De kerstster staat vol in de schijnwerpers deze decembermaand. De populaire kerstbloeier schittert dit weekend in maar liefst twee televisieprogramma’s: De Grote Tuinverbouwing én in het nieuwe interieurprogramma De Grote Huisverbouwing.
Op zaterdag 11 december is de kamerplant te zien om 17:00 uur in De Grote Tuinverbouwing en op zondag 12 december om 18:00 uur in het nieuwe programma De Grote Huisverbouwing. In dit nieuwe programma gaat Patty Brard met haar team van stylisten aan de slag met het transformeren van het interieur.
In deze speciale kersteditie gaat styliste Leonie de aankleding verzorgen van de tafel voor het kerstdiner, waarbij de kerstster de hoofdrol speelt. Op deze manier willen vier bekende veredelaars
(Beekenkamp, Dümmen Orange, Selecta One en Syngenta) consumenten inspireren en de verschillende toepassingsmogelijk-heden van de kerstster laten zien. De veredelaars hebben een internationale promotiecampagne, Stars for Europe, opgezet.
In de schijnwerpers
Naast aandacht op televisie staat de stralende kerstster ook centraal in verschillende andere promotieactiviteiten. Zo is er een actieve Facebookcampagne richting consumenten waarbij mooie foto’s, (DIY) video’s met kerststerren en winacties worden gedeeld. Ook zijn er bloggers die een inspiratieblog schrijven én schittert de kerstster een week lang in verschillende bushokjes met een heuse abri-campagne.
Op het vernieuwde handelsplatform, www.sfe-trade.com, kunnen bloemisten, retailers en exporteurs POS-materiaal downloaden dat zij kunnen inzetten om de verkoop van kerststerren te stimuleren. Op het platform is ook een uitgebreide beeldbank te vinden waar sfeerbeelden rechtenvrij kunnen worden gedownload. Deze beelden kunnen retailers bijvoorbeeld inzetten op hun eigen socialmediakanalen.
Voor meer informatie:
Stars of Europe
www.sfe-trade.com