Ruim miljoen mensen bereikt met chrysantencampagne Rusland
De campagne Just Chrysantemum heeft tot doel om meer chrysanten in Rusland te verkopen. Daarvoor is een dergelijke campagne tegenwoordig noodzakelijk omdat in Rusland de macht van de klok tanende is: om een naam voor je bloemen of planten op te bouwen, moet je rechtstreeks met je doelgroep communiceren. Met een beperkt budget bereikte de campagne meer dan één miljoen personen (handelaren, bloemisten en bloemenliefhebbers) via verschillende media. Hiermee tonen Chryson en Sobolj aan dat hun aanpak werkt.
Volgens Natasja Mironova van Sobolj geven haar contacten bij Russische importeurs aan dat de Nederlandse sierteelt terrein verliest. “Om weer toonaangevend te zijn, is het leveren van mooie producten niet meer voldoende: essentieel is om bij de doelgroep een voorkeur voor jouw bloemen of planten te ontwikkelen. Dit verloopt via direct contact met de doelgroepen. Wij kiezen daarbij voor een aanpak met moderne cross-mediale marketingtechnieken,” aldus Mironova.
De chrysantencampagne is gebaseerd op co-creatie met de doelgroep van bloemisten. Op basis van vragen en ideeën van bloemisten wordt makkelijk toepasbaar bloemwerk ontwikkeld, dat bloemisten helpt om de verkoop te stimuleren. De Russische groothandel zorgt op hun beurt voor directe beschikbaarheid van de chrysanten die in de voorbeelden getoond worden. Hierdoor wordt de hele keten commercieel gestimuleerd.
Relevante visuele content, die dus aansluit op de belevingswereld van de eindconsument, is bij deze aanpak onontbeerlijk. Om die reden worden alle communicatie uitingen voor de Russische campagne van JustChrys in Rusland gemaakt. De uitingen tonen makkelijk uit te voeren voorbeelden van boeketten en bloemstukken met chrysanten, waarbij door het jaar heen verschillende thema’s worden gebruikt. Met deze content worden bloemisten en eindconsumenten direct benaderd via sociale media als Facebook en Vkontakte (de Russische versie van Facebook), gedrukte invloedrijke print en online media waaronder het door Sobolj geïnitieerde online platform www.flowerexperience.eu.
Over Sobolj
Sobolj richt zich op verkoopbevordering voor Nederlandse sierteelt op de Russische markt. Dit wordt vormgegeven door vertegenwoordiging op beurzen, evenementen, artikelen en sociale media (Facebook, Twitter en het Russische Vkontakten) en het platform Flower Experience. Sobolj bereikt voor haar opdrachtgevers duizenden volgers in Russischtalige gebieden. In alle communicatie wordt op een originele manier de Nederlandse sierteelt verbonden aan de Russische cultuur en smaak. Door jarenlange ervaring in deze branche heeft Sobolj de beste contacten met Russische importeurs en groothandelaren en heeft ook vooraanstaande bloemenarrangeurs aan zich weten te binden.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-30 Plantion start rozencampagne met Meet & Greet
- 2023-11-24 100 Techniek-studenten NOVA-college verrast over Glastuinbouw
- 2023-11-14 Vijf lokale helden in de chrysanten gezet op World Kindness Day
- 2023-11-08 Dubbel feest voor Ansu bij uitreiking Glazen Tulp
- 2023-11-07 Adomex presenteert twee nieuwe productlijnen snijgroen
- 2023-11-06 Inspiratiemagazine Colour Your Story online te bewonderen
- 2023-11-06 PT-Creations presenteert nieuwe kerstcollectie
- 2023-11-02 Elho en The Orchid Growers introduceren vibes orchid
- 2023-11-01 Concept House & Garden van WPK krijgt make-over
- 2023-10-27 Amaryllis Meet & Greet afgesloten met tweede winnaar Ferrari-rit
- 2023-10-27 Amerikaanse ambassadeur Shefali Razdan Duggal plant samen met Royal Anthos bollen
- 2023-10-26 MPS roept Italiaanse kwekers op Grootouderdag te steunen
- 2023-10-25 Mag een bloemetje nog wel?
- 2023-10-18 Mood garden Amsterdam laat consument bloemen en planten ervaren
- 2023-10-12 Alkmaar kleurt rood-wit
- 2023-10-12 Campagne 'van Grauw naar Groen in elk seizoen' uitgerold in Libelle, Margriet, Flair en Volkskrant Magazine