chrysantentrial Dümmen Orange

Nieuwe snijchrysanten in de kijker in Japan

Tijdens de zevende Chrysanthemum Trial in Aichi, Japan, die in november werd gehouden, konden bezoekers genieten van een brede selectie van snijchrysantenrassen van Dümmen Orange. Enkele nieuwe rassen werden voor het eerst gepresenteerd in Japan en handelaren konden er ook een breed assortiment snijchrysanten in plantstadium zien.

"Dümmen Orange heeft vier jaar geleden het veredelingsprogramma voor chrysanten voor Japan een andere richting gegeven en de resultaten beginnen nu zichtbaar te worden", zegt Obara Tetsuya, commercieel directeur voor Japan en Zuid-Korea. "We zullen snijchrysanten blijven introduceren voor de Japanse markt, inclusief het ziekteresistente Intrinsa-veredelingsprogramma." Dümmen Orange hoopt in de toekomst een nog grotere bijdrage te kunnen leveren aan de Japanse sierteeltsector.

De Pastela-serie van Dümmen Orange werd breed gepromoot tijdens de Trial, met een inspirerende uitstalling bij de ingang. Er waren zowel pluis- als troschrysanten om bezoekers een ruim beeld te geven van de teelt van Pastela. Naast de Pastela-reeks kreeg de nieuwe gele troschrysant Ganma positieve feedback van telers vanwege de goede formatie, hoogwaardige stengel en bladeren. De rassen Ruby Star, Purple Star en Karma Pink werden geprezen om hun kleuren en vorm van de bloemblaadjes.

De Cut Mum Trial werd georganiseerd door Dümmen Orange, met ondersteuning van haar vertrouwde teler Keiichi Kondo van Atsumi Spray Chrysanthemum Group. Het evenement is een succes geworden dankzij het Japan en APAC-marketingteam van Dümmen Orange en Harold van Gennip, een chrysantenspecialist uit Nederland. De eerste Trial van Dümmen Orange in deze specifieke kas in Aichi werd 7 jaar geleden gehouden. Het doel is om spelers in de snijbloemensector meer kennis te laten opdoen over commercieel gebruiksklare snijchrysanten en de varianten in proeffase. Tijdens de Trial waren ongeveer 80 verschillende rassen te zien.

Meer dan 150 bezoekers uit heel Japan woonden het driedaagse evenement bij, een stijging van 30% ten opzichte van vorig jaar. Onder hen waren ook telers uit Kyushu, een regio op 900 kilometer afstand. Tijdens de veldtour spraken de vertegenwoordigers van Dümmen Orange met elk van hen afzonderlijk. Harold van Gennip bracht de bezoekers heel wat interessante productkennis bij. "Ik was onder de indruk van de passie van de bezoekers. Ze brachten meer dan een uur door met onze collega's om meer te weten te komen over de nieuwe rassen, ze aan te raken en te voelen, en hun feedback met ons te delen. We communiceren met mensen via de taal van bloemen", zegt Jinwen Zhou, marketingmanager voor APAC.

Dümmen Orange streeft ernaar een belangrijke sierteeltveredelaar te zijn door klanten in Azië-Pacific innovatieve producten en diensten aan te bieden die waarde op de lange termijn opleveren.

Voor meer informatie:
Dümmen Orange
www.dummenorange.com

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven