Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Honderd man aanwezig bij presentatie Groenbranche Trends 2024

Ruim honderd sectorgenoten waren op 11 mei aanwezig tijdens de Groenbranche Trendpresentatie 2024 in het Flower Art Museum in Aalsmeer. Daarmee informeerde Bloemenbureau Holland kwekers, handelaren, bloemisten en leveranciers over de komende vier consumententrends voor bloemen en planten, passend bij de huidige tijdgeest. De trendinformatie is ontwikkeld door Bureau Nijman en Van Haaster, in samenwerking met Tuinbranche Nederland, iBulb en INretail.


Meaningful Earth

In de consument die momenteel zoekt naar hoop en houvast ziet trendwatcher Aafje Nijman voldoende kansen voor bloemen en planten. “Het is een tijd van spanningen en veranderingen, die leiden tot onzekerheid en wantrouwen”, constateert Nijman. “Dan is het de vraag hoe gaan we daarmee om? Blijven we doen wat we al deden of omarmen we de situatie en pakken we de kansen die tijden van verandering ook met zich meebrengen?” Voor bloemen en planten zijn die kansen er in haar ogen volop. “Zij kunnen de wereld de positieve impuls geven waaraan zo’n sterke behoefte is.”


Gentle Paradox

Positieve impulsen
Die positieve impulsen komen dan ook terug in de Groenbranche Trends voor 2024. In de kleuren en de keuze voor vormen, materialen en dessins zijn de positieve kenmerken duidelijk herkenbaar. Van kleurrijk, creatief en verrassend (Playful Construction), tot dromerig, contrastrijk, licht en vriendelijk (Gentle Paradox). En van natuurlijk, mystiek, verwilderd en milieubewust (Meaningful Earth) tot warm, vrolijk, kleurrijk, passievol, pittig en decoratief (Viva La Vida).


Playful Construction

Praktische toepassing
Het doel van de ontwikkeling van de Groenbranche Trends is tweeledig. Enerzijds worden consumenten via de campagnes en communicatie van Bloemenbureau Holland geïnformeerd en geïnspireerd. Anderzijds biedt de trendinformatie de sector handvatten om ze te gebruiken bij bijvoorbeeld productinnovatie en –presentatie. Daarnaast denkt Bloemenbureau Holland graag mee over de praktische toepassing van de trends door kwekers, handelaren en bloemisten.


Viva la Vida

De Groenbranche Trendsheets 2024 zijn hier te downloaden.

bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: