Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese markt omarmt nieuwe hortensia

"Gewoonweg onweerstaanbaar!" Dat was de reactie op een nieuwe hortensia die Suntory Flowers introduceerde op de Beijing Florascape (BJFC) in mei. De nieuwe variëteit, 'Wu Jin Xing He,' betekent eeuwige Melkweg, ,zegt Munenori Inagaki, manager van Suntory's Asian business development team. "Klanten werden aangetrokken door de levendige tinten diepblauw en roze en merkten onmiddellijk de compacte groeiwijze en het hoge aantal bloemen van de plant op."


De display op de BJFC-beurs 

Voordelen voor de teler
"Maar de voordelen voor telers zijn nog groter," vervolgt hij. "Deze sterk vertakte planten kunnen worden gekweekt met slechts één bewortelde stek per pot. Normaal gesproken zou een teler twee of drie bewortelde stekken moeten planten om een volledige plant te kweken. Een enkele bewortelde stek van 'Wu Jin Xing He' kan meer dan 10 takken opleveren. Telers besparen ook door minder PGR (plant growth regulator) te gebruiken; slechts één toepassing of helemaal geen."

Het is ook gemakkelijk voor telers om de bloemkleur te regelen: volledig blauw of effen roze, of ergens daartussenin. "Eenmaal gekocht kunnen consumenten in hun huis genieten van de veranderende kleuren."


Hoe de plant eruit ziet in blauw of roze  

Nieuw merk HydrAngel
Het in Japan gevestigde Suntory Flowers heeft deze soort geïntroduceerd onder een nieuw merk, HydrAngel. "Om de categorie wereldwijd te introduceren, hebben we voor de serie de overkoepelende merknaam HydrAngel in het leven geroepen," legt Inagaki uit. "HydrAngel betekent aquatische engel, een combinatie van de woorden hortensia en engel. De veerachtige bloemen bloeien het hele seizoen door. Vanaf 'Wu Jin Xing He' zullen we een aantal nieuwe rassen introduceren die je niet wilt missen!"

De eerste introductie vindt plaats in China en Korea. "In grote steden, zoals Beijing, Shanghai, Guahngzhow, Honk Kong en Seoul, woont het merendeel van de mensen in grote appartementen of wooncomplexen zonder tuinen. HydrAngel maakt het gemakkelijk om deze schoonheid binnenshuis te brengen."

Toenemende populariteit hortensia's
De afgelopen 10 jaar zijn hortensia's een populaire Moederdagplant geworden en hebben ze potanjers vervangen als traditioneel geschenk, zegt Inagaki. "Opmerkelijke veredelingsverbeteringen hebben dit mogelijk gemaakt. Deze omvatten compacte groeiwijzen, een breder scala aan bloemkleuren, vroegheid om te bloeien in mei, evenals post-oogst kwaliteiten, zoals het vermogen om transport te weerstaan, gemak van verzorging binnenshuis en een lange houdbaarheid."

Hoge verwachtingen
Als de BJFC-show een indicatie is, is de markt klaar voor de volgende generatie veredeling. Als innovatieve veredelaar en marketeer kijkt Suntory Flowers uit naar de opkomst van HydrAngel als haar volgende grote merk.

Voor meer informatie:
Suntory Flowers
Delilah Onofrey
Marketing Director
Tel.: +1 440 522 447
delilah@suntoryflowers.com
www.suntoryflowers.com

Publicatiedatum: