Marketing

Floramedia, Dümmen Orange en Royal Lemkes presenteren Green Trend Report 2020-2021

Floramedia, Dümmen Orange en Royal Lemkes hebben op 28 november tezamen het Green Trend Report 2020-2021 gelanceerd. Deze tweede editie is het resultaat van een samenwerking waarin de drie bedrijven onderzoek, kunde en creativiteit hebben gebundeld om te inspireren tot anders denken en anders…

Tulpenvlag siert komend tulpenseizoen

Komend tulpenseizoen wordt de tulpentijd extra onder de aandacht gebracht door Tulpen Promotie Nederland (TPN) met een speciale tulpenvlag. Tulpen Promotie Nederland hoopt dat alle straten en winkels met deze vlag in het tulpenseizoen oranje kleuren. Oranje, als trots symbool van de tulp en Nederland.…

Nieuwe gezichten bij Flower Factor

Flower Factor wordt versterkt met drie nieuwe mensen. Dit zijn Paul Ras, Monique Chaudron en Peter Chaudron. Bekende en nieuwe gezichtenPaul Ras is in de sierteelt bekend van marketingbureau Sense marketing & more. Dat blijft zo, maar hij gaat zich daarnaast bij Flower Factor actief bezighouden met de sierteeltpartners…

Veel belangstelling voor Decorum bij bloemistenshows Rusland

Exporteurs en veredelaars, die shows organiseren voor Russische bloemisten, zoeken steeds vaker de samenwerking met Decorum op. In 2019 vonden tot dusverre al 11 shows plaats waar het merk aan meewerkte. Henk de Jong, commercieel manager van Orchios, is al jarenlang in Rusland actief voor Decorum. “Bij aanvang…

Asterkopers van Showmakers winnen Hollywoodpakket

In de aanloop naar het asterseizoen heeft de ‘Showmakers groep’ een grote actie gehouden onder haar asterkopers. De grootste afnemers van de Showmakers konden een Hollywoodpakket winnen. Dit pakket bestond uit: een ster op de ‘Walk of Fame’ tijdens de afgelopen Trade Fair, bioscoopbonnen en een prachtige…

Nieuwe huisstijl AltaNova nu écht life

De afgelopen maanden zijn bij Altanova de nieuwe huisstijl en bijpassende huisstijlmiddelen ontwikkeld. Naast een nieuw logo zijn er onder andere nieuwe verpakkingen (hoezen…

Adomex presenteert nieuw magazine op Trade Fair

Welk ander groen combineert met bloem?

Met als thema ‘Green Powers the flowers’ introduceerde Adomex op de eerste dag van de Royal FloraHolland Trade Fair een nieuw magazine. In deze speciale editie, vormgegeven door bloemstyliste Sarah Dikker, wordt aandacht geschonken aan welk ander snij- en decoratiegroen dan de gebruikelijke combinatie…

Poinsettiaseizoen gestart met sterrenlunch voor influencers

Kerststerren met hashtags

Het nieuwe seizoen van Poinsettia is woensdag 6 november 2019 feestelijk gestart. Influencers, journalisten, kwekers en veilingmedewerkers genoten op uitnodiging van Stars for Europe van een feestelijke lunch met ‘ster’-gerechten bij Intratuin Duiven. Groenstylist Romeo Sommers nam de presentatie voor zijn rekening en maakte op…

Colours of Nature finisht fietstocht op beursvloer

De beursweek is gisteren voor Colours of Nature op sportieve wijze van start gegaan. Een aantal kwekers en medewerkers van de mini gerbera coöperatie stapte woensdagochtend 6 november vroeg op de fiets richting Aalsmeer.  Ludieke actieWaar de meeste standhouders op de eerste ochtend van de Royal FloraHolland Trade…

Koen Pack presenteert vijf nieuwe trend thema's

Speciaal voor FloraHolland Trade Fair heeft de afdeling Product Development van Koen Pack dit jaar weer alles uit de kast gehaald met vijf nieuwe trend thema's Re-Balance, Re-Load, Re-Earth, Re-Bloom en Re-Tell die in de stand te zien zijn.  Een goodiebag met de nieuwe 2020 catalogus en het uitgebreide inspiratieboek vol…

Piet Vijverberg wil klant inspireren met moodboards

De planten van Piet Vijverberg vinden voornamelijk hun weg naar Zuid- Europese bestemmingen. Bestemmingen waar men houdt van kleur en expressie, en dat, zo weet de kweker, zie…

Nieuwe huisstijl Medinilla

Laguna (voorheen Kwekerij Laguna) presenteert op de Royal FloraHolland Trade Fair een nieuwe huisstijl. Als marktleider in Medinilla wilde Laguna haar focus voor dit product in de nieuwe huisstijl…

#SoHappyCalla viert eerste verjaardag

De Grieken en Romeinen associeerden de Calla al met feesten en plezier omdat de bloemvorm lijkt op een kelk die gebruikt werd om mee te proosten. Hoewel er inmiddels eeuwen verstreken zijn, staat de Calla nog steeds symbool voor geluk. Op de Tradefair in Aalsmeer in 2018 werd het nieuwste concept #SoHappyCalla…

Energie van Boeren

"Handel in GvO’s moet transparanter worden"

Energie van Boeren wil dat de opbrengst van groencertificaten van duurzame stroom voortaan direct naar de stroomopwekkers zelf gaat. Ongeveer de helft van alle duurzame energie in Nederland wordt opgewekt in de agrarische sector, middels zonnepanelen, windmolens of biomassa. Voor elke 1.000 kWh groene…

Stefan Laridon, Hortibreed

Christine 20 jaar

Tholen - Christine is de meest bekende azalea collectie in het Hortinno assortiment. Dit seizoen viert Hortinno met Christine haar 20ste verjaardag, een heugelijk feit dat waar veredelaar op de aanstaande Trade Fair uitgebreid bij stil zal staan. Het begon allemaal in 1984 toen Johan Vanderhaegen (tot op heden veredelaar van Hortinno)…

AltaNova introduceert nieuwe huisstijl

De afgelopen jaren heeft het familiebedrijf Altanova veel ontwikkelingen doorgemaakt en de jongere generatie is nu ook toegetreden in het bedrijf. Hoog tijd voor een vernieuwde huisstijl, zo dacht men, en vandaar dat men dit jaar aanklopte bij Pull Position (marketing- en communicatiebureau voor de…

Dillewijn Zwapak presenteert nieuwe editie DZ Magazine

Dillewijn Zwapak presenteert weer een nieuwe editie van het DZ Magazine. Dit tijdschrift staat boordevol nieuwe verpakkingsproducten, trends en interessante verhalen en verschijnt 4x per jaar.   DZ Magazine en de nieuwe catalogus met ruim 2.000 basisartikelen voor kweker, retailer en bloemist zijn verkrijgbaar tijdens de…

De Ruiter pakt groot uit op IFTF én showkas

De deuren van de Showkas van De Ruiter Innovations gaan volgende week weer open. Tijdens de IFTF van maandag 4 november tot en met vrijdag 8 november vindt daar de huisshow plaats. Het team van De Ruiter heeft haar uiterste best gedaan om alles mooi in bloei te krijgen. Ook in de stand op de IFTF is van…

Tientallen Amsterdamse schoolkinderen starten het planten van 30.000 bloembollen in het Vondelpark

Woensdag 30 oktober werd voor de vijfde keer een ‘Tulpen plantdag’ georganiseerd door het Tulp Festival Amsterdam en Bulbs4Kids. Als startschot van het plantseizoen beginnen tientallen kinderen van de Nicolaas Maesschool met het planten van 30.000 bloembollen bij het Vondelmonument in Amsterdam. Groepjes…

Cameleon Orchids presenteert nieuwe duurzame verpakkingslijn

Logico presenteert op de FloraHolland Trade Fair een nieuwe duurzame lijn: Cameleon Orchids ‘Because we care’. Door dit nieuwe ‘Because we care’-concept draagt Logico haar steentje bij aan een gezonde(re) en duurzame wereld. Cameleon Orchids ‘Because we care’Enige tijd geleden presenteerde de kweker al een…

Feestelijke kick-off Amaryllisseizoen

Op zondag 3 november en woensdag 6 november vindt de officiële kick-off van het Amaryllisseizoen plaats in het Green Trade Center in Aalsmeer. Tijdens het evenement worden bezoekers van de GTC dagen verrast door de Hello, it’s me-Amaryllisshow. De show is onderdeel van de nieuwe promotiecampagne waarin…

Nederlandse chrysantenvak als collectief op Trade Fair Aalsmeer

Op de Trade Fair Aalsmeer heeft het Nederlandse chrysantenvak, verenigd in Stichting Chryson, in de stand van ‘Just Chrysanthemum’ (stand 1.4) ruim 100 verschillende chrysanten verwerkt in een commercieel bloemwerk. Hierbij is rekening gehouden met trends voor 2020, consumenteninzichten die zijn opgedaan…

Helleborus Christmas Carol gaat vijftiende seizoen in

Dit Helleborus Christmas Carol van veredelaar Syngenta Flowers mag haar vijftiende seizoen aftrappen. Variëteit Christmas Carol is de vroegst bloeiende Helleborus op de markt en in dit segment al anderhalf decennium onovertroffen. Helleborus Christmas Carol wordt door verschillende Europese kwekers geteeld.…

Prijs winnaars Groot Groen Plus Quiz bekend

Mivena heeft tijdens de Groot Groen Plus beurs 2-4 oktober een quiz gehouden. Elke dag is er één prijswinnaar getrokken uit juist ingevulde formulieren. Winnaars ontvingen een dinerbon. De winnaars: links Marlijn Niewesteeg (samen met Stefan Hoefnagel van Mivena); rechts familie Herrijgers. Vragen gaan…

Iconisch én relevant: hoe de orchidee zichzelf blijft heruitvinden

Weinig bloemensoorten komen in zoveel maten en vormen voor als de orchidee. Die veelzijdigheid is een troef voor plantenliefhebbers die hun interieur helemaal af willen maken met een florale eyecatcher. Maar hoe breder het aanbod, hoe trendgevoeliger ook. Vallen de orchideeën die u opkweekt wel in de…

Dekker en Decorum timmeren samen aan de weg in Moskou

Op 18 oktober jl. vond bij 7 Flowers Decor in Moskou een groot bloemistenevenement plaats. De show was een gezamenlijk initiatief van Decorum en Dekker Chrysanten en vond plaats bij 7 Flowers, één van de grootste leveranciers van bloemisten in Rusland. Meer dan 500 bloemisten kwamen op het evenement af. Centraal…

Tentoonstelling ‘A Tribute to Flowers’ geopend

In het Flower Art Museum in Aalsmeer is half oktober de tentoonstelling ‘A Tribute to Flowers’ geopend. Kunstenaars Richard Fischer en Jean Jacques Argueyrolles bieden een in vele opzichten uniek eerbetoon aan bloemen en de schoonheid van de natuur. De Duitse fotograaf Richard Fischer geldt als een van…

Veel belangstelling voor Groen & Wonen Event in Woonmall Alexandrium

Afgelopen 12 en 13 oktober vond het eerste Groen & Wonen Event plaats in Woonmall Alexandrium in Rotterdam. De gehele maand oktober is in het winkelcentrum naast Woonmaand nu ook Groenmaand, want bloemen en planten zijn niet meer weg te denken uit het interieur. Het Groen & Wonen event wordt indien…

Video: het belang van betrouwbaar boomsubstraat

Onderstaande video over het RAG Landscaping-kwaliteitskeurmerk laat in enkele minuten zien waarom RAG-boomsubstraten de basis vormen voor een optimale start van elk groenproject. Kwaliteitseisen RAG-keurmerkBoomsubstraten met het RAG-keurmerk zijn onkruidarm, met een nultolerantie voor invasieve exoten als…

Promotiecommissie Alstroemeria akkoord met promotieplannen 2020-2022

De Promotiecommissie Alstroemeria zet de promotie activiteiten voor 2020-2022 voort met een nieuw marketingbureau. Afgelopen vrijdag werd over de plannen gestemd en een ruime meerderheid, 81% van de kwekers, was vóór. In totaal werd door 92% van de omzet van het alstroemeria-vak gestemd, zo meldt Tesselaar…

Decorum werkt samen met DJ Sam Feldt

DJ Sam Feldt organiseert zaterdag 19 oktober een bijzonder nieuw concept tijdens het Amsterdam Dance Event, Heartfeldt Neon Jungle. Dit evenement zal de eerste CO2-neutrale fundraiser-party tijdens ADE ooit worden, waarbij alle opbrengsten ten goede komen aan de Heartfeldt Foundation. Vorige week kregen…

Update onrust in Quito:

Ecuador: Protesten over, maar wie draait op voor de schade?

Tholen - Voor meer dan een week was het onrustig in de hoofdstad van Ecuador, Quito. Afgelopen donderdag riep de export organisatie Expoflores al de noodsituatie uit en afgelopen zondag hebben ze in een brief de minister van landbouw en veeteelt Xavier Lazo Guerrero gevraagd tot actie en het instellen…

uitpakkers & veredelaars bijeen in Rijnsburg

Beetje meer aandacht voor de Afrikaanse roos graag

Tholen - Op initiatief van Flower Business Support kwamen gisteren een handjevol veredelaars en uitpakkers bijeen in de Plantekas in Rijnsburg. Er wordt door de veiling, het Bloemenbureau (BBH) of enige andere partij te weinig product-specifieke promotie gemaakt, zo menen de initiatiefnemers, en vandaar…

Perennial Power verwelkomt 50e deelnemer

Het aantal deelnemers aan het promotie initiatief voor vaste plant groeit gestaag door. Het in 2014 opgerichte Perennial Power viert dit jaar haar vijfde verjaardag en is sinds oprichting ruim verdubbeld in aantal deelnemers. Met de aanmelding van vaste plantenkwekerij ‘Het Eyssel’ uit het Belgische…

Consument krijgt gratis pot bij aankoop orchidee in Albert Heijn

‘Koop nu een orchidee en krijg er een mooie plantenpot bij cadeau’. Deze week, van 7 t/m 13 oktober, krijgen klanten van Albert Heijn bij de aankoop van een orchidee een bloempot in trendy kleuren cadeau. De actie is opgezet door Bloemenbureau Holland en wordt uitgerold in samenwerking met handelspartij Waterdrinker,…

Minigerbera-specialist trakteert op Nationale Ouderendag

Op Nationale Ouderendag vervult het Nationaal Ouderenfonds samen met lokale comités, bedrijven en vrijwilligers duizenden wensen van eenzame ouderen. Ook Colours of Nature helpt graag groots mee met het uitdelen van haar minigerbera’s. Zo ontvingen bewoners van woonzorgcentrum Triangel in De Lier…

Thanks Plants Campagne

"4 weken lang planten bedanken in Verenigd Koninkrijk"

In het Verenigd Koninkrijk is de 'Bedankt Plant campagne' opgericht. Niet alleen op de eigen digitale kanalen wordt deze publiekscampagne aangekondigd, deze wordt nu ook gezien als omvangrijke multimedia-campagne. Net als vorig jaar gebruikt het Bloemenbureau daarin de opvallende commercial:   De multi media-mix voor ‘Thanks…

Veredelaars presenteren gezamenlijk assortiment bij Ter Laak Orchids

De veredelaars Anthura, Floricultura en Sion organiseren een gezamenlijke assortimentspresentatie bij Ter Laak Orchids. De variëteiten van deze veredelaars vormen het assortiment van Ter Laak, dat wordt aangevuld met eigen veredelde soorten. Elke vier maanden zal de presentatie vernieuwd worden door een stylist,…

Conclusie 3e Sierteelt Marketing Event:

“Millennials kopen steeds vaker bloemen en planten”

Millennials en Generatie Z stonden centraal tijdens het derde Sierteelt Marketing Event (SME) dat woensdag 25 september jl. werd gehouden door NIMA-community Foodchain & Agrimarketing (FAM). Wat kenmerkt deze generaties en welke kansen biedt dit voor  marketeers? Ruim 130 sierteeltmarketeers uit een groot…

Promotiepakket poinsettia moet handel en consument inspireren

Ter bevordering van de promotie van de poinsettia in Nederland en België staan er weer verschillende activiteiten in de planning om consumenten en handel te informeren en inspireren. Consumenten worden via diverse kanalen geïnformeerd over de kerstster, onder meer in een RTL-uitzending in het programma…

Vlaamse straten omgetoverd in bijenparadijs

Frances Lefebure verzamelt 150 vrijwilligers om ons ‘bijgelovig’ te maken

Voor het eerste seizoen trok Frances eerder guerillagewijs door Vlaanderen om haar acties uit te voeren. Dit seizoen doet ze vaker een beroep op een legertje vrijwilligers. Afgelopen vrijdagavond stonden er ruim 150 enthousiastelingen klaar voor een nachtje bijen redden. Lees hier verder


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven