Marketing

Plantion en bloemisten promoten Vrouwendag

In veel landen is Internationale Vrouwendag (8 maart) een belangrijke dag voor de sierteelt. In Nederland is deze dag echter nauwelijks bekend. Plantion en bloemisten willen hier samen iets aan doen. Met een promotionele campagne willen zij laten zien dat Vrouwendag een goed moment is om vrouwen die…

Decorum sponsort Honey Highway

Telersvereniging Decorum gaat in 2021 de samenwerking aan met Honey Highway. Het door Deborah Post gestarte concept zorgt voor een blijvend bloemenparadijs voor bijen op dijken, bedrijventerreinen, grasland en in bermen langs provinciale- en rijkswegen. Om het doel te helpen realiseren zal Decorum in 2021 een bedrag overmaken…

Betterbuxus verovert gouden Florall award

Wegens Covid wordt de voorjaarseditie van Florall vandaag digitaal georganiseerd. Geen fysieke presentaties dus, maar een digitaal platform. Daarop kunnen groot- en kleinhandelaren het voorjaarsassortiment van Vlaamse telers bekijken en hen contacteren. Een jury reikte awards uit aan potentieel…

SV.CO klaar voor Internationale Vrouwendag

SV.CO is klaar voor de Internationale Vrouwendag. Speciaal voor deze feestdag, zoals bekend voor de sierteelt een commerciële knaller in m.n. Rusland en Oost-Europa, heeft de plantenbakker een speciaal assortiment schalen leverbaar. En om de klant daar even aan te herinneren, heeft men ook weer een leuke…

Groenprofessionals en -liefhebbers happy met Dendroflora

Onlangs is de nieuwe Dendroflora verschenen, een uitgave van de KVBC en NDV. Het is een jaarboek met een schat aan informatie voor alle groenprofessionals en -liefhebbers. Het…

Syngenta Flowers viert 25 jaar Delta

25 jaar Delta® is een goede reden voor een feestje. De Delta-violenserie is naar eigen zeggen een succes omdat men er tot op de dag van vandaag mee aan het veredelen is. Alleen al in de afgelopen zes jaar is meer dan 40% van het Delta assortiment vernieuwd of verbeterd. Lees hier meer over 25 jaar Delta

VannoVa trakteert klanten

In aanloop naar de drukke periode van Valentijnsdag en Vrouwendag, heeft chrysantencoöperatie VannoVa haar klanten persoonlijk verrast met een presentje en videoboodschap.  De week voor Valentijnsdag gingen diverse VannoVa kwekers op bezoek bij klanten. Zij deelden daarbij een doos chocolade uit met een videoboodschap, een selecte…

te bezoeken t/m 12 maart

Quality Plants Europe organiseert Kerstbeurs 2021

Bij Quality Plants Europe (QPE) begint de kerst alweer vroeg dit jaar. Op de eerste huisbeurs van het jaar presenteren de partnerkwekers De Vreede Holland en Hulst Tuinplanten samen het nieuwe kerstassortiment voor 2021. Quality Plants EuropeQuality Plants Europe (QPE) is vanaf 1 januari jl. officieel…

Voorjaarscampagne 365 dagen bloemen van start

Voor het vierde opvolgende jaar gaat de voorjaarscampagne van 365 dagen bloemen van start met het thema: Geur! De aftrap wordt gegeven via een digitale nieuwsbrief die wordt verstuurd naar meer dan 7.000 bloemisten én de lancering van het digitale seizoensmagazine. De campagne roept bovendien de sector…

The Green+ Venture 2021, 15-28 februari

PlantCreations en Growing Concepts introduceren samenwerking tijdens huisbeurs

Waar PlantCreations zich met een breed aanbod van plantarrangementen richt op Nederlandse tuincentra en via de groothandel exporteurs op bloemisten en tuincentra in het buitenland, richt het jonge bedrijf Growing Concepts zich online op de consument met een uitgebreid aanbod hoogwaardige en verrassende…

Royal Van Zanten promoot haar chrysanten richting Russische vrouwendag

In samenwerking met een aantal kwekers is Royal van Zanten de afgelopen weken diverse promotionele activiteiten opgestart om de diversiteit en verscheidenheid van chrysanten in toepassing onder de aandacht te brengen binnen de keten. Samen met de Russische ‘Araik Galystan premium Flower School’ heeft men…

Exporteurs getrakteerd op Primula Sweet Kisses

Telersvereniging Touch Me heeft de exporteurs getrakteerd op een leuke Valentijn attentie. Als dank voor alle Primula Sweet Kisses die zij - ondanks dit ongewone seizoen - hebben besteld, ontvingen zij een mooie Valentijnmand met, jawel, Primula Sweet Kisses. Bij Plantagen en Celieplant Exporteurs die de…

Noviteiten in HBA-pothortensia catalogus 2021

De nieuwe pothortensia catalogus 2021/2022 van HBA bevat een tweetal noviteiten die uitermate geschikt zijn om te gebruiken in hanging baskets. Daarnaast is het sortiment uitgebreid met de helderwitte Ice Boy en introduceert HBA twee nieuwe paniculata’s: Panenka en Panorama. Nieuw van HBA zijn…

Kwekers Magical hortensia’s klaar voor nieuw seizoen

Nieuw jasje voor Magical Hydrangea

De kwekers van Magical hortensia’s zijn meerdere malen beloond met diverse vakprijzen voor hun producten. Diverse bloeiproeven tonen aan dat de planten, waarvan de bloemkleur drie keer verandert tijdens de bloeiperiode, de beste houdbaarheid hebben. Marketingmanager Sandra Vijverberg: “We geven niet voor…

Orchideeënhaakjes en clips in opgenomen in assortiment Amevo

Naast vertrouwde producten bevat de nieuwe catalogus van Amevo dit jaar weer een aantal nieuwigheden. Na de overname van Cas Zwaan zijn er nu ook de welbekende…

meer_communicatie

Ysabel van der Meer start eigen communicatiebureau

Op 1 februari opent Ysabel van der Meer (24) haar eigen communicatiebureau meer_communicatie in Naaldwijk. Ysabel hoopt met haar creatieve blik, inlevingsvermogen en kennis van online marketing bij te dragen aan de groei en het succes van ondernemers in de glastuinbouw. meer_communicatie zal zich richten…

Tulpen.nl presenteert klanten tulpenmagazine

Tulpen.nl, de in Roelofarendsveen gevestigde verpakker van onder andere tulpen, presenteert in samenwerking met de aan hen verbonden tulpenbroeiers een tulpenmagazine en een webshop.  Glossy magazineTulpen.nl werkt voor de grootschalige verkoop van tulpen nauw samen met een aantal Europese retailers. Om de…

Communicatie tussen de schakels in de sierteeltketen leidt tot daling gebruik gewasbeschermingsmiddelen

Voor het verlagen van het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen in de sierteeltketen is het van groot belang dat kwekers in de gehele keten onderling communiceren over de gebruikte middelen, van stekje tot eindproduct. Dat blijkt uit het Chain Transparency Project dat is uitgevoerd door MPS samen met het…

Interplant Roses presenteert ‘Trosroos van de Week'

Trosrozenveredelaar Interplant Roses B.V. zal vanaf nu haar ruime collectie trosrozen laten zien in de nieuwe wekelijkse serie ‘Trosroos van de Week’. De trosroos van de week zal getoond worden op alle social media van Interplant en op de nieuwspagina van Interplant. Iedere donderdag zal de Trosroos van…

planten uitgedeeld bij Rivierenland Ziekenhuis in Tiel

Babyb(l)oom: 100 kamerhortensia’s voor kersverse ouders

De “geboortegolf” na de lockdownperikelen in het voorjaar van 2020 beleeft momenteel zijn piek en houdt naar verwachting aan tot eind februari. De Nederlandse hortensiaproducenten spelen daar op in en delen 100 kamerhortensia’s uit aan kersverse ouders. Kweker Marjanne van den Berg (links op foto) uit…

Tulpenboeketten brengen lente in woonzorgcentra

Groen van bij ons heeft afgelopen zaterdag in elke Vlaamse provincie (Melle, Sint-Truiden, Tielt, Halle en Zwijndrecht) een tulpenmuur gebouwd. In samenwerking met Radio 2 kreeg in iedere provincie tevens het personeel en de bewoners van een woonzorgcentrum een fleurig tulpenboeket aangeboden. Deze actie…

Op online tour door showroom Koen Pack met Sandra Könings

Morgen, dinsdag 26 januari, zou eigenlijk de IPM in Essen van start gaan. Omdat we deze aan ons voorbij moeten laten gaan, heeft Koen Pack in de showroom de film Trends for ALL opgenomen, een virtuele tour waarin Sandra Könings de kijker meeneemt langs de nieuwe collectie en trends voor 2021. Voor meer informatie:Koen PackDe…

Kleurenparadijs Phalaenova in beeld

Gisteren heeft u op deze plaats kunnen lezen over de nieuwste ontwikkelingen bij Phalaenova. U heeft het echter nog niet kunnen "zien", dat wil zeggen, per abuis is u een bijbehorende video onthouden. Zonde, want het betreft een gelikte productie! Dus bij deze, een kijkje achter de schermen waarin…

KAVB presenteert online glossy TULP.

Alles wat u weten wilt over de Nederlandse tulp

Tholen - De totale oppervlakte tulpen in NL bedroeg afgelopen jaar 13.206 hectare. De meeste geteelde varieteit is de gele Strong Gold, hiervan stond maar liefst 1178 hectare. Nummer twee is de rood-gele Jan Seignette (514 ha), nummer drie de rood-witte Leen van der Mark (477 ha). Het zijn cijfers van…

Bloemenbureau Holland stelt campagne Plant Design uit

Op 25 januari 2021 zou vanuit Mooiwatplantendoen.nl de campagne Plant Design op herhaling gaan met media-inzet in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Door de coronamaatregelen zijn vele winkels en tuincentra helaas gesloten op dit moment waardoor wij ons genoodzaakt zien deze campagne uit te stellen.…

Eigen tulp voor Edsilia Rombley

Een eigen, unieke tulp voor Edsilia Rombley: een intens rode, dubbelbloemige pioentulp. De zangeres en host van het Eurovisie Songfestival 2021 heeft de nieuwe tulp persoonlijk geselecteerd. De bloem is aangeboden door de Nederlandse tulpenkwekers (TPN) in het kader van het thema Let’s Connect van het tulpenseizoen 2021. Dat…

Directie FloraHolland in gesprek over mogelijkheden opzetten kleine veiling voor nicheproducten

De zorgen van met name de kleinere kweker over de verregaande digitalisering en verplichte certificering bij FloraHolland vinden gehoor bij CEO Steven van Schilfgaarde. In gesprek met het FD laat hij optekenen 'in gesprek te zijn over de mogelijkheid een aparte, kleine veiling voor nicheproducten op te…

Ecochain analyseert CO2-voetafdruk Chrysal

Met het bestrijden van klimaatsverandering, één van de pijlers uit het Chrysal Cares programma, ambieert het bedrijf in 2030 klimaatneutraal te zijn. Om klimaatneutraal te zijn, is het belangrijk om de impact op het milieu te kennen. Daarom heeft men de CO2-voetafdruk geanalyseerd door middel van een…

Eigen beeldbank ondersteunt klanten De Jong Plant in de verkoop

De Jong Plant BV presenteert een beeldbank waarin productfoto's, inspiratiemateriaal en informatie is verzameld en waar klanten en partners achter een login alles kunnen downloaden voor een compleet en professioneel verkoopprogramma.  Klik hier voor de beeldbank Verpakkingen en varianten De afgelopen jaren heeft…

Nederlandse chrysanten sieren Russisch orthodoxe kerken

In januari 2019 werd voor de collectieve campagne Just Chrysanthemum een traditionele dorpskerk ter gelegenheid van Russisch Kerstmis (6-7 januari) aangekleed met Nederlandse chrysanten. Samen met lokale bloemisten, die weten welke regels gelden voor toepassing van kleuren en vormen, werd een selectie…

Pull Position viert BLOOM Monday

Pull Position heeft een actie bedacht om vandaag, Blue Monday, ‘op te fleuren’. Klanten en relaties van het marketingbureau worden vandaag in het zonnetje gezet en verrast met een vrolijk en bloeiend presentje. Hierin zit onder andere een tulpenschoof van Bulb Bouquet en een handgemaakte ambachtelijke chocoladereep met eetbare…

e•bloom verstuurt boeketten verpakt in papier vervaardigd van bloemenafval

Sinds kort verpakt e•bloom haar boeketten in papier wat is vervaardigd van bloemenafval. "Daarmee hebben we de primeur én de exclusiviteit in Nederland, België en de Nordics", weet Menno Boermans, directeur e•bloom.  "De afgelopen weken hebben we voor het eerst ook onze No Waste Friday bossen verzonden in het…

De meerwaarde van groen in één oogopslag

De meerwaarde van groen is groot. De Groene Stad heeft een poster ontwikkeld waarin de meerwaarde van groen in en om gebouwen is geïllustreerd. De poster staat bol van feiten en leuke weetjes over wat groen doet in de stad. Het is de vertaalslag van talrijke onderzoeksresultaten beschreven in factsheets,…

Videoserie over tuinbouwinnovaties binnen Fieldlab FreshTeq

De hoofddoelstelling van het project Fieldlab Freshteq is gezamenlijke technologische innovatie voor het internationale tuinbouwcluster. Door middel van samenwerking tussen bedrijven en kennisinstellingen vindt innovatie en productontwikkeling voor een veilige en duurzame voedselvoorziening plaats.…

Nieuwe anthuriumcampagne Breathe & Bloom van start

In januari 2021 lanceren de anthuriumkwekers de campagne ‘Breathe & Bloom’ waarbij de luchtzuiverende eigenschap van anthuriums onder de aandacht gebracht wordt. De anthurium staat bekend als een tropische kamerplant, maar is tevens een van de langst bloeiende planten met luchtzuiverende werking. Met…

Promotiecampagne tulpen 2021 van start

Tulpen Promotie Nederland (TPN) presenteert een nieuwe campagne. Door de pandemie vindt de jaarlijkse aftrap van het tulpenseizoen op 16 januari 2021 niet plaats op de Dam. TPN-voorzitter Arjan Smit: “De afgelopen periode hebben we koortsachtig gewerkt, want Nationale Tulpendag willen we natuurlijk niet…

VG Orchids presenteert Tiny Dolls

Vanaf januari 2021 start VG Orchids met het uitleveren van Tiny Dolls. Met deze stap professionaliseert en verstevigt VG haar positie in de markt voor de phalaenopsis in de potmaat 6cm. De lancering van Tiny Dolls gaat gepaard met een nieuwe look en feel van de diverse verpakkingen en toegevoegde waarde.…

Martha Kastelein start Green Connector

Begin januari 2021 is Martha Kastelein gestart met Green Connector. Met haar nieuwe initiatief ondersteunt ze ondernemers in de bloemen- en plantensector overal ter wereld door voor hen de trends en nieuwe ontwikkelingen in de gaten te houden en door hen in Nederland en Europa praktisch van dienst te…

Bloemenbureau Holland blikt terug op 2020

In onderstaande video blikt Bloemenbureau Holland terug op het afgelopen jaar. "We vinden het belangrijk om onze achterban te laten zien welke inspanningen wij leveren voor de sector. Activiteiten waarmee we consumenten motiveren om meer bloemen en planten te kopen, zowel voor zichzelf als voor anderen.…

Mijlpaal Stimuflori: 60 projecten ondersteund

Sinds de introductie van Stimuflori in 2014 zijn meer dan 150 aanvragen ingediend waarvan er bijna 60 gedeeltelijk zijn gehonoreerd en vaak ook meerdere jaren lopen. Zo wordt ‘De Club van 100’ van WUR Glastuinbouw al sinds 2015 ondersteund en dit jaar en volgend jaar ook, in totaal in ieder geval dus…

online workshop NIMA, 20 januari 2021

Bouw een sterk merk met maatschappelijke impact

In samenwerking met B-open organiseert het bestuur van de NIMA Community Foodchain- & Agrimarketing (FAM) de online workshop ‘een sterk merk bouwen met maatschappelijke impact’, als vervolg van het Sierteelt Marketing Event over duurzaamheid.  Met welke thema’s kun je jezelf en/of je bedrijf het beste profileren…

WDD in gesprek met Wim Linssen, Flower Power

Binnen 3 jaar groeien van 150 naar 300 winkels: Big Data helpt!

WDD gaat in gesprek met Wim Linssen, oprichter en eigenaar van Flower Power. Wim is al 40 jaar actief in de bloemensector en heeft in deze periode met zijn bedrijf een flinke groei laten zien. Ooit is hij begonnen met 3 bloemenwinkels. Nu zijn het 150 winkels die werken volgens het Full Service…

Proeftuin Zwaagdijk en Demokwekerij Westland gaan verder onder de naam Vertify

Vanaf 1 januari 2021 gaan Proeftuin Zwaagdijk en Demokwekerij Westland verder onder de nieuwe naam Vertify. Samen met de vernieuwde uitstraling moet de nieuwe naam gaan zorgen…


© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven