Marketing

Nationale Tulpendag op de Dam in Amsterdam

Ruim 15.000 mensen kwamen zaterdag af op Nationale Tulpendag, de officiële aftrap van het nieuwe tulpenseizoen. Op de Dam in Amsterdam hebben Nederlandse tulpenkwekers voor het negende jaar op rij een pluktuin aangelegd met 200.000 kleurrijke tulpen. Onder massale belangstelling van de internationale…

VannoVa lanceert vernieuwde huisstijl – traceability tot aan de bron

VannoVa Master Growers, het samenwerkingsverband van negen kwekers van tros- en pluischrysanten, presenteert een vernieuwde huisstijl. De bekende gouden diamant is de basis onder de vernieuwde huisstijl en wordt in algemene uitingen in goud en in goudomrand wit afgebeeld. De bloemenhoezen, die ook…

Mooiwatplantendoen.nl start nieuwe marketingcampagne Plant Design

Mooiwatplantendoen.nl lanceert 20 januari de nieuwe contentcampagne Plant Design. In online Masterclasses laten vier designers zien hoe je planten centraal stelt in de inrichting van je huis. Aanvullende content geeft consumenten bovendien extra tips en tricks. Meer informatie leest u hier.

door 'trend translator' Sandra Könings

Top 10 bloementrends voor 2020

Wat zijn de bloementrends voor 2020? Marginpar, een bedrijf met kwekerijen in Zimbabwe, Tanzania, Kenis en Ethiopië, vroeg het zichzelf af en heeft daarom 'trend translator' Sandra Könings gevraagd een top 10 te maken. "Alles is mogelijk in 2020. Je kunt doen wat je wilt! Bloemen zijn een statement, voorbij elke trend. De rode…

H.L. Hogervorst start met leveren bol-op-pot in Feel Green

Vanaf deze week start H.L. Hogervorst met het leveren van Hyacint, Narcis en Muscari in het Decorum-merk Feel Green. De potten zijn gemaakt van veen en houtvezel en zijn daarom 100% biologisch afbreekbaar. De bollen worden direct geplant in deze pot. Daarnaast is de tray gemaakt van papierpulp dat…

Amaryllis pop-stores in Duitsland en Nederland

In samenwerking met twee bloemisten verschijnen komende maand twee pop-up stores met Amaryllis in Nederland en Duitsland. Van maandag 13 tot en met zaterdag 15 januari gaan de deuren open van de pop-up store bij A la casa de Fiore in Düsseldorf. Op zaterdag 25 januari opent Prinselijk Gebonden de deuren…

Nationale Tulpendag 2020

Zaterdag 18 januari - gratis tulpen plukken in Amsterdam

Op Nationale Tulpendag, zaterdag 18 januari 2020, vindt in Amsterdam de officiële opening van het nieuwe tulpenseizoen plaats. Nederlandse tulpenkwekers nodigen iedereen uit om in een speciaal aangelegde pluktuin, pal voor het paleis op de Dam, gratis een bosje tulpen te plukken. Het thema ‘World of…

zaterdag 18 januari, 13 tot 16u30

Kom tulpen plukken op het Koningin Astridplein in Antwerpen

Op zaterdag 18 januari brengt VLAM de lente dichterbij met een tulpenplukactie. Van 13 tot 16.30 uur mag iedereen gratis een bosje Vlaamse tulpen komen plukken in de Pluktuin op het Koningin Astridplein in Antwerpen. Suske en Wiske krijgen een boeketje tulpen voor hun 75ste verjaardag. Derde editie…

Roses4Gardens op de rails voor promotie van tuinrozen

Ruim 1,5 jaar geleden is de promotie van tuinrozen via Roses4Gardens van start gegaan. Doel is gebruik en verkoop stimuleren door rozen in tuinen en openbaar groen in binnen- en buitenland op de kaart te zetten. Promotieorganisatie iBulb voert uit. De rozenpromotie staat inmiddels stevig op de rails.…

Floramedia, Dümmen Orange en Royal Lemkes presenteren Green Trend Report 2020-2021

Floramedia, Dümmen Orange en Royal Lemkes hebben op 28 november tezamen het Green Trend Report 2020-2021 gelanceerd. Deze tweede editie is het resultaat van een samenwerking waarin de drie bedrijven onderzoek, kunde en creativiteit hebben gebundeld om te inspireren tot anders denken en anders…

Tulpenvlag siert komend tulpenseizoen

Komend tulpenseizoen wordt de tulpentijd extra onder de aandacht gebracht door Tulpen Promotie Nederland (TPN) met een speciale tulpenvlag. Tulpen Promotie Nederland hoopt dat alle straten en winkels met deze vlag in het tulpenseizoen oranje kleuren. Oranje, als trots symbool van de tulp en Nederland.…

Nieuwe gezichten bij Flower Factor

Flower Factor wordt versterkt met drie nieuwe mensen. Dit zijn Paul Ras, Monique Chaudron en Peter Chaudron. Bekende en nieuwe gezichtenPaul Ras is in de sierteelt bekend van marketingbureau Sense marketing & more. Dat blijft zo, maar hij gaat zich daarnaast bij Flower Factor actief bezighouden met de sierteeltpartners…

Veel belangstelling voor Decorum bij bloemistenshows Rusland

Exporteurs en veredelaars, die shows organiseren voor Russische bloemisten, zoeken steeds vaker de samenwerking met Decorum op. In 2019 vonden tot dusverre al 11 shows plaats waar het merk aan meewerkte. Henk de Jong, commercieel manager van Orchios, is al jarenlang in Rusland actief voor Decorum. “Bij aanvang…

Asterkopers van Showmakers winnen Hollywoodpakket

In de aanloop naar het asterseizoen heeft de ‘Showmakers groep’ een grote actie gehouden onder haar asterkopers. De grootste afnemers van de Showmakers konden een Hollywoodpakket winnen. Dit pakket bestond uit: een ster op de ‘Walk of Fame’ tijdens de afgelopen Trade Fair, bioscoopbonnen en een prachtige…

Nieuwe huisstijl AltaNova nu écht life

De afgelopen maanden zijn bij Altanova de nieuwe huisstijl en bijpassende huisstijlmiddelen ontwikkeld. Naast een nieuw logo zijn er onder andere nieuwe verpakkingen (hoezen…

Adomex presenteert nieuw magazine op Trade Fair

Welk ander groen combineert met bloem?

Met als thema ‘Green Powers the flowers’ introduceerde Adomex op de eerste dag van de Royal FloraHolland Trade Fair een nieuw magazine. In deze speciale editie, vormgegeven door bloemstyliste Sarah Dikker, wordt aandacht geschonken aan welk ander snij- en decoratiegroen dan de gebruikelijke combinatie…

Poinsettiaseizoen gestart met sterrenlunch voor influencers

Kerststerren met hashtags

Het nieuwe seizoen van Poinsettia is woensdag 6 november 2019 feestelijk gestart. Influencers, journalisten, kwekers en veilingmedewerkers genoten op uitnodiging van Stars for Europe van een feestelijke lunch met ‘ster’-gerechten bij Intratuin Duiven. Groenstylist Romeo Sommers nam de presentatie voor zijn rekening en maakte op…

Colours of Nature finisht fietstocht op beursvloer

De beursweek is gisteren voor Colours of Nature op sportieve wijze van start gegaan. Een aantal kwekers en medewerkers van de mini gerbera coöperatie stapte woensdagochtend 6 november vroeg op de fiets richting Aalsmeer.  Ludieke actieWaar de meeste standhouders op de eerste ochtend van de Royal FloraHolland Trade…

Koen Pack presenteert vijf nieuwe trend thema's

Speciaal voor FloraHolland Trade Fair heeft de afdeling Product Development van Koen Pack dit jaar weer alles uit de kast gehaald met vijf nieuwe trend thema's Re-Balance, Re-Load, Re-Earth, Re-Bloom en Re-Tell die in de stand te zien zijn.  Een goodiebag met de nieuwe 2020 catalogus en het uitgebreide inspiratieboek vol…

Piet Vijverberg wil klant inspireren met moodboards

De planten van Piet Vijverberg vinden voornamelijk hun weg naar Zuid- Europese bestemmingen. Bestemmingen waar men houdt van kleur en expressie, en dat, zo weet de kweker, zie…

Nieuwe huisstijl Medinilla

Laguna (voorheen Kwekerij Laguna) presenteert op de Royal FloraHolland Trade Fair een nieuwe huisstijl. Als marktleider in Medinilla wilde Laguna haar focus voor dit product in de nieuwe huisstijl…

#SoHappyCalla viert eerste verjaardag

De Grieken en Romeinen associeerden de Calla al met feesten en plezier omdat de bloemvorm lijkt op een kelk die gebruikt werd om mee te proosten. Hoewel er inmiddels eeuwen verstreken zijn, staat de Calla nog steeds symbool voor geluk. Op de Tradefair in Aalsmeer in 2018 werd het nieuwste concept #SoHappyCalla…

Energie van Boeren

"Handel in GvO’s moet transparanter worden"

Energie van Boeren wil dat de opbrengst van groencertificaten van duurzame stroom voortaan direct naar de stroomopwekkers zelf gaat. Ongeveer de helft van alle duurzame energie in Nederland wordt opgewekt in de agrarische sector, middels zonnepanelen, windmolens of biomassa. Voor elke 1.000 kWh groene…

Stefan Laridon, Hortibreed

Christine 20 jaar

Tholen - Christine is de meest bekende azalea collectie in het Hortinno assortiment. Dit seizoen viert Hortinno met Christine haar 20ste verjaardag, een heugelijk feit dat waar veredelaar op de aanstaande Trade Fair uitgebreid bij stil zal staan. Het begon allemaal in 1984 toen Johan Vanderhaegen (tot op heden veredelaar van Hortinno)…

AltaNova introduceert nieuwe huisstijl

De afgelopen jaren heeft het familiebedrijf Altanova veel ontwikkelingen doorgemaakt en de jongere generatie is nu ook toegetreden in het bedrijf. Hoog tijd voor een vernieuwde huisstijl, zo dacht men, en vandaar dat men dit jaar aanklopte bij Pull Position (marketing- en communicatiebureau voor de…

Dillewijn Zwapak presenteert nieuwe editie DZ Magazine

Dillewijn Zwapak presenteert weer een nieuwe editie van het DZ Magazine. Dit tijdschrift staat boordevol nieuwe verpakkingsproducten, trends en interessante verhalen en verschijnt 4x per jaar.   DZ Magazine en de nieuwe catalogus met ruim 2.000 basisartikelen voor kweker, retailer en bloemist zijn verkrijgbaar tijdens de…

De Ruiter pakt groot uit op IFTF én showkas

De deuren van de Showkas van De Ruiter Innovations gaan volgende week weer open. Tijdens de IFTF van maandag 4 november tot en met vrijdag 8 november vindt daar de huisshow plaats. Het team van De Ruiter heeft haar uiterste best gedaan om alles mooi in bloei te krijgen. Ook in de stand op de IFTF is van…


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven