Marketing

Magical Hydrangea viert jubileum op de winkelvloer

Voor Magical Hydrangea is 2023 een bijzonder jaar. Het hortensiamerk bestaat namelijk tien jaar en dat wordt gevierd. Zo is er een feestelijke aftrap op de IPM. Komende zomer…

Nieuwe chrysantenrassen schitteren in ‘Hotel Delifornia’

Van 17 tot en met 20 januari toonde Deliflor haar nieuwste chrysantenrassen en kansrijke nummers aan haar klanten en handel. Bezoekers werden ontvangen in ‘Hotel Delifornia’, een luxueuze hotel ambiance, waarbij chrysanten waren verwerkt in mooie grote designstukken. De nieuwe locatie van de bloeiproef…

Mixt Creations presenteert nieuwe lijn Limited Creations

Mixt Creations introduceert de nieuwe lijn Limited Creations. Onder de naam Limited Creations wordt iedere maand een nieuwe serie verrassende en hoogwaardige cadeaus uitgebracht voor het hogere segment. In een beperkte oplage, zoals de naam al zegt. De Limited Creations-arrangementen kenmerken zich door…

Hollandse pracht in het Rijksmuseum

Het ‘Melkmeisje’ en het ‘Meisje met de parel’ brengen dinsdag het Rijksmuseum alvast in voorjaarssfeer. Komende zaterdag, 21 januari 2023, wordt de Nationale Tulpendag voor het eerst gevierd op het Museumplein. Kwekers leggen er een reusachtige pluktuin aan met ruim 200.000 tulpen en vanaf 13.00 uur…

Gerberatelers brengen kleur tijdens Blue Monday

Blue Monday, bij uitstek dé dag waarop iedereen wel wat kleur kan gebruiken, werd gisteren in een klap een stuk vrolijker. Coloured by Gerbera, de generieke promotiegroep van alle Nederlandse gerberatelers, trapte haar kleurrijke wintercampagne af op de somberste dag van het jaar. Met de boodschap “Kleur…

Concept Beautanic Lifestyle van MDK verovert tuincentra in binnen- en buitenland

Tholen - Het concept Beautanic Lifestyle van MDK Flowers & Greens is inmiddels te vinden bij meer dan 80 tuincentra in Nederland, België, Engeland en Duitsland, en aan de interesse te zien is het plafond nog lang niet bereikt. Op de IPM Essen volgende week wordt het concept, dat enkele jaren geleden…

'Ode to Nature' belangrijkste tuintrend voor 2023

De belangrijkste tuintrend voor 2023 volgens Tuinbranche Nederland is: Ode to Nature. Het betekent dat strakke vormen verdwijnen en dat de natuur centraal staat. Er is altijd en overal wel plek om te genieten van levend groen. Of het nu in eigen tuin is of op balkon of terras. Duurzaamheid en…

Honderden kerststerren op televisie bij Binnenste Buiten

Op maandag 26 december om 19:10 sprankelen honderden kerststerren in het botanische kersthuis van bloemstylist Sarah Dikker. In de kerstspecial van Binnenste Buiten geeft Sarah een inkijkje in haar woonhuis, dat zij omtoverde tot hét ultieme botanische kersthuis. Elk seizoen verlaten miljoenen kerststerren…

Nationale Tulpendag op zaterdag 21 januari 2023

Op zaterdag 21 januari 2023 is het Nationale Tulpendag, de start van het (snij)tulpenseizoen. Dit jaar is het extra feest: de 10e pluktuin wordt aangelegd en gevierd op een nieuwe locatie: het Museumplein in Amsterdam, en een speciaal thema. Het thema is ‘Typical Dutch’; denk je aan Nederland, dan denk…

Anthurium Info en Air So Pure doneren 1.000 kamerplanten aan Stichting Quiet Community Den Bosch

Na afloop van Margriet Winterfair in de Brabanthallen zijn maar liefst 1.000 kamerplanten van Anthurium Info en Air So Pure gedoneerd aan Stichting Quiet Community Den Bosch. Groenexpert Romeo Sommers overhandigde de groene geschenken, die ten goede komen aan Bosschenaren die in armoede leven. Met als…

Magical tuinhortensia wint Houdbaarheids Benchmark Royal FloraHolland

Magical Hydrangea is weer in de prijzen gevallen. Deze keer was de Magical Evolution tuinhortensia, gekweekt door De Jong Plant, de gelukkige winnaar van de Houdbaarheids Benchmark van Royal FloraHolland. Rapportcijfer 7,4In de categorie Hydrangea Macrophylla kreeg de tuinhortensia in potmaat vijf liter een…

Influencers, Margriet WinterFair en BinnensteBuiten zetten kerstster in de schijnwerpers

De komende periode staat de kerstster weer volop in de schijnwerpers. Vanuit marketingcollectief Stars for Europe wordt de kerstster de komende weken gepromoot op o.a. televisie, in magazines, tijdens de Margriet WinterFair én online met een pakkende campagne.   Influencers aan de slag met kerststerrenAfgelopen vrijdag…

Amaryllis in de hoofdrol bij promotie Fleurop Duitsland

Donderdag 24 november wordt het startschot gegeven voor de nieuwe shopperactivatie met snij-Amaryllis. Fleurop Duitsland, Amaryllis promotiecommissie en Bloemenbureau Holland slaan de handen ineen en zetten deze periode de Amaryllis in de schijnwerpers, zowel on- als offline. Gedurende deze periode (24…

Chileense lente ingeluid met eerste Tulpendag in Santiago

De lente op het zuidelijk halfrond is begonnen en dit moment is aangegrepen om samen met de Chileens-Nederlandse bollensector de bloemetjes buiten te zetten en banden met de autoriteiten aan te halen. Buiten het regeringsgebouw La Moneda is een pluktuin van ruim 30 duizend tulpen aangelegd. De activiteit…

Nieuw: kerstpakketten met biologische planten

Een setje biologische kamerplanten, of een Doosje Biodiversiteit: webshop Sprinklr probeert werkgevers te verleiden om als kerstpakket te kiezen voor biologische planten. Dat doet Sprinklr onder het motto 'de wereld heeft al genoeg spullen, maar nooit genoeg planten'. "Er gaat enorm veel geld om in de jaarlijkse…

Lansbergen Orchids presenteert nieuw merk The Bush Brothers

Een opvallende stand op de Royal Flora Holland Trade Fair in Aalsmeer: The Bush Brothers. De gebroeders Patrick en Marco Lansbergen zoeken in de jungle van Zuid-Amerika naar bijzondere orchideeën. Daarvan hebben zij er inmiddels al enkele tientallen gevonden. Om zoveel mogelijk mensen te laten genieten…

Air So Pure presenteert haar nieuwe looks op Trade Fair

Op woensdag 9 november om 9:30 uur wordt de nieuwe huisstijl van Air So Pure feestelijk onthuld en zijn klanten en zakenrelaties van harte welkom in stand 19.24 om samen te proosten op een gezonde toekomst. 18 september jl. vierde de telersvereniging het 15-jarig jubileum van Air So Pure. Het jubileum was…

Dolc’Amore heeft een nieuwe uitstraling

De brand Dolc’Amore van Pligt Professionals heeft een nieuwe uitstraling. Tijdens de Trade Fair Aalsmeer (9, 10 en 11 november) wordt de volledige productrange voor het eerst gepresenteerd. De gedachte achter de nieuwe uitstraling komt vanuit een sterk groeiende consumentenbehoefte waarbij het goede…

Bloembollen kleuren The Green Mile

Ruth van Dijken (directeur Stichting The Green Mile) en Rocco Piers (bestuurslid stadsdeel Amsterdam-Zuid) plantten samen met Jaap Bond (voorzitter KAVB) ‘Green Mile’-tulpen in het Carel Willinkplantsoen aan de Stadhouderskade in Amsterdam. De verkeersader van de binnenstad ondergaat een stevige…

'We hebben meer bloemen nodig'-campgane nogmaals de lucht in

Tot eind dit jaar worden consumenten in Nederland nogmaals gewezen op de positieve kracht van bloemen. Bloemenbureau Holland herhaalt vanaf 31 oktober de succesvolle campagne 'We Hebben Meer Bloemen Nodig'. Tot aan 31 december is de boodschap: bloemen maken mensen blij, daarom hebben we er meer van…

Opti-flor introduceert nieuw concept 'Impresso'

In de weken voorafgaand aan de Experience Days wordt de spanning opgebouwd en krijgen klanten steeds meer te zien van dit nieuwe concept. Een sneak preview van deze grote productintroductie deed Opti-flor al tijdens de Orchid Inspiration Days in juni. Dit unieke concept vormt een luxueuze toevoeging aan…


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven