Marketing

Cupido trakteert op Pina Colada

Namens de kwekers van Pina Colada is Dümmen Orange rond Valentijnsdag te vinden op de Nederlandse bloemenveilingen met een speciale traktatie 'om de liefde voor deze topchrysant te vieren'. Accountmanager snijchrysant Marchel den Haan en marketingspecialist Roy van Kester deelden gisteren op de Nederlandse bloemenveilingen een liefdevol cadeautje…

Resultaten campagne 'We hebben meer bloemen nodig'

Uit onderzoek van Motivaction zou blijken dat 69% van de boogde doelgroep van de campagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland zich na het bekijken van de veel gedeelde reclamespot aangemoedigd voelt tot het kopen van bloemen. Daarnaast zou neuro-onderzoek (een onderzoek met behulp…

Brancheorganisaties presenteren nieuwe consumententool

Samen met onderzoeksbureau Motivaction hebben Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en de VGB afgelopen jaar uitgebreid onderzoek  gedaan naar de gemeenschappelijke waarden die consumenten hebben als het gaat om bloemen en planten. Dit heeft geleid tot vijf nieuwe consumenten segmenten, elk met een typerende…

Phalaenopsis Jillion in de spotlights bij Waterdrinker

Van 4 tot 27 februari is bij het Waterdrinker Green Trade Center in Aalsmeer een Inspiration House ingericht met de Jillion. Inkopende bloemisten krijgen hier een goed beeld van de mogelijkheden van de roze phalaenopsis met opvallende panterprint. De varieteit, die volgens veredelaar Sion uitstekend past…

Minister van landbouw Aziz Akhannouch:

´Slimme landbouw is prioriteit voor Marokko´

De Marokkaanse minister van landbouw Aziz Akhannouch sprak op het Forum for Food and Agriculture (GFFA) in Berlijn over de mogelijkheden van het digitaliseren van de…

Bloemenjurken in Kazan

Vrijdag 18 januari waren Dekker Chrysanten en Decorum voor de vierde keer gezamenlijk vertegenwoordigd op de bloemistenshow bij groothandel Krokus in de mooie Russische stad Kazan.  Zo’n 200 bloemisten konden inspiratie op doen voor het thema  “Flower dress”. De show werd georganiseerd in samenwerking met de Kazan Flower School, specialist…

Partnerland IPM Essen België sterker vertegenwoordigd dan ooit tevoren

IPM Essen is de jaarlijkse hoogmis voor de internationale sierteeltsector. België is er standhouder van het eerste uur en viert deze intense relatie dit jaar als partnerland van de beurs. Dat vertaalt zich in een ruim scala aan extra activiteiten, gaande van officiële ceremonies en dynamische…

Voorjaarseditie magazine ‘365 dagen bloemen’ verschenen

De voorjaarseditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ is verschenen, met als hoofdthema: Ruik-de-lente. De Nederlandse bloemist ontvangt het magazine direct op de deurmat. In het magazine krijgt de bloemist naast inspiratie ook verkooptips. Het magazine is onderdeel van de gelijknamige promotiecampagne voor seizoensbloemen. De campagne heeft…

Nederlandse chrysanten in theatrale setting veroveren Russische publiek

JustChrys heeft de reputatie om telkens weer met innovatieve campagnes de chrysant onder de aandacht te brengen. In Rusland worden die campagnes verzorgd door Sobolj. Dit jaar is gestart met een campagne die aansluit bij het ‘Jaar van het Theater’ in Rusland. Gekozen is voor een theatrale setting in een…

zaterdag 19 januari 2019, Koningin Astridplein, Antwerpen

Nora Gharib opent gratis Pluktuin met Vlaamse tulpen

In januari 2018 pakte VLAM uit met een primeur voor Vlaanderen: een grote zone vlakbij het centraal station in Antwerpen werd omgetoverd in een tulpenveld met 100.000 bloemen, waarin mensen zelf konden komen plukken. Het was een enorm succes. 4.500 passanten waren wat blij met hun kleurrijke bloemen die…

Bloemenbureau Holland en delicious. magazine promoten tulpen

Eind januari is de nieuwste editie van delicous. magazine te koop in de winkel. In de elf pagina’s tellende special, een samenwerking van delicious. magazine en Mooiwatbloemendoen.nl, wordt uitgekeken naar de lente met behulp van lentebloemen en met name tulpen. Ook worden consumenten opgeroepen een…

Flora Munster is tulpenprinses 2019

Flora Munster uit Wieringerwerf is door Tulpen Promotie Nederland (TPN) gekozen uit ruim 20 kandidaten tot Tulpenprinses 2019. De tulpenprinses, met de zeer toepasselijke voornaam Flora, zal bij diverse promotieactiviteiten voor de tulp het komend tulpenseizoen aanwezig zijn. De 21-jarige Flora Munster…

Tuinbranche Nederland presenteert trendtuinen van 2019

Tuinbranche Nederland presenteert de trendtuinen van 2019. In de tuinen, ontworpen op basis van de nieuwste groene stijltrends, is gebruik gemaakt van nieuwe tuinproducten en veel planten. Ze leveren een positieve bijdrage aan de biodiversiteit én houden rekening met een goede waterhuishouding. Bovendien…

Flower Art Museum gaat samenwerking aan met concertvioliste Merel Vercammen

In 2019 is violiste Merel Vercammen als ‘musician in residence’ verbonden aan het Flower Art Museum museum in Aalsmeer. Zij programmeert een vierdelige concertreeks met zowel jonge talenten als bekende musici zoals pianist Mike Boddé. De 29-jarige Vercammen geldt als een van de grote talenten van de Nederlandse klassieke muziek.…

Kopers Arosa Red in de prijzen

Toen Floralis Lisianthus tijdens de Nationale Zomerbloemententoonstelling het predicaat Meesterteler kreeg opgespeld, zette de kweker een actie op touw voor de kopers. Tot en met de kerst liet Floralis Lisianthus 'golden tickets' aan de prijswinnende Arosa Red hangen.  Enkele prijswinnaars: Leo Brusse van Weerman, Rob Bunschoten van Trans-Fleur en…

Engelstalige boeken over de broei van tulpen en lelies gepresenteerd

Stichting Bollenacademie heeft twee Engelstalige boeken uitgebracht: Forcing Tulips over de broei van tulpen en Forcing Lilies over de broei van lelies. Met deze Engelse boeken kunnen buitenlandse werknemers op Nederlandse broeierijbedrijven nu ook over actuele kennis beschikken. De boeken hebben ook een…

SV.CO deelt kerstgevoel tijdens Poinsettia Day

Gisteren was het ‘Poinsettia Day’, oftewel Kerststerdag. In het kader van deze dag heeft SV.CO kerststerren uitgedeeld bij Zonnehuisgroep Vlaardingen. De potplantenkwekerij hoopt op deze manier het kerstgevoel over te brengen bij de ouderen van het Vlaardingse verzorgingstehuis. 's Ochtends was het dagelijkse kopje koffie anders dan normaal…

VLAM presenteert promotieplannen 2019

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) presenteert de promotieplannen voor 2019. Het jaarprogramma van 2019 wordt begroot op 27 miljoen euro, hetgeen min of meer gelijk is aan het programma van 2018. De middelen van VLAM komen vooral van het bedrijfsleven (61%) en worden aangevuld met een subsidie…

samenwerking met Royal van Zanten

Vrachtwagens van Jongeneel Transport CHIC de weg op

Twee vrachtwagens van Jongeneel Transport gaan vanaf vandaag CHIC gekleed de weg op voor Royal Van Zanten. Deze nieuwe vrachtwagens bekronen de voortzetting van de samenwerking tussen Royal Van Zanten en Jongeneel Transport. Het afgelopen decennium hebben beide bedrijven een betrouwbare, dagelijkse leveringen van bewortelde stekken aan kwekers…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven