Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM presenteert jaarcijfers 2016

VLAM, het promotieplatform voor de Belgische land- en tuinbouw, heeft het jaarverslag van 2016 gepubliceerd. De promotiemachine draait naar eigen zeggen op volle toeren, ook op gebied van het ontwikkelen en benutten van de eigen expertise. De werking van de afgelopen twee jaar is structureel hertekend, kennis is gebundeld en er werden nieuwe expertisecentra opgericht.


beeld afkomstig uit het jaarverslag

De Ruslandboycot trok een flinke streep door de rekening van de export van heel wat landbouwproducten. VLAM heeft daarop zoveel mogelijk antwoorden geprobeerd te formuleren, waarbij de inbreng van de nieuwe expertisecentra niet te onderschatten valt.

Ook boekte VLAM succes waar het gaat om het binnen hengelen van Europese cofinanciering. Niet minder dan zes van de projecten werden door Europa aanvaard, goed voor 6,6 miljoen euro in totaal – een succes, waardoor VLAM de inspanningen voor exportpromotie verder kon opdrijven.

Ook het overkoepelende ‘Lekker van bij ons’-project kreeg de wind in de zeilen dankzij de bundeling van expertise. Op een snelle, toegankelijke en vooral praktische manier wordt de consument overtuigd om te koken volgens de seizoenen met producten van bij ons. Een aanpak die blijkt te werken.

Klik hier voor het jaarverslag


Publicatiedatum: