijl. Ismael de Feijter, directeur Anton Spaargaren: "Het afgelopen jaar zijn er bij Anton Spaargaren veel veranderingen geweest, zowel aan de binnen- als buitenkant. We zijn druk bezig geweest met het uitwerken van een…

Meer dan 100.000 Nederlandse tulpen geplant in Kiev

De honorair consul van Oekraïne in Nederland Emiel de Sèvrèn Jaquet heeft samen met Arjan Smit van Smit Flowers, en tevens voorzitter van Tulpen Promotie Nederland, de eerste van 100.000 tulpenbollen geplant, op het Maidan plein in Kiev.  "Er zijn steeds meer organisaties die de vele kansen in Oekraïne ontdekken.…

"buitenlandse investeerders aantrekken"

Rwanda wil positie in sierteeltmarkt vergroten met beursdeelname IFTF

Voor de vijfde keer neemt Rwanda deel aan de International Floriculture Trade Fair (IFTF) in Nederland van 3 t/m 5 november 2021. De vakbeurs is volgens de delegatie van het land 'een uitstekende gelegenheid om de handel in bloemen te promoten en   de productie te verhogen.' Enkele zendingen bloemen vanuit Rwanda…

Addenda presenteert nieuwe tool voor marketing en verkoop tijdens de Trade Fair Aalsmeer

Addenda presenteert tijdens de Trade Fair Aalsmeer een nieuwe marketingtool. Met deze nieuwe tool biedt Addenda marketing- en salesondersteuning aan klanten en leden in de breedste zin van het woord. In de Addenda media library kunnen zij terecht voor het downloaden van een grote collectie…

Floral Trade Group presenteert nieuw merk voor duurzame producten Refleur

Floral Trade Group lanceert een nieuw merk waaronder het duurzame producten in de markt gaat zetten. Refleur doet dit door middel van vier verschillende elementen. Commercieel manager Niels Slottje vertelt. "Allereerst door Re-think: waarmee we invulling geven aan onze ambitie om zoveel mogelijk kwekers…

Dione Voskamp doopt nieuwe witte Kalanchoë Rosalina

Professioneel schaatsster Dione Voskamp heeft bij KP Holland een nieuwe witte Kalanchoë Rosalina gedoopt. Dione Voskamp is een bekende naam in de schaatswereld en komt, net als KP Holland, uit het Westland. In 2019 maakte ze haar debuut in de wereldbeker en inmiddels is ze één van de toppers in team…

‘Special guest’ Dmitry Turcan lanceert inspiratieboek van The World of Sprayroses

Tijdens de Flower Bazar in de Floriworld Aalsmeer zal Dmitry Turcan het eerste exemplaar ontvangen van het nieuwe inspiratieboek van de stichting The World of Sprayroses, met…

Promotiecommissie Amaryllis en Van der Plas introduceren seizoensmixboxen op de Trade Fair

Om de veelzijdigheid van het Amaryllisassortiment onder de aandacht te brengen komt de promotiecommissie Amaryllis in samenwerking met exporteur Van der Plas met een pilot van drie mixboxen. Deze mixboxen zijn gevuld met vijf keer drie soorten die aansluiten bij de seizoenbeleving van de herfst, winter…

Flower Bazar in FloriWorld te bezoeken voor consumenten

Zaterdag 6 en zondag 7 november 2021 is de Flower Bazar in FloriWorld gratis te bezoeken voor consumenten. De Flower Bazar is een zakelijke pop-up beurs in luxe boetiekstijl in het FloriWorld. Deze kleinschalige beurs is gericht op bloemen, planten én decoratie en is een vernieuwende aanvulling op de…

Eenzaamheid centraal in extra editie We Hebben Meer Bloemen Nodig

In de 'We Hebben Meer Bloemen Nodig'-campagne van Bloemenburau Holland staat deze keer het onderwerp eenzaamheid centraal. Het laat zien hoe bloemen sociale verbinders zijn en daarmee een positieve bijdrage leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Met deze nieuwe editie speelt Bloemenbureau Holland in…

‘The World of Sprayroses' lanceert inspiratieboek

Tijdens de Flower Bazar die plaatsvindt van 3 tot 5 november 2021 zal The World of Sprayroses, een wereldwijde alliantie van gepassioneerde trosrozenkwekers, hun eerste boek lanceren. Het luxe vormgegeven boek toont de eindeloze mogelijkheden in toepassingen van de trosroos. Het boek, dat ruim 100…

Clivia's FloraAmor in vernieuwd Flandresse-jasje

Om de consumenten beter te informeren en inspireren lanceren de kwekers van Flandresse, het Azalea merk van FlorAmor, een nieuwe website voor de consument. Hier vind je allerhande informatie, wist-je-datjes en inspiratie over deze Vlaamse klassiekers. De telers van Flandresse kweken daarnaast ook Clivia’s,…

Flitsende kick-off Amaryllisseizoen

Afgelopen donderdag 21 oktober werd het Amaryllisseizoen officieel ingeluid met een ludieke actie. Exporteurs in Aalsmeer, Naaldwijk en Rijsburg werden bezocht door vier mobiele Amaryllis photobooths. De toer langs 50 exporteurs is onderdeel van de promotiecampagne ‘Hello it’s me Amaryllis’ waarin de…

Koen Pack rocks met steengoede nieuwe producten

Voor het nieuwe seizoen presenteert Koen Pack een vernieuwd assortiment verpakkingen in haar uitgebreide showroom van 1.000m2. Ook de stand op de Trade Fair in Aalsmeer wordt weer ingericht met de nieuwste inspiratie van toegevoegde waarde voor bloemen en planten. Kwekers, groothandelaren, exporteurs en…

Bloemen schitteren in Grote Kerk Den Haag

Vijf studenten van de opleiding Flower & Design van Lentiz MBO Westland kregen afgelopen weekend de kans om hun ontwerpen te presenteren tijdens The Hague Fashion Week in de Grote Kerk in Den Haag. Een van de belangrijkste Nederlandse fashion meet-ups werd aangekleed met creatieve designs die de mode- en…

Video: Lies van Wijk over de vernieuwde klokfunctie in Floriday

De afgelopen periode is er hard gewerkt aan de verbeteringen van de klokfunctie in Floriday. Een groep kwekers heeft in een vroege fase mee getest en hun input gegeven. Sinds kort is de vernieuwde klokfunctie live voor alle gebruikers in Floriday. Bekijk hieronder  de video en de ervaring van kwekerij Chrywijk.…

The World of Sprayroses trapt af op de Flower Bazar

The World of Sprayroses is een nieuwe stichting van trosrozenkwekers, die zich officieel zal presenteren tijdens de Flower Bazar van 3 tot 5 november in de FloriWorld Aalsmeer. Tijdens de Flower Bazar zullen spelers uit de gehele bloemenindustrie hun noviteiten laten zien in een luxe pop-up,…

De Jong Plant breidt assortiment uit met terras- en balkonbloeiers

De Jong Plant heeft de nieuwe verkoopcatalogi uitgebracht. In de Future Plant Sales brochure en in de Summer Collection brochure valt op dat er veel nieuwe verschijningsvormen van hortensia's en andere bloeiers worden gepresenteerd.  Ieder jaar wordt het jaarronde verkoopprogramma bekeken door het team van…

Terugblik vijfde editie Duurzame Donderdag bij Royal Lemkes

Vorige week, 7 oktober, vond bij Royal Lemkes de 5e editie van Duurzame Donderdag plaats met het centrale thema: “Van ongemak, dromen en ambities naar actie”. Een hybride editie met in de zaal executives uit onze sector én publiek via een online livestream. De middag stond in het teken van inspiratie en…

uitkomst consumentenonderzoek

"Generieke promotie voor bloemen en planten leidt tot sterke omzetverhoging"

Aangemoedigd door de discussie of de heffing voor de generieke promotie nog wel door Royal FloraHolland moet worden geïncasseerd, besloot Bloemenbureau Holland tot een consumentenonderzoek om het effect van generieke promotie aan te tonen. Daarmee is ook het risico wat stopzetten van generieke promotie…

Floral Trade Group en VGB sluiten aan bij Versnellingsinitiatief FSI

Floral Trade Group en de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) hebben zich aangesloten bij het Versnellingsinitiatief van Floriculture Sustainability Initiative (FSI), een initiatief van verschillende handelsbedrijven en Royal FloraHolland. Vier (van de zes) vertegenwoordigers…

Dean Zuidgeest over de 'Mayball'

"Bloemisten bellen met de vraag waar ze hem kunnen kopen"

Tholen - "Deze nieuwe, grootbloemige gerbera heeft een diameter van tot wel 13 centimeter. En dat is serieus groot, normaal gesproken is zo'n 10 centimeter wel ongeveer de max." Het is niet voor niets dat de nieuwste introductie van kwekerij Villa Gerbera, de Mayball, afkomstig uit de veredelingskeuken…

Mijlpaal: 100 afleveringen Flower Circus Talks

Afgelopen vrijdag presenteerde John Elsgeest de 100ste editie van zijn Flower Circus Talks. Wat aan het begin van de coronapandemie begon als een manier om de sectir te verbinden en te informeren in een tijd waarin niemand echt wist waar we aan toe waren, is het nu uitgegroeid tot een wekelijks gesprek…

Uitkomsten onderzoek planten op de (thuis)werkplek

Het voordeel van planten op de werkplek is al wetenschappelijk bewezen. Ze zorgen voor een beter klimaat en een betere concentratie, werken geluiddempend en zijn een rustpunt voor je ogen. Maar ervaren thuiswerkers/werknemers dat ook zo? En hebben ze planten op hun (thuis)werkplek? Onderzoeksbureau…

Instroomcampagne Groeien door Groen start op 6 oktober

Op woensdag 6 oktober start de instroomcampagne Groeien door Groen. Het doel van de campagne is om de instroom van mbo- en hbo-studenten naar de hoveniersector te bevorderen.…

Microflor krijgt rebranding

Microflor, veredelaar en producent van jongplanten in de Florégroep, heeft een rebranding achter de rug. Bij het vernieuwde logo in rood en groen, hoort nu de baseline ‘Growing smiles since 1986’. Als biotech-wetenschappers veredelt, vermeerdert en acclimatiseert Microflor orchideeën, gloxinia's en helleborus. De nieuwe baseline…

Shopper activatie herfstboeketten bij Blumen Risse

In oktober komt Blumen Risse met een bijzondere shopper activatie voor de Duitse consument in de circa 130 filialen en in haar webshop. Een promotiecampagne waarin herfstboeketten centraal staan, die zijn samengesteld uit verschillende unieke bloemen. Het thema is ‘Holen Sie sich den Herbst in die Vase’.…

Poinsettia Message Printz weer beschikbaar

Vanaf vandaag kunnen exporteurs zich weer inschrijven voor de Poinsettia Message Printz. Het concept van SV.CO waarbij het blad van de Kerstster wordt voorzien van een print is leverbaar in week 50 en te reserveren tot en met 1 november. Voor een van de eerste vijf klanten staat een leuke prijs te…

Eerste online only shopper activatie Bakker.com met anthurium en bromelia

Bakker.com start in oktober de eerste online only shopper activatie, die in de vier kernlanden Nederland, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk gaat lopen. Bij aankoop van een anthurium of bromelia via de webshop krijgen consumenten een elho pot cadeau. De activatie is een samenwerking van…

Royal Van Zanten presenteert ‘Virtual Inspiration Event’

Sinds gisteren is het ‘Virtual Inspiration Event’ van Royal van Zanten live. De online bezoeker kan een kleurrijke 3D-tour maken door het assortiment Alstroemeria, Statice, Charmelia, Bouvardia en Snijchrysant en meer. Klik hier voor de tour.  

Genomineerden Greenovation Award 2021 bekendgemaakt

De hele zomer druppelden de aanmeldingen voor de Greenovation Award binnen. Uit alle duurzame producten en concepten heeft de vakjury na flink beraad tien nominaties gekozen. De genomineerden zijn: Bernhard Plantenkwekerij - Elegant Phalaenopsis Koen Pack - Carta pot gemaakt van papierpulp Hortibreed - Hortinno…

Suntory wint Glee Award voor Granvia Pink Flame

Een feestje voor MNP / Suntory tijdens de Glee in Birmingham. Granvia Pink Flame Improved sleepte namelijk de Glee New Product Award in de categorie ‘Plants, Seeds & Bulbs’ in de wacht. MNP / Suntory introduceerde het merk Granvia tijdens de IPM Essen in 2019. Na de succesvolle introductie, waarbij Granvia…

Hamifleurs en Waterdrinker Plants & Flowers sluiten aan bij Floral Fundamentals

Op 22 september ondertekenden Jolanda van der Lugt namens Floral Fundamentals, Loes Klop namens Hamifleurs en Joost ter Laare namens Waterdrinker Plants & Flowers een samenwerkings-overeenkomst bij Lugt Lisianthus, één van de kwekers die aangesloten is bij Floral Fundamentals. Joost ter Laare, Jolanda…

Kinderen maken bloemrijke verrassing voor grootouders

Zondag 3 oktober is het Grootouderdag. Kinderen, onder meer bij de kinderopvang Partou in Arnhem, gaan daarom deze week massaal aan de slag voor opa en oma. Doel is om de bijzondere relatie tussen jonge en oude generaties te vieren en om eenzaamheid tegen te gaan. Bij Partou, een landelijke organisatie…

Sandra Könings bespreekt nieuwste trends in Sion Trend Lab

In het eigen Trend Lab inspireert Sion Phalaenopsis-kwekers én hun klanten met de nieuwste rassen, trends, toepassingen en concepten. Samen met trendvertaler Sandra Könings zijn er drie nieuwe trends samengesteld, waaronder “Amazing Orchid Love”. In onderstaande video loopt Sandra Könings met u door het…

Cymbidium promotiecampagne krijgt vervolg

Royal FloraHolland lid-telers van Cymbidium hebben met meerderheid op 15 september 2021 ingestemd met het nieuwe promotieplan Cymbidium 2022-2024. 86% van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de Cymbidium promotie en de daarbij verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van…

Anthurium Anthurium Info van start

Deze week start de Anthurium Inspiration Weeks – een roadshow waarbij handelsbedrijven geïnformeerd en geïnspireerd worden met tropische snijanthuriums – met gisteren de aftrap bij exporteur J. van Vliet in Honselersdijk. Met de novemberdrukte van Allerzielen en Allerheiligen voor de deur, is september…

15 januari 2022: Nationale Tulpendag

Aftrap nieuw tulpenseizoen weer op de Dam

Tulpen Promotie Nederland (TPN) legt op zaterdag 15 januari 2022 voor de tiende keer een reusachtige pluktuin aan op de Dam in Amsterdam. Na de officiële opening kunnen bezoekers gratis tulpen plukken. In totaal zullen er meer dan 200.000 tulpen in verschillende kleuren op de Dam staan. Met deze actie…

Gerberakwekers trakteren handel op beschuit met muisjes

Afgelopen week is de Gerbera Novelty campagne van start gegaan. De telers van Coloured by Gerbera zijn donderdag 16 september persoonlijk afgereisd naar Honselersdijk, Aalsmeer, De Kwakel en Rijnsburg om hun handelspartners te verrassen met beschuit met muisjes. De geboorte van de nieuwe gerberasoorten…

Droogbloemenwalhalla aan de Amsterdamse grachten

Op Prinsengracht 234 opende Dutch Masters in Dried Flowers gisteren een pop-up store met droogbloemen. “We zochten naar een unieke manier om onze najaars- en kerstboeketten en arrangementen te presenteren”, vertelt verkoper Ronald Hartevelt. “Onze designers hebben dit Amsterdamse pand tijdelijk…

Nederlands design en Nederlandse bloemen op podium Design Week Milaan

Tijdens de Design Week in Milaan (4-11 september) hebben duizend Nederlandse orchideeën Palazzo Francesco Turati (thuisbasis van de tentoonstelling Masterly - The Dutch in Milaan) verfraaid met hun elegantie en prachtige kleuren. Duizend Nederlandse orchideeën om de stad Milaan te bedankenIn aanwezigheid…

Decorum sponsort bloemen voor Paus Franciscus in Slowakije

Decorum had de eer om bloemen te sponsoren voor een van de evenementen tijdens het pausbezoek aan Slowakije. Media vanuit de hele wereld waren aanwezig om de mis vast te leggen en de Decorum bloemen hadden een prachtige plek op het altaar.   De chrysanten, calla's, lelies, hyacinten, gerbera's, lisianthussen en freesia's…

Hoera, weer een roze gerbera!

Met de campagne ‘Hoera! Weer een oranje, roze, witte, rode, large, mini, nano, curly, spiky, sphere en bi-colour. Maar waarom eigenlijk?’ geven de telers en veredelaars van Coloured by Gerbera antwoord op de veelgestelde vraag van exporteurs: Waarom verschijnen er elk jaar weer nieuwe gerbera’s in kleuren die ik al ken? Waarom zijn…

‘Tiny Garden’ centraal in nieuwste editie Colour Your Story

Desch Plantpak presenteert weer een nieuwe editie van het blad Colour Your Story #13 voor voorjaar en zomer 2022. In deze editie o.a. speciaal aandacht voor ‘Tiny Garden’, een nieuw concept ontwikkeld door Desch Design Studio. Het verwerken van plastic consumentenafval tot iets moois is duurzaam en…

Passie voor veredeling spat van het scherm in nieuwe bedrijfsvideo Hem Genetics

De natuur heeft vele prachtige bloemen in huis, waar de veredelaars van Hem Genetics uitstekend mee uit de voeten kunnen. Als familiebedrijf al meer dan 100 jaar werkzaam in de bloemzaden, is Hem Genetics zeer ervaren in het selecteren en combineren van de juiste plantkwaliteiten. En daar is men trots…

25 miljoenste steel Charmelia uitgeleverd

Deze week wordt de 25 miljoenste Charmelia Pink steel uitgeleverd in Nederland. Zoveel Charmelia’s die een fleurige bestemming hebben gekregen, daar had niemand bij de introductie in 2014 op gerekend. Charmelia werd in 2014 geïntroduceerd door Royal Van Zanten en wordt voor Europa geteeld door Together2Grow.…

Decorum presenteert nieuwe huisstijl

Decorum heeft een nieuwe huisstijl. Het logo en de pay off hebben een spreekwoordelijke lik verf gekregen en er zullen andere beelden gebruikt worden op verpakkingen en POS materiaal. Groen en grijs blijven de kenmerkende kleuren. Productbeelden worden super-close, in sommige gevallen bijna onherkenbaar,…

Mr. LavaLava

"Uniek ras verdient uniek marketingconcept"

Sommige variëteiten roepen bij de eerste blik onmiddellijk een beeld op. Zo deed een nieuwe verbena uit de veredeling bij Selecta One de veredelaars denken aan het schouwspel…

Afdekmaterialen Lensli RHP-gecertificeerd

Sinds jaar en dag beschikt Lensli over het RHP-keurmerk voor haar substraten. Dit jaar mag de substraatspecialist ook het RHP-keurmerk voor haar afdekmaterialen, in de markt bekend onder de merknaam Herbaedeck, in ontvangst nemen. Hierdoor beschikt Lensli Substrates over de gehele breedte van haar…

Programma 5e Sierteelt Marketing Event ‘Digital Marketing & Data’ definitief

Het programma van het 5e Sierteelt Marketing Event is nu definitief. De laatste mystery spreker is bekend: Marieke Heesakkers, marketing & culture manager bij Berkvens, zal…

Verrassing met chrysanten voor Russische artsen

Donderdag 2 september organiseerde Flower Experience van Natasja Mironova in samenwerking met bloemistenschool Magenta en Cash & Carry 7Flowers voor JustChrys een verrassing voor artsen van het Algemene Ziekenhuis No.2 in St. Petersburg. Het Nederlands consulaat-generaal was partner bij deze actie.  Ook in…

Genomineerden Dutch Flower Awards 2021 bekendgemaakt

18 jaar lang heeft Dutch Flower Group (DFG) ieder jaar in november de Dutch Flower Awards uitgereikt. In 2020 kon door Covid-19 het evenement niet doorgaan en heeft DFG, als blijk van waardering, symbolisch een ‘Big thank you award’ uitgereikt aan alle kwekers en leveranciers met wie zij samenwerken. Dit…

Roos is symbool voor Grootouderdag 2021

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, van 30 september tot en met 7 oktober 2021, staan ontmoeting en verbinding centraal. Als onderdeel van deze week wordt op zondag 3 oktober Grootouderdag gevierd. Een speciale dag om extra aandacht te geven aan alle opa’s en oma’s in Nederland. De roos is dit jaar het…

100 verschillende seizoensbloemen schitteren in ‘De Grote Tuinverbouwing’

Vanaf zaterdag 4 september zijn elke week seizoensbloemen te zien in de nieuwe rubriek van het Tv-programma ‘De Grote Tuinverbouwing’. Samen met Summerflowers is een lijst met 100 bloemen samengesteld, die op verrassende manier worden verwerkt in boeketten en arrangementen. De bijzondere bloemen van het…

Triumph tulp is Bloembol van het Jaar

Ieder jaar verkiezen Nederlandse bloembollenhandelaren een Bloembol van het Jaar. Dit jaar is dit de Triumph tulp. Deze sterke tulp met de typische tulpenvorm is een kei in het opvrolijken van de tuin. Typische tulpenvormDe tulp is zonder twijfel de bekendste en populairste bloembol. Ze zorgen voor een feest…

Chrysantenshow met masterflorist Max Hurtaud ter ere van Chrysanthemum Day 2021

9 september is dé dag van de Chrysant en Deliflor grijpt deze dag wederom aan om ‘Chrysanthemum Day’ internationaal te vieren. In samenwerking met Flower Circus en…

Dahliasculpturen nieuwe dimensie voor Holland Dahlia Event

Op het landgoed van Kasteel Keukenhof vonden afgelopen weekend de Keukenhof Dahlia Dagen plaats, met kunstwerken gemaakt door studenten van het Clusius College uit Alkmaar. De belangstelling voor de dahlia groeit en zo ook het aantal bezoekers aan de Dahlia Dagen op Landgoed Keukenhof, onderdeel van het…

AgroEnergy viert 20-jarig jubileum

Gezamenlijke energie-inkoop, dat was de reden dat AgroEnergy zich in september 2001 als collectief registreerde. Een bijzonder initiatief destijds van LTO Nederland en Rabobank. Inmiddels is het 20 jaar later en deelt AgroEnergy nog steeds slimme en duurzame oplossingen onder de vlag van Eneco. En dat…

Piet Vijverberg bestaat 75 jaar en introduceert nieuwe display op Flower Bazar in FloriWorld

Kwekerij Piet Vijverberg bestaat 75 jaar en ter gelegenheid daarvan introduceert het bedrijf een gloednieuwe display. Het is een van de feestelijke activiteiten die op de agenda staan. Vijf jaar geleden is, met het 70-jarig jubileum, de huisstijl vernieuwd en werd de kwekerij uitgebreid met nieuwbouw. Nu…

Hobaho lelieweek ‘on tour’

Hobaho zal van 6 tot en met 10 september ‘on tour’ gaan. In het kader van het 100-jarig jubileum vond men het een goed plan om de lelieweek dit jaar over een andere boeg te gooien. “We gaan dit jaar naar de klanten toe, en daarin krijgen zij informatie over het nieuwe assortiment van de veredelaars, een mooi boeket samengesteld…

Playlist voor bromelia

Muziekkenner Ferry Maat, onder meer bekend van de Soulshow en zijn online radiozender (www.soulshow.nl), heeft een speciale playlist voor bromelia samengesteld: Bromeliastyle. Op de playlist staan onder meer liedjes van Sergio Mendes, Juan Luis Guerra, Emilio Santiago, Gloria Estefan en de Nederlandse zanger Rolf Sanchez.…


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven