Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
BrazelBerry vanaf april 2017 verkrijgbaar in Nederlandse tuincentra

Smullen van eigen blauwe bessen en bramen

Het tuinseizoen van 2017 belooft extra smakelijk te worden met blauwe bessen en bramen. Vanaf april is de Amerikaanse plantencollectie van BrazelBerry verkrijgbaar bij tuincentra in Nederland. Ze produceren, al vanaf hun eerste zomer, opvallend veel grote vruchten. Door de compacte groeivorm hebben de bladhoudende BrazelBerry-planten bovendien een hoge sierwaarde.



BrazelBerry
De BrazelBerry collectie bestaat uit de blauwe bessenplanten ‘Jelly Bean’, ‘Pink Breeze’ en ‘Peach Sorbet’. Vanaf 2017 is de bramenstruik met de naam ‘Baby Cake’ (Rubus fruticosus ‘Baby Cake’) toegevoegd aan de BrazelBerry-collectie. De grote, suikerzoete bramen nodigen uit om continu te snoepen. Bovendien is de ‘Baby Cake’ goed bestand tegen vorst en heeft in het vroege voorjaar witte bloesem.
De plantencollectie is verkrijgbaar bij de Nederlandse tuincentra in een zes liter pot.

Marketingcampagne
De branding van BrazelBerry is gericht op de moderne consument die wil genieten in de tuin of op het dakterras. De hippe ‘look&feel’ van het merk komt tot uiting in de potkleur op het etiket en op de overige communicatiemiddelen van het merk. De website staat begin maart, net voor verkoopseizoen, online. Landelijke, regionale en lokale consumentenmedia worden ondertussen geïnformeerd over BrazelBerry. Tevens zijn er, ter ondersteuning van de verkoop, promotiematerialen beschikbaar voor op de winkelvloer.

BrazelBerry is, nog voordat de planten in Nederland verkrijgbaar zijn, al in de prijzen gevallen. Op Plantarium 2016 won het concept een Persprijs. BrazelBerry werd tweede in de categorie Tuinplanten. Op de vakbeurs IPM-Essen (januari 2016) sleepte het merk de prijs binnen van het beste nieuwe concept.

De Jong Plant B.V.
BrazelBerry werd op Plantarium 2016 geïntroduceerd door De Jong Plant B.V.

Voor meer informatie:
De Jong Plant B.V.
Alfensvaart 11
2771 NM
T: 0172-210115
F: 0172-404417
E: info@dejongplant.nl
www.dejongplant.nl
Publicatiedatum: