De zomereditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ is verschenen, met als hoofdthema: ‘De zomer ademt bloemen’. In een oplage van 41.000 exemplaren wordt het inspiratiemagazine verspreid via een fijnmazig netwerk van exporteurs, groothandelaren én ontvangt de bloemist het magazine bovendien rechtstreeks op de deurmat. Hierdoor is de bekendheid van de campagne groot onder bloemisten en is de campagne beoordeeld met een 8.
In het magazine volop aandacht voor pioenen, waarbij met name de rijke historie van de rassen centraal staat. Verder veel aandacht voor bloemen met zomerse energie, zoals Phlox, Asclepias, Tanacetum, zonnebloemen en nog veel meer. Bovendien biedt het magazine kanjers van inhaakkansen voor de bloemist; een handig overzicht met bekende en minder bekende verkoopmomenten. Met name de achterzijde van het magazine wordt in grote mate gewaardeerd door de lezers. Daarom wordt rondom deze assortimentsfoto een speciale social media actie opgezet. Bloemisten kunnen deelnemen door het maken van een boeket met dezelfde bloemen als getoond op de poster. Door dit boeket op Facebook te delen, maken ze kans op een mega-formaat poster (A0).
bron: Concept Factory