Marketing

Florist trakteert zorgcentra Aalsmeer op gerbera's en anjers

Afgelopen week vonden de jaarlijkse FlowerTrials plaats, waar Florist Holland en HilverdaKooij voor het eerst sinds de aankondiging van de fusie gezamenlijk het totale assortiment aan pot- en beddingplanten hebben gepresenteerd. Dit evenement is één van de weinige kansen om het totale assortiment in…

Quickworks licht bloemenpracht uit in magzine Cinefleur

Een dezer dagen presenteert Quickworks het digitale magazine Cinefleur. In het magazine met op iedere pagina video en fotografie draait alles om bloemenpracht en neemt men de lezer mee naar veredelaars, kwekers, bloemisten en tuincentra over de hele wereld. Er zullen verschillende video's volgen, waarbij…

Lisianthus Summerproof BBQ actie, The Special Flower van start

De zomeractie met Lisianthus, the special flower is, in samenwerking met de Nederlandse groothandel, van start gegaan. Met de BBQ-Summerproof like, deel- en winactie krijgt de bloemist de kans om met zijn of haar mooiste creatie een Weber BBQ pakket ter waarde van € 250,- te winnen. Deze wordt aangeboden…

Tabledance weer terug op één in vierde Lily League

Het ras Tabledance is door bezoekers van de Dutch Lily Days en andere belangstellenden verkozen tot de meest gewaardeerde lelie ter wereld. In 2017 kreeg de lelie die titel ook al. Na het uitbrengen van de eerste stem door Wereldkampioene Shorttrack Lara van Ruijven volgden velen haar voorbeeld om hun…

Fleurop zet geslaagden in de bloemen

Na lang wachten kregen middelbare scholieren gisteren de examenuitslagen. Dat betekende voor velen: tijd om de bloemetjes buiten te zetten. Bloemenspecialist Fleurop helpt hen daar graag bij en ging op pad met bussen vol bloemen. Wie de vlag had uithangen, maakte kans op een prachtig boeket.…

ludieke actie Celosia Deep Purple

Retail Solutions wint ‘Kraak de Code’

Op wederom ludieke wijze hebben de heren van Celosia Deep Purple het plantje bij kopers weer onder de aandacht gebracht. De laatste weken is het ‘Deep Purple team’ bij verschillende exporteurs langs geweest met een speciale opdracht: Kraak de Code. Door het kraken van de code opent de paarse Deep Purple…

Hello! Amaryllis campagne wordt vervolgd

De telers van Amaryllis hebben 5 juni jl. ingestemd met het vervolg van het Amaryllis campagneplan 2019-2022. 78% (36 leden) van de totale ledenomzet van de Amaryllis Royal FloraHolland lidaanvoerders was vertegenwoordigd. 67,8 % van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de Amaryllis promotie…

Campagne 365 dagen bloemen opnieuw in stemming

Gisteren hebben de FPC’s Seizoenbloemen en Bolbloemenassortiment unaniem besloten om het promotieplan 365 dagen bloemen opnieuw in stemming te brengen. Uitslag stemming 15 mei In de vergadering van 15 mei was er geen twee derde meerderheid behaald, die nodig is om de campagne voort te zetten. Deze…

bloemistenbijeenkomst in Heineken Experience

FloriWorld past in straatje Joseph Pine

In de Heineken Experience in Amsterdam presenteerde Joseph Pine afgelopen vrijdag zijn visie op de bloemen- en planten experience FloriWorld. Joseph Pine, Amerikaans schrijver en marketing specialist, is een van de eersten die het gedachtegoed van experience-marketing uitdroeg. In zijn boek de Experience…

Telers sponsoren avond voor zieke kinderen in Diergaarde Blijdorp

Afgelopen vrijdagavond 31 mei waren de collectieve promoties ‘Always Kalanchoë’, ‘Anthurium Info’ & ‘Wissel van het Seizoen’ aanwezig op Dreamnight at the Zoo in Diergaarde Blijdorp. Dreamnight at the Zoo is een jaarlijks speciale avond voor chronische zieke en gehandicapte kinderen in de Rotterdamse…

So Natural introduceert nieuw verkoopconcept

Orchideeenkwekerij So Natural heeft een nieuw verkoopconcept geïntroduceerd. Accountmanager Joey Blom van Designstar overhandigde afgelopen week de eerste potcover aan algemeen directeur Martin Smaal van So Natural. Directeur SO Natural Martin Smaal en accountmanager Designstar Joey Bom. Het door…

Campagne ‘Een 10 voor de juf’: Kwekersgroepen werken samen aan nieuw geefmoment

Dez e week start voor de zevende keer de campagne ‘Een 10 voor de juf’. De campagne spoort ouders van kinderen op de basisschool aan op de Dag van de Leraar (World Teachers…

Anthuriums sieren gourmetfestival ‘Chefs at the Parc’

Van 24 tot en met 27 mei stonden anthuriums decor tijdens het fine dining-festival ‘Chefs at the Parc’. Op het landgoed van boetiekhotel Parc Broekhuizen in Leersum, bereiden meer dan 25 internationale topchefs – samen goed voor ruim 50 Michelinsterren – de meest bijzondere gerechten voor hun gasten. Dit…

Nieuwste editie Bouquet Tales verschenen

De nieuwste editie van de Bouquet Tales krant is verschenen. Meer dan 20 groothandelaren zorgen voor de verspreiding van 26.000 kranten aan hun klanten (bloemisten) in Europa. Een team van vier (inter)nationale bloemisten ontwikkelde 20 zomerse boeketten met vier hoofdbloemen: Chrysant, Calla,…

Verkoop Original Orchids frame flink gestegen na ontvangst Dutch Tulip Award

Begin van het jaar nam eigenaar Wilco Verhoeven de Dutch Tulip Award in ontvangst in de categorie ‘beste concepten’ met Artisan’s Original Orchids in Frame. En daar plukt hij naar eigen zeggen nu de vruchten van. Naast dat het product in verkoopcijfers flink is gestegen, krijgt de Phalaenopsiskweker veel…

Bamboo Orchid jungle verrijst op Libelle Zomerweek

Een steeds groter publiek maakt kennis met Bamboo Orchid. Zo ook komende week tijdens de Libelle Zomerweek in Almere, waar 83.000 bezoekers kennis kunnen maken met Bamboo Orchid. “Dit is dé uitgelezen kans om het Bamboo Orchid verhaal direct te communiceren naar de consument, degenen die uiteindelijk…

FleuraMetz geeft google-marketing-les

Hoe gaat spraaktechnologie uw online vindbaarheid beïnvloeden?

Mensen wereldwijd zijn 24/7 verbonden met de rest van de wereld via hun mobiele telefoon. Daar kunnen we wat van vinden, maar veranderen gaat het niet. Hoe zorgen we dat deze klanten geïnteresseerd blijven? De sierteelt, meent FleuraMetz in een lezenswaardige blog, heeft nog een wereld te winnen. De…

Van 27 mei tot en met 2 juni 2019

Vierde editie Hortensiaweek in de maak

Voor het vierde jaar op rij vindt van 27 mei tot en met 2 juni de Hortensiaweek plaats. Het kwekerscollectief Hydrangeaworld voert rond deze week, samen met initiatiefnemers Forever & Ever en Magical hortensia’s, extra promotie. Doel is om consumenten te activeren hun tuin, terras of balkon van…

Jellyfish Airplantjes schitteren in Grote Tuinverbouwing

Afgelopen weekend waren de bijzondere Jellyfish Airplantjes van airplantshop.nl te zien in de Grote Tuinverbouwing op SBS6. Een Jellyfish Airplantje is een combinatie van een zee-egel-schelp en zogenaamd Spaanse mos, dat vooral groeit in tropische gebieden. De plantjes leven van de voedingsstoffen en…

Gemeente Westland en Addenda potten campanula op rotonde

Op maandag 20 mei - de dag die door de VN is uitgeroepen tot Wereld Bijendag - plant Wethouder Snijders samen met kwekers van Telersvereniging Addenda en Marcel Koene van…

Decorum en Roselily slaan de handen ineen

De sierteelt merken Roselily en Decorum introduceren vanaf deze week een nieuw gezamenlijk concept. Decorum Roselily’s zijn vanaf deze week te herkennen aan de roze verpakking en de gouden munt die aan de lelies bevestigd zijn. Vijf jaar geleden maakte leliekweker Jaap Moerman kennis met een nieuw type…

Dijk van Dijk stuurt alle Duitse en Nederlandse tuincentra een hortensia-inspiratiemagazine

Dijk van Dijk heeft een eigen inspiratiemagazine gemaakt, het Masterpiece Magazine, en verstuurt deze naar alle Nederlandse en Duitse tuincentra. Bedoeling is te inspireren en te prikkelen om meer rendement uit het hortensiaschap te halen. Hortensia is een top 7 product in het tuincentrum waar…

Kalanchoë ‘Garden’ seizoen start

Het 'Kalanchoë Garden' seizoen 2019 staat in de startblokken. De directe en klokverkoop van de Kalanchoë Garden loopt van 15 mei t/m 15 september. Gezamenlijke aanpak Kalanchoë-telers De collectieve promotie ‘Always Kalanchoë’ voor de bloeiende plant Kalanchoë is een initiatief van 23 veredelaars en kwekers uit Nederland,…

Uit de lucht geplukt: anthuriums voor moeders

Vanaf ladders plukt het publiek vrijdag 10 mei in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne hartvormige bloemen uit de lucht. Ter gelegenheid van Moederdag heeft bloemstyliste Sarah Dikker een hemel van 40 m2 met duizenden rode, roze en paarse anthuriums opgehangen. Met de actie is geld ingezameld voor…

Alex van Wayenburg

Feestelijke doop van Sunsation Sunflower ter ere van de oprichter van 70-jarige Nationale Vereniging de Zonnebloem

Op 13 mei doopt Zonnebloem Ambassadeur Anita Witzier in De Keukenhof de Sunsation Yellow Multi. In aanwezigheid van 250 vrijwilligers en deelnemers krijgt de grootbloemige pot- en perkplant de naam van de oprichter van de Zonnebloem: Alex van Wayenburg. Sunsation Sunflower Sunsation de potzonnebloem van…

Campagnes voor Nederlandse chrysanten in Rusland werpen vruchten af

Samen met JustChrys bouwt Sobolj al jaren aan de verkoop van Nederlandse chrysanten in Rusland. Naar eigen zeggen werden nog nooit zoveel mensen bereikt als met de afgelopen winter- en voorjaarscampagnes. Maar liefst 25 miljoen Russen werden bereikt en ook werd omzetgroei gerealiseerd. Bij de laatste…

Hilverda De Boer verzorgt Andy Warhol-hoek op Keukenhof

Het Oranje Nassau Paviljoen is dé plek in Keukenhof waar snijbloemen in volle glorie bewonderd kunnen worden. Wekelijks wisselende shows, vaak gebaseerd op één bloemsoort, tonen de miljoenen bezoekers de pracht en praal van de Nederlandse snijbloemensector. Toen Lex Beeloo van de Aalsmeerse exporteur…

Studenten trappen Moederdagcampagne af met anthuriums

Op maandag 6 mei maakten ruim 40 tweede- en derdejaarsstudenten van het Clusius College een levensgroot bloemenkunstwerk in de binnenstad van Utrecht. Onder leiding van floral designer Sarah Dikker gebruikten de studenten hiervoor duizenden hartvormige anthuriums. Dit deden zij om aandacht te trekken…

Evaluatie (pilot) campagne Enjoy the flowers, Respect our Pride

De Bollenstreek is populairder dan ooit. Dat blijk uit de evaluatie van de pilot campagne: Enjoy the Flowers, Respect our Pride. Alleen al in het Paasweekend stroomden er meer dan 800.000 bezoekers naar dit stukje Nederland. De aantrekkingskracht van het Nationaal Icoon – de tulp – speelt daarin de…

Ruud Westenberg, Hem Genetics

Kom een kijkje nemen op de Pack Trials

Tholen - In juni is het weer tijd voor de FlowerTrials, maar ook nu al zetten verschillende veredelaars met allerhande buitenplanten graag de deuren van de showkas open voor het publiek. In de kop van Noord-Holland gebeurde dat in een grijs verleden in groepsverband onder de noemer Pack Trials, nu…

Sandra van der Knaap:

"Consumenten zijn op zoek naar een verhaal"

Tholen - Voor de derde keer vindt de Magical 150 dagen challenge plaats om de Magical hortensia te promoten. Voornamelijk op sociale media komt de plant vaak voorbij met de hashtag #Magical150dagenchallenge om de consument kennis te geven van de lange bloeitijd en de kleurveranderende eigenschappen.…

Plantipp en Piante Faro promoten gezamenlijk Syzygium australe Etna Fire in Europa

Enkele dagen voor de officiële opening van het Radicepura Garden Festival (Giarre, Catania, Italië, van april tot oktober 2019) was Plantipp te gast bij Piante Faro om de samenwerking te bezegelen aangaande de promotie van Syzygium australe Etna Fire (‘Crysyred’PBR) EU 49179 voor de Europese markt.…

Nieuwe editie ‘365 dagen bloemen’ verschenen

De zomereditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ is verschenen, met als hoofdthema: ‘De zomer ademt bloemen’. In een oplage van 41.000 exemplaren wordt het inspiratiemagazine verspreid via een fijnmazig netwerk van exporteurs, groothandelaren én ontvangt de bloemist het magazine bovendien…

Sakata deelt astra's uit in Waterdrinker GTC

Op maandagmorgen 29 april werden bezoekers van Waterdrinker GTC tussen 9:00 en 14:00 bij de ingang verrast met een heerlijk koekje en prachtige Astra creaties. Daarnaast werden er ook Astra’s platycodon uitgedeeld als cadeauplantjes in een fleurig tasje in het kader van ‘Jij bent de liefste’ en ‘You are…

BBH presenteert internationale marketing portal

Bloemenbureau Holland (BBH) lanceert vandaag een online marketing portal, waarmee een selectie van het campagnemateriaal beschikbaar gemaakt wordt in wel tien talen. Een grote uitbreiding ten opzichte van de focus op de huidige vier kernlanden. "Een flinke klus, waarmee Bloemenbureau Holland gehoor geeft…

Russische bloemisten bezoeken kwekers van Decorum

Afgelopen vrijdag bezochten 19 Russische bloemisten Arcadia Chrysanten, Orchios, Montana Lisianthus en Moerman Lilium. Een belangrijke rol tijdens deze inspiratietoer was weggelegd voor medeorganisatrice Warja Abrosimova van Dekker Chrysanten, die als tolk dienst deed. Aansluitend heeft Decorum een…

Pelargonium for Europe lanceert nieuwe marketingcampagne

Aan het begin van een nieuw seizoen van geraniums voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om consumenten te stimuleren balkon en terras op te fleuren met geraniums. In de campagne, die zich richt op de doelgroep vrouw (25-50 jaar), staat de diversiteit en het…

Samenwerking FleuraMetz en Coloured by Gerbera van start

FleuraMetz en Coloured by Gerbera gaan dit jaar samen de gerbera promoten. Deze samenwerking sluit aan bij de lopende campagne #feelinggerbera. FleuraMetz inspireert bloemisten en arrangeurs via online en offline marketing. De nieuwe gerbera-campagne leent zich uitstekend voor deze doelgroep. Arrangeur…

Aardappel-tomatenplant Potatom weer in de winkelschappen

De Pick-&-Joy groentenplanten weten de weg naar de consument al een aantal weken goed te vinden. Vanaf aankomend weekend is ook de Pick-&-Joy Potatom weer te vinden in de winkelschappen. De Potatom blijft een uniek product binnen het Pick-&-Joy concept van Vreugdenhil Young Plants, dat…

Onderbroekenlol met serieuze ondertoon

Tulpenkweker Tom Groot graaft woensdag samen met studenten van het Clusius College uit Hoorn katoenen onderbroeken in aan de rand van een bloeiend tulpenveld in Nieuwe Niedorp. Het is het landelijke startschot van de eerste Soil Your Undies Challenge, een initiatief van Nederlandse bloembollenkwekers om…

...en dat is big business

Toeristen betalen zich blauw aan een dagje tulpen

Je kan voor een paar euro de lijnbus pakken door de bollenvelden en genieten van het uitzicht. Of je boekt als toerist een peperdure tour en ziet bijna hetzelfde. Slimme…

Bloemen voor de Paus vertrokken vanaf Keukenhof

Vanaf Keukenhof vertrok, na maanden van voorbereiding, het bloementransport ‘Bloemen voor het Sint Pietersplein’ in Rome. Morgen, witte donderdag, arriveert het transport op het Sint-Pietersplein in Rome voor de paasviering. Mgr. Van den Hende, bisschop van Rotterdam, kwam naar Keukenhof om de bloemen te…

Rozen geïnspireerd door Afrika voor retail

Dümmen Orange lanceert nieuw label Rozuri ‘roses from Africa’

Dümmen Orange heeft op 11 april jl. het nieuwe rozenlabel Rozuri ‘roses from Africa’ aan haar klanten gepresenteerd tijdens het Meet & Greet Rose – event in De Kwakel. Rozuri ‘roses from Africa' is een nieuw label van rozenkwekers uit Ethiopië en Kenia met wie Dümmen Orange nauw samenwerkt, gericht…

Meijer Roses winnaar 'overall price' voor kwaliteit op Keukenhof

Donderdag 11 april werd de grote rozenshow in De Keukenhof geopend en telde wederom veel inzendingen met rozen uit binnen- en buitenland. Meer dan 300 vazen en meer dan 220 soorten stonden op de bühne. Op de show werd Meijer Roses uitgeroepen tot Meester Kweker. John en Jeffrey Meijer bron: Floral…

Flower Art Museum verbindt bloemen, literatuur en kunst

Het Flower Art Museum besteedt vanaf 20 april aandacht aan de combinatie van bloemen, literatuur en kunst. Twee tentoonstellingen vertellen elk een eigen verhaal rond deze thema’s. Het Flower Art Museum presenteert in ‘Fleurs d’espoir – Bloemen van hoop’ het werk van de veelzijdige Nederlandse kunstenaar…

Flitsmagazine is vernieuwd

Tholen - Het Flitsmagazine is vernieuwd en wordt vanaf morgen verspreid naar kopers/exporteurs en naar de klokken. Het magazine belooft persoonlijker te worden, met een rubriek waarin bij het Salesmanagement aangesloten kwekers zich zullen voorstellen en met interessante nieuwtjes en weetjes. De aanbiedingen, het actuele…

dinsdag 4 - vrijdag 7 juni

Negende editie Dutch Lily Days in de startblokken

Als mono-bos of verwerkt in een boeket, geurend of juist niet geurend, enkelbloemig of dubbelbloemig: het is vooral door de veelzijdigheid dat de lelie onverminderd op een grote aanhang kan rekenen. In Nederland, maar ook in de landen daar omheen. Met de Dutch Lily Days heeft lelietelend Nederland weer…

Terugblik Sierteelt Marketing Event

"Zo verzilveren we de vergrijzing"

Op woensdag 27 maart jl. organiseerde de NIMA community Foodchain & Agrimarketing (FAM) het tweede Sierteelt Marketing Event (SME) met als centrale thema ‘Het verzilveren van de vergrijzing’. Meer dan 120 sierteeltmarketeers waren aanwezig bij Boerderij ‘Het Lansingerland’, met als doel om van elkaar…

Eerste paal Floriworld eind deze maand de grond in

Tholen - In Aalsmeer gaat op 25 april as de eerste paal de grond in van Floriworld Aalsmeer. Naast het Green Trade Center van Waterdrinker en FloraHolland Aalsmeer verrijst een heus bloemenpretpark, een 'experience center' waar jaarlijks zo'n 300.000 toeristen naartoe moeten gaan komen. "Om zich te…

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers

2019 is het jaar van de wortel en de Oost-Indische kers. Deze actie is een internationale marketingcampagne van de afdeling Home Gardening van Fleuroselect. De campagne richt zich op het stimuleren van de verkoop van wortel en Oost-Indische kers, zowel zaden als planten, aan consumenten. Gratis…

Alles uit de kas(t) gehaald voor nieuwste en laatste Yourlilyboek

Vanaf vandaag is het nieuwste en tevens laatste Yourlilyboek verkrijgbaar. Voor deze 5e versie van het boek heeft Yourlily werkelijk alles uit de kas(t) gehaald. Met haar fotografie en activiteiten zocht Yourlily de afgelopen jaren al vaak het randje op. Voor dit laatste boek heeft men juist bewust…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven