Bloemist

13 en 14 augustus, Hillegom

Workshop bloemschikken met dahlia's in het veld

Op 13 en 14 augustus organiseert ilovedahlia.com twee workshops bloemschikken met dahlia's. Locatie is tussen de dahliavelden, waarbij bloemen uit de pluktuin gesneden worden. Deelname is gratis. Deelnemers worden om 18:30 verwelkomd door Annemarie en Bas met een hapje en een drankje. In de dahliatuin…

Flower Factor viert 7-jarig bestaan

In augustus bestaat Flower Factor zeven jaar. Wereldwijd volgen ruim 90.000 bloemisten Flower Factor op sociale media voor hun dagelijkse dosis florale inspiratie en educatie. De video tutorials die Flower Factor in samenwerking met kwekers maakt, zijn op Flower Factor’s YouTube kanaal inmiddels meer dan…

Bloemschikkende robots

Een van de nieuwe ondernemingen van QuickFlora, FloraBot, heeft het afgelopen jaar nieuwe robottechnologie getest om te zien in hoeverre bloemschikken is te automatiseren. Is het echt mogelijk om de vaardigheid en snelheid van een menselijke floral designer te dupliceren met een robot? En als het mogelijk is, zou het dan ook…

FleuraMetz en FlowerTales in touw voor Festival der Flora

In september zal FleuraMetz bloemisten, handelspartners en creativiteit bij elkaar brengen op het Festival der Flora. In Duitsland staat één dag het ambacht van de bloemist…

’t Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten honderdste duurzame bloemenwinkel van Nederland

't Hof van Hoornaar Sfeerbloemisten is de honderdste Nederlandse bloemenwinkel die duurzaam gecertificeerd is. Gistermiddag kreeg de bloemenwinkel het zilveren certificaat van het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist overhandigd door Gaston Starreveld. Dat gebeurde tijdens een feestelijk…

150 bloemisten op inspiratie-evenement Plantion ‘Vier de Zomer'

Met meer dan 150 deelnemers kijkt Plantion terug op een drukke en zeer geslaagde eerste editie van haar inspiratie-evenement ‘Vier de Zomer’. De bijeenkomst vond plaats op woensdag 19 juni van 16.00 tot 21.30 uur in het Plantion-gebouw in Ede. Eigenaren en medewerkers van bloemenwinkels namen deel aan…

Lisianthus Summerproof BBQ actie, The Special Flower van start

De zomeractie met Lisianthus, the special flower is, in samenwerking met de Nederlandse groothandel, van start gegaan. Met de BBQ-Summerproof like, deel- en winactie krijgt de bloemist de kans om met zijn of haar mooiste creatie een Weber BBQ pakket ter waarde van € 250,- te winnen. Deze wordt aangeboden…

Honderdste bloemist behaalt certificaat Barometer Duurzame Bloemist

Het aantal bloemisten dat het certificaat Barometer Duurzaam Bloemist heeft behaald, groeit steeds verder, waardoor er intussen een landelijke dekking is. Ook consumenten kunnen nu steeds gemakkelijker een bloemetje kopen bij een duurzame bloemist. Uitreiking honderdste certificaat Gaston van de…

Fleurop zet geslaagden in de bloemen

Na lang wachten kregen middelbare scholieren gisteren de examenuitslagen. Dat betekende voor velen: tijd om de bloemetjes buiten te zetten. Bloemenspecialist Fleurop helpt hen daar graag bij en ging op pad met bussen vol bloemen. Wie de vlag had uithangen, maakte kans op een prachtig boeket.…

Bloemenvink in Leidschendam is ‘Bloemist van het jaar 2019’

De Bloemenvink in Leidschendam is gisteravond verkozen tot ‘Bloemist van het Jaar 2019’. De vakjury was unaniem van oordeel dat Bart en Judith Ebbers een prachtige bloemenwinkel hebben, waar klanten graag komen en die perfect is afgestemd op de omgeving waar zij zitten. In de winkel wordt uiterste zorg…

Bloomypro op IFE Miami, 18-20 juni

's Werelds allereerste wereldwijde digitale live bloemenarrangeersessie ooit

Tijdens de IFE in Miami zal Bloomypro, in samenspraak met Pieter Landman van Blooming Vision, naar eigen zeggen 'de allereerste wereldwijde digitale live bloemenarrangeersessie ooit' organiseren. "Oftewel, er zullen geen echte bloemen aan te pas komen, want alles is virtueel. Wellicht de toekomst van het…

bloemistenbijeenkomst in Heineken Experience

FloriWorld past in straatje Joseph Pine

In de Heineken Experience in Amsterdam presenteerde Joseph Pine afgelopen vrijdag zijn visie op de bloemen- en planten experience FloriWorld. Joseph Pine, Amerikaans schrijver en marketing specialist, is een van de eersten die het gedachtegoed van experience-marketing uitdroeg. In zijn boek de Experience…


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven