Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waterdrinker organiseert 10e editie Our World Of Plants

“Let’s celebrate together” was dit jaar het thema van Waterdrinker’s Our World of Plants. Want samen vieren we de liefde voor bloemen en planten, aldus Waterdrinker. Dit jaar werd OWOP al voor de 10e keer georganiseerd. Daarnaast neemt Waterdrinker binnenkort afscheid van de Cash & Carry om te verhuizen naar het Green Trade Center.

Consumentgericht denken
In deze editie stond het consumentgericht denken centraal. De harten van de consument veroveren is vandaag de dag een steeds lastigere opgave. Hoe pak je dat aan? Wat wil een Individualistic Performer en waarmee verleid je een Cosiness Seeker?



Op basis van consumentendata weet Waterdrinker welke consumentengroepen er zijn en wat deze groep motiveert om bloemen en planten te kopen. Voor twee consumenten groepen was een praktische vertaling uitgewerkt. Middels moodboards werd een bloemist geholpen hoe om te gaan met deze consumenten, waar moet je op letten en wat kan je doen om consumenten te triggeren meer bloemen en planten te kopen.

Individualistic Performer
Een Individualistic Performer is een consument die met bloemen en planten expressie wil geven aan hun interieur. Zij gebruiken hun huis niet alleen om in te wonen, maar ook om te werken. Het huis wordt met veel zorg ingericht. Met bloemen en planten en de bijbehorende bijzondere verhalen wordt er expressie gegeven aan het interieur. Door in verschillende ruimtes (keuken, badkamer, woonkamer, slaapkamer) bloemen en planten neer te zetten wordt er een samenhangend geheel gecreëerd, waar vooral de persoonlijke smaak naar voren komt.



Cosiness Seeker
Een Cosiness Seeker maakt hun huis graag gezellig met bloemen en planten. Ze genieten van ieder jaargetijde: ieder seizoen heeft z’n eigen charmes en sfeer. Zo staan er winterbloemen op tafel wanneer de temperaturen laag zijn en wordt er genoten van kleurrijke bloemen zodra de eerste voorjaarszon zich aandient. Ieder seizoen wordt er uitgekeken naar die typische seizoensbloemen en planten, dat maakt alles zoveel gezelliger. Producten die niet jaarrond verkrijgbaar zijn zorgen steeds weer voor nieuwe variatie en beleving.



Op naar de toekomst
Waterdrinker blikte terug op 10 jaar Our World of Plants en 40 jaar Cash & Carry. Ook kon je middels een sneak preview de plannen voor het Green Trade Center bekijken. Op circa 25.000m2 wordt een one stop shopping experience gecreëerd, waarbij productinnovatie een belangrijke rol speelt. Er zal veel aandacht zijn voor noviteiten en specialiteiten. In het “Inspiration house” krijgen kwekers een podium om onze producten in the spotlight te zetten. Toeleveranciers kunnen in het Green Trade Center lab hun nieuwste productontwikkelingen tonen en in de Green Trade Center design box geven jonge designers hun vernieuwende blik op het gebied van planten, kunst, fotografie of interieur.

Bron: Intenz
Publicatiedatum: