Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Onze ambities zijn grenzeloos"

Tholen - De afgelopen drie jaar zijn er grote stappen gezet bij HortiMaX. De strategische landenanalyse resulteerde in het opzetten van buitenlandse vestigingen in focuslanden, het productportfolio is uitgebreid, zodat er voor lowtech, midtech en hightech passende oplossingen aangeboden kan worden en HortiMax is inmiddels aangesloten bij diverse internationale samenwerkingsverbanden.



Joep van den Bosch trad drie jaar geleden aan bij HortiMaX. Dit was een half jaar na de overname door Ridder Drive Systems. Het had een duidelijke opdracht voor HortiMaX: meer aanwezigheid op de internationale markt. Joep kreeg de opdracht om dit vorm te geven. De pijlen zijn nu gericht op landen waarvan HortiMaX verwacht dat hier 90% van de groei vandaan zal komen in de komende 5 jaar. Op dit moment zijn er in 6 landen internationale vestigingen gestart. Daar staan nu nog veelal Nederlanders aan het roer om uiteindelijk daar ook met lokale mensen de merken Ridder en HortiMaX verder uit te kunnen bouwen. We hebben nog plannen voor meer vestigingen.




De gebruiksaanwijzing wordt op de kast geplakt in de taal van klant. Hier in het Chinees.

Voor de overname door de Ridder Group was HortiMaX vooral gericht op de Benelux. En daarmee ook op producten die geschikt zijn voor een high tech omgeving. Voor de aansluiting met de internationale markten en de mid- en lowtech kassen zijn er de afgelopen jaren nieuwe klimaat- en irrigatiesystemen ontwikkeld voor deze doelgroepen. De technologie moet immers bij de lokale markt passen.

Joep van den Bosch: "Met Ridder hebben we een sterk netwerk gekregen bij de internationale kassenbouwers. We zoeken samen met Ridder de samenwerking met internationale partners. Dat gaat voorspoedig en ons netwerk wordt verder uitgebouwd."

Ridder is een familiebedrijf. Joep vindt dat Ridder een klantgerichte cultuur heeft met de nadruk op kwaliteit en snel en pragmatisch reageert. Dat bevalt hem wel. "Die bedrijfscultuur past bij mij. Ridder zocht voor HortiMaX een CEO met kennis van de sector, de tuinbouwtechnologie en met ervaring in internationaliseren. Ze vonden deze eigenschappen in mijn persoon."

De Ridder Groep wil een bredere toeleverancier in de tuinbouw worden en heeft naast HortiMaX nog meer ambities in de tuinbouw. Inmiddels is in 2015 de nieuwe business unit Ridder Climate Screens gestart om ook schermdoeken te gaan leveren aan de internationale tuinbouw.

Voor meer informatie:
HortiMaX Nederland
Joep van den Bosch
(015) 362 03 00
jvdbosch@hortimax.com

Mexico
Bram Vanthoor
bvanthoor@ridderhortimax.com
+52 1 442 106 3220

Canada/USA
Wil Lammers
wlammers@hortimax.com
+1 949 690 3070

Frankrijk
Vincent Aubret
vaubret@hortimax.fr
+33 6 2322 2850

Spanje
Francisco Alonso
f.alonso@hortimax.es
+34 6 3783 7836

China
Fulco Wijdooge
f.wijdooge@ridderhortimax.com
+86 158 1050 1047

Publicatiedatum: