Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sobolj

"Positioneren van sierteelt is meer dan het geven van bloemen"

Evenementen van allerlei aard (modeshows, tentoonstellingen, feesten) worden opgeluisterd met bloemen. Vaak denken kwekers dat het geven van hun producten hen zichtbaarheid oplevert en de bloemenverkoop een duw geeft.
 
Maar volgens Sobolj is dat te kort door de bocht. "Om werkelijk rendement uit de geschonken bloemen te halen, moet er een plan worden uitgevoerd dat cultuur, media en handel bij elkaar brengt."


 
Tegen deze achtergrond werd Sobolj door het Russische Museum in St. Petersburg om bloemen van Nederlandse kwekers te mogen leveren voor de aankleding van de jaarlijkse lentetuin en van de persconferentie bij de officiële opening ervan.
Sobolj liet het museum inzien dat de keus voor Nederlandse bloemen vol historische symboliek zit: tsaar Peter de Grote, de oprichter van de Lentetuin 315 jaar geleden (!), werkte in zijn tijd al samen met Nederlandse tuiniers.

Met name de chrysanten van Just Chrys en hortensia’s van Hydrangea World stonden in de spotlights bij dit project. In de Lentetuin werd een route langs de Nederlandse bijdragen aangelegd, waarbij de bezoekers geïnformeerd werden over de bloemen in de fraaie composities. Dit was vooral voor de uitgenodigde kopstukken uit de Russische bloemen business een eyeopener. In hun dagelijks leven worden ze gestuurd door efficiëntie en risicoloos gemak: daarmee gaan ze vaak voorbij aan nieuwe mogelijkheden om hun omzet te verhogen. De chrysanten en hortensia’s leverden hen veel inspiratie op, een mooie opstap ook voor deze bloemen naar de volgende FlowersExpo in Moskou.

Tijdens de persconferentie werd de aanwezige pers geconfronteerd met de Nederlandse chrysanten en hortensia’s door de decoratie en middels persoonlijke attenties. Volgens de directie van het Russisch Museum heeft deze persconferenties mede door deze, door Sobolj bedachte, aanpak ongekende resultaten opgeleverd:

Meer dan 70 publicaties, zoals door persbureau TASS, Interfax, Dialog en Metro
16 TV uitzendingen, zoals op nationale kanalen als NTV, Rossia 1, telekanal 78 en regionaal tv Sint-Petersburg
Meer dan 600 vermeldingen in allerlei online en gedrukte media in Rusland.
 
Zie het zelf in de video’s gewijd aan de Nederlandse bloemen in de Russische Lentetuin:

 

Voor meer informatie:
Sobolj
Natasja Mironova
Postbus 2622
1000 CP Amsterdam
T: + 31 (0) 299 40 1582
natasjamironova@sobolj.eu
sobolj.eu 

 

Publicatiedatum: