Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Nieuwe introducties in een oogwenk bij de eindgebruiker"

Tholen - Stel je hebt als Zuid-Amerikaanse veredelaar een nieuwe variëteit ontwikkeld, die prachtig zou staan in een mooi boeket. Voordat designers in de VS kennis kunnen maken met jouw noviteit, gaat daar wel een tijdje overheen. Handelaren kiezen namelijk sneller voor de import van soorten die hun succes al hebben bewezen en niet voor producten waarvan de afzet nog onzeker is. Dat moet anders, zo dacht Eric Egberts enkele jaren geleden. Hij bedacht Bloomy Pro om die keten nog efficiënter te maken en sinds kort maakt Ball SB gebruik van zijn diensten.

Altijd beschikbaar
Lourdes Reyes van Ball SB is enthousiast: “Ik denk dat het virtueel kunnen maken van boeketten een grote betekenis zal hebben voor de bloemenindustrie.” In een fotostudio werden niet alleen het huidige assortiment van Ball vastgelegd, maar ook de nieuwste introducties die pas in 2020 op de markt komen. Eric: “De producten van alle deelnemende veredelaars en kwekers komen samen in de app, zodat een retailer of designer er boeketten mee kan ontwerpen. De producten staan gedocumenteerd op veredelaarscode of de Latijnse naam. Het grote voordeel voor Ball is dat zij als partij niet uit de keten gegooid kunnen worden. Hun product is altijd beschikbaar voor de eindgebruiker.”

Rechtstreeks zakendoen
“Daarnaast kan de kweker een paar boeketten te ontwerpen van zijn producten en zo ook rechtstreeks zakendoen met de retailer. Zo kan de kweker of veredelaar zonder geld uit te geven ook wat luxere opties laten zien. Vooral in Amerika, waar de partijen niet zo dicht bij elkaar zijn als in Nederland, is dat een groot voordeel. Een boeket opsturen naar een klant kost zo 50 euro extra. Na 10 verschillende boeketten zit je al aan hetzelfde bedrag als wat Bloomy Pro met een veelvoud aan mogelijkheden per maand kost.”

Kostprijs inzichtelijk
Het gaat erg gemakkelijk. Eric selecteert enkele bloemen van Ball en in een oogwenk staat er een boeket op het scherm. Het aantal bloemen en de lengte van de stelen kan worden aangepast, net als het bindpunt. Een sleeve of wrap eromheen en het boeketje is klaar. “De prijs per steel wordt opgeteld met de arbeidskosten en het materiaalgebruik”, wijst Eric. “Zo kan de retailer precies zien wat het boeket in de winkel kan gaan kosten.”

Platform voor consumenten
Behalve dat Eric er hard aan werkt om het programma bij meer partijen uit de industrie te krijgen, denkt hij dat er nog meer mogelijkheden zijn. “Uiteindelijk moet het mogelijk zijn om de bloemen in de broekzak van iedere consument te hebben. Naast een zakelijke editie komt er ook een home-versie, waar consumenten als een soort Pinterest boeketten kunnen ontwerpen. Dit is bijvoorbeeld interessant voor aankomend bloemisten en eventplanners.”

Voor meer informatie:
BloomyPro
Eric Egberts
M: +31651388039
E: eric.egberts@bloomypro.com
www.bloomypro.com

BallSB
Lourdes Reyes
lreyes@ballsb.com
www.ballsb.com