Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Boeketstijl: gek, gekker, gekst!

Voorjaarseditie Bouquet Tales-krant verschenen

Met de titel Crazy Crafts trapt Bouquet Tales het voorjaar 2018 af. Deze week is de nieuwe editie van de Bouquet Tales-krant verschenen. De krant wordt verspreid onder 26.000 bloemisten via exporteurs en bloemistenverkooppunten in Europa. De jonge talenten Hannah-Mae Lane (Engeland) en Sven Jaspers (Duitsland) vertalen de trends en kleuren van seizoen naar eigentijdse, goed verkoopbare boeketten. De boodschap voor bloemisten is duidelijk: probeer net even af te wijken van je normale patroon, kleurenpallet of structuur in boeketten.



Net even een spannende kleur toevoegen aan een ton-sur-ton boeket met essentials Chrysant, Calla, Hortensia en Avalanche+ rozen. Een beetje extra dynamiek aanbrengen door te spelen met verschillende hoogtes. “Je hoeft echt niet uit de bocht te vliegen als bloemist om je klanten te verrassen”, vertelt Marcel Jansen van Strøm Creative Marketing. “Kleine twists zijn voldoende. Feit blijft dat bloemisten wel staan voor de uitdaging om die klant continu te blijven verrassen door het net even anders doen. Een tevreden klant krijgt wat hij verwacht, bij een blije klant overtref je de verwachtingen.”

Voorjaarsactiviteiten
Bouquet Tales zwengelt dit voorjaar deze discussie aan onder bloemisten. Zij worden bereikt via de voorjaarskrant van Bouquet Tales, via digitale nieuwsbrieven naar Nederlandse en Duitse bloemisten en via de 10.000 internationale 'vakvolgers' tellende Facebookpagina.

Bouquet Tales gefundeerd op unieke samenwerking
Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing. Het project is mogelijk gemaakt door deze productspecifieke promotiecampagnes: JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ rozen en seizoenspartners Anthurium (zomer), Alstroemeria (herfst) en Amaryllis (winter). Uitdaging van dit unieke project is bloemisten te stimuleren meer eigenheid en creativiteit in hun boeketten te stoppen. Boeketten bepalen immers voor 60-70% de omzet van de bloemist en dus ook van de hele branche.

bron: Bouquet Tales
Publicatiedatum: