Marketing

Schoneveld Breeding presenteert artistieke huisstijl

Schoneveld presenteert een nieuwe huisstijl, waarin naar eigen zeggen zowel de kracht van de eigen genetica als ook de passie van de medewerkers samenkomen. Daarnaast is de emotie, die (het geven van) bloeiende planten in zich hebben, verbeeld, en tot slot vroeg ook de opening van het nieuwe…

VLAM presenteert nieuw communicatieconcept exportpromotie Vlaams sierteeltproduct

'In Flanders, we grow your way'

'In Flanders, we grow your way'. Onder die slogan lanceert VLAM een nieuw communicatieconcept voor de exportpromotie van sierteeltproducten. Het nieuwe en kleurrijke concept wordt op 20 augustus gepresenteerd op de beurs Florall in Waregem Expo. Ook individuele Vlaamse sierteeltbedrijven zullen het concept op termijn kunnen…

"Wij willen de kracht van groen uitdragen"

Exportbedrijf Noviflora uit Honselersdijk wil meer dan alleen planten en bloemen leveren. “Onze missie is onze klanten geld te laten verdienen met groen”, vertelt marketing manager Gabrielle Fabbro. Hoe zet het bedrijf De Groene Agenda in om dit te realiseren? Noviflora bestaat dit jaar 45 jaar. Sinds…

Vlog uit de Kas seizoen 2 van start met Daniëlle bij Fachjan

Daniëlle (20) werkte in een restaurant, bij de bakker en in de zorg, maar het leukste vindt ze toch het werken in de kas. Inmiddels werkt ze al zeven jaar bij Fachjan in Hoselersdijk, de hoogste kas van Nederland. Waarom deze zo hoog moet zijn? Dat ontdek je in haar #vloguitdekas: In seizoen 2 van Vlog…

zaterdag 10 augustus

Laatste voorbereidingen voor Flower Parade Rijnsburg

Flower Parade Rijnsburg is een echt bloemencorso. Toparrangeurs, afkomstig uit heel Nederland, verwerken maar liefst 300.000 bloemen en planten op praal-, muziek- en personenwagens. Een keur van voertuigen met de mooiste en meest bijzondere creaties. De Rijnsburgse parade is trendsetter op het gebied van…

Sakata kleurt Artis met bloemenzee

Ook dit jaar worden bezoekers van Artis in Amsterdam verrast met een kleurrijke zee van SunPatiens. Net na het Minangkabause huisje en voor de huisvesting van de Anoa, de kleinste van alle wilde runderen, worden bezoekers verrast door een uitbundige bloemenpracht. Dit kleurrijke Indonesische hoekje in…

Decorum kwekers en klanten aan de groene appel

Afgelopen week organiseerde Decorum de 'Feel Green Days'. Tijdens deze dagen bezochten kwekers van Decorum een groot aantal klanten die afgelopen half jaar interesse hebben getoond in de duurzame Feel Green planten van de telersvereniging. Naast een houten kist met het Feel Green assortiment, ontvingen…

Sobolj

"Positioneren van sierteelt is meer dan het geven van bloemen"

Evenementen van allerlei aard (modeshows, tentoonstellingen, feesten) worden opgeluisterd met bloemen. Vaak denken kwekers dat het geven van hun producten hen zichtbaarheid oplevert en de bloemenverkoop een duw geeft. Maar volgens Sobolj is dat te kort door de bocht. "Om werkelijk rendement uit de…

Tour wacht bloeiende verrassing in Chalon-sur-Saône

Op vrijdag 12 juli a.s. komt de zevende etappe van de Tour de France aan in het Franse stadje Chalon-sur-Saône. Wanneer het peloton er aankomt, zullen de toeschouwers worden vergezeld door bloemen van Syngenta Flowers, opgesteld in een thema van de Tour de France. "Een paar weken geleden begon de stad…

Terugblik Jaarpresentatie activiteiten Bloemenbureau Holland 2020-2021

Op 26 juni presenteerden het Bloemenbureau Holland (BBH) de communicatieplannen voor 2020-2021 in het World Horti Center in Naaldwijk. Een korte samenvatting. In de eerste plaats is men van plan voort te bouwen op de dit jaar gestarte activiteiten voor wat betreft het maken van spraakmakende campagnes,…

Kylie Minogue deelt rozen van Aleia Roses uit op Glastonbury Festival

Tijdens een optreden op het legendarische Glastonbury Festival op 30 juni jl. heeft Kylie Minogue 1.500 rode rozen aan het publiek uitgedeeld. LM Flower Fashion Productions werd door de popster benaderd met de vraag een bijzonder moment met rode rozen te realiseren tijdens haar optreden. Vervolgens…

Young Patrons Gala, Amsterdam

Rosen Aleia Roses sieren opera en ballet gala

Afgelopen vrijdag, 28 juni 2019, was de Young Patrons Circle van de Nationale Opera & Ballet gastheer van de derde editie van het jaarlijkse internationale Young Patrons Gala, een feestelijke avond vol met opera en ballet in Amsterdam. Het gala is het enige moment van het jaar waarin opera en ballet…

Bloemen en planten stelen de show op The Hague Fashion Week show

Afgelopen vrijdag avond vond de officieel aftrap van The Hague Fashion Week 2020 plaats. Decorum heeft de aankleding van de catwalk voor haar rekening genomen. Daarnaast liepen een aantal modellen tijdens diverse fashion shows met Decorum producten. Ruim 125.000 bezoekers kwamen op het evenement af.…

vakmanschap, passie en sierteeltproducten filmisch in beeld gebracht

Cinefleur presenteert internationaal visitekaartje voor de sierteeltbranche

Het digitale magazine Cinefleur combineert de wereld van travel, film & fotografie met die van bloemen & planten. Bladerend door het e-magazine wordt de lezer meegenomen in inspirerende, filmische verhalen over bloemisten, eigenaren van tuincentra, hun klanten, veredelaars, kwekers en…

Decorum sponsort The Hague Fashion Week

Vrijdagavond 28 juni 2019 zullen verschillende Decorum producten te zien zijn tijdens Shopping Night Den Haag, welke de officiële aftrap is van The Hague Fashion Week 2020. In samenwerking met de organisatie neemt Decorum de aankleding van de catwalk (Bombastiq Boulevard) voor haar rekening. Daarnaast…

Takii trapt zomer af met ‘Sunrich – Van Gogh’s Favorite’

Takii trapt de zomer traditiegetrouw af met het uitdelen van Sunrich zonnebloemen. Vandaag, de dag waarop de astronomische zomer begint, worden rondom het Van Gogh Museum 1.000 mensen verblijd met dé ultieme zomerbloem. De uitdeelactie is de kick-off van een Sunrichcampagne rondom het thema…

Agapanthus Fireworks opnieuw in de prijzen

Agapanthus Fireworks (‘AMB001’) is op de HTA National Plant Show door de RHS uitgeroepen tot winnaar bij de verkiezing van de ‘New Plant Award’! De jury vond dat deze Agapanthus de ‘wow’ factor heeft vanwege zijn romantische en natuurlijke uiterlijk. Zelfs de bloemknoppen zien er mooi uit. Het is een…

Decorum en Roselily werken samen met Russische influencers

Na een succesvolle tour langs diverse Decorum kwekers afgelopen april hebben Decorum en Roselily de samenwerking opgezocht met twee Russische influencers. Onder leiding van designers en influencers Andrew Filonenko en Olga Sharova vond afgelopen weekend een masterclass plaats voor bloemisten. Decorum…

Florist trakteert zorgcentra Aalsmeer op gerbera's en anjers

Afgelopen week vonden de jaarlijkse FlowerTrials plaats, waar Florist Holland en HilverdaKooij voor het eerst sinds de aankondiging van de fusie gezamenlijk het totale assortiment aan pot- en beddingplanten hebben gepresenteerd. Dit evenement is één van de weinige kansen om het totale assortiment in…

Quickworks licht bloemenpracht uit in magazine Cinefleur

Een dezer dagen presenteert Quickworks het digitale magazine Cinefleur. In het magazine met op iedere pagina video en fotografie draait alles om bloemenpracht en neemt men de lezer mee naar veredelaars, kwekers, bloemisten en tuincentra over de hele wereld. Er zullen verschillende video's volgen, waarbij…

Lisianthus Summerproof BBQ actie, The Special Flower van start

De zomeractie met Lisianthus, the special flower is, in samenwerking met de Nederlandse groothandel, van start gegaan. Met de BBQ-Summerproof like, deel- en winactie krijgt de bloemist de kans om met zijn of haar mooiste creatie een Weber BBQ pakket ter waarde van € 250,- te winnen. Deze wordt aangeboden…

Tabledance weer terug op één in vierde Lily League

Het ras Tabledance is door bezoekers van de Dutch Lily Days en andere belangstellenden verkozen tot de meest gewaardeerde lelie ter wereld. In 2017 kreeg de lelie die titel ook al. Na het uitbrengen van de eerste stem door Wereldkampioene Shorttrack Lara van Ruijven volgden velen haar voorbeeld om hun…

Fleurop zet geslaagden in de bloemen

Na lang wachten kregen middelbare scholieren gisteren de examenuitslagen. Dat betekende voor velen: tijd om de bloemetjes buiten te zetten. Bloemenspecialist Fleurop helpt hen daar graag bij en ging op pad met bussen vol bloemen. Wie de vlag had uithangen, maakte kans op een prachtig boeket.…

ludieke actie Celosia Deep Purple

Retail Solutions wint ‘Kraak de Code’

Op wederom ludieke wijze hebben de heren van Celosia Deep Purple het plantje bij kopers weer onder de aandacht gebracht. De laatste weken is het ‘Deep Purple team’ bij verschillende exporteurs langs geweest met een speciale opdracht: Kraak de Code. Door het kraken van de code opent de paarse Deep Purple…

Hello! Amaryllis campagne wordt vervolgd

De telers van Amaryllis hebben 5 juni jl. ingestemd met het vervolg van het Amaryllis campagneplan 2019-2022. 78% (36 leden) van de totale ledenomzet van de Amaryllis Royal FloraHolland lidaanvoerders was vertegenwoordigd. 67,8 % van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de Amaryllis promotie…

Campagne 365 dagen bloemen opnieuw in stemming

Gisteren hebben de FPC’s Seizoenbloemen en Bolbloemenassortiment unaniem besloten om het promotieplan 365 dagen bloemen opnieuw in stemming te brengen. Uitslag stemming 15 mei In de vergadering van 15 mei was er geen twee derde meerderheid behaald, die nodig is om de campagne voort te zetten. Deze…

bloemistenbijeenkomst in Heineken Experience

FloriWorld past in straatje Joseph Pine

In de Heineken Experience in Amsterdam presenteerde Joseph Pine afgelopen vrijdag zijn visie op de bloemen- en planten experience FloriWorld. Joseph Pine, Amerikaans schrijver en marketing specialist, is een van de eersten die het gedachtegoed van experience-marketing uitdroeg. In zijn boek de Experience…

Telers sponsoren avond voor zieke kinderen in Diergaarde Blijdorp

Afgelopen vrijdagavond 31 mei waren de collectieve promoties ‘Always Kalanchoë’, ‘Anthurium Info’ & ‘Wissel van het Seizoen’ aanwezig op Dreamnight at the Zoo in Diergaarde Blijdorp. Dreamnight at the Zoo is een jaarlijks speciale avond voor chronische zieke en gehandicapte kinderen in de Rotterdamse…

So Natural introduceert nieuw verkoopconcept

Orchideeenkwekerij So Natural heeft een nieuw verkoopconcept geïntroduceerd. Accountmanager Joey Blom van Designstar overhandigde afgelopen week de eerste potcover aan algemeen directeur Martin Smaal van So Natural. Directeur SO Natural Martin Smaal en accountmanager Designstar Joey Bom. Het door…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven