Joost Bongaerts, Florabundance:

"Om teleurstellingen te voorkomen, verkopen we kleurenpaletten in plaats van specifieke soorten"

Nu evenementen weer terugkeren, is er veel vraag naar bruidsbloemen. "Flexibiliteit is dus belangrijk en als bepaalde variëteiten niet beschikbaar zijn, bieden we alternatieven aan. Daarom is het verkopen van kleurenpaletten in plaats van specifieke variëteiten een goede manier geweest om teleurstellingen te voorkomen," zegt Joost Bongaerts, eigenaar van Florabundance, een groothandel in bloemen gevestigd in Californië. In onderstaande vertelt Bongaerts hoe de leverancier omspringt met de grote vraag naar bruidsbloemen, stijgende kosten en zijn streven om Amerika bloemrijker te maken.


Joost Bongaerts

Bruidsbloemen in trek
Florabundance is gevestigd in Carpinteria (CA) en levert aan bloemisten, bloemenmarkten, bloemsierkunstenaars, speciale evenementenbedrijven, en andere professionals in de bloemenindustrie in het hele land. Nu er weer bruiloften en andere evenementen worden georganiseerd, is het erg druk. "En van wat we van onze klanten horen, zal het volgend jaar druk blijven. Veel bruiloften die in 2020 hadden moeten plaatsvinden, zijn uitgesteld tot dit jaar. Dus ook al zijn de bruiloften kleiner geworden en mogen er minder mensen komen, vinden er toch veel bruiloften plaats en worden er veel bloemen gebruikt. Sommige van de bruidsbloemisten aan wie wij leveren, zijn al geboekt voor 2022."

Verkopen van kleurenpalet in plaats van losse variëteiten
Door de grote vraag naar bruidsbloemen zijn sommige variëteiten moeilijk te krijgen. Bongaerts legt uit dat dit heeft geleid tot een verandering in de manier waarop bloemen aan bruiden worden verkocht. "Om teleurstellingen te voorkomen, raden we onze klanten en bloemenontwerpers aan om kleurenpaletten te verkopen in plaats van specifieke variëteiten. Als bijvoorbeeld bepaalde populaire rozen niet beschikbaar zijn, kunnen we kiezen voor een vervanging binnen hetzelfde kleurenpalet. Er zijn genoeg bloemen beschikbaar, alleen soms niet genoeg van bepaalde variëteiten op bepaalde tijden, daarom is flexibiliteit belangrijk."


Voorbeeld van een kleurenpaletkeuze

Hoge kosten moeten in prijs worden doorberekend
Volgens Bongaerts is een van de grootste uitdagingen waar zijn klanten mee te maken hebben, de kostenstijgingen. "In principe kost alles meer dan vroeger. Niet alleen de bloemen, maar ook het verpakkingsmateriaal en de logistieke kosten. Vooral sinds januari zijn de benzineprijzen in de VS enorm gestegen en is er een tekort aan vrachtwagenchauffeurs, dus de verzendkosten zijn sterk gestegen. Aangezien er veel vraag is naar luchtvracht, zijn ook die prijzen gestegen. Als we onze ontwerpers vragen hoe ze met deze stijgende kosten omgaan, zeggen ze dat ze de situatie aan hun klanten moeten uitleggen en hun prijzen moeten aanpassen."

"Amerika bloemrijker maken"
Naast zijn baan als directeur en eigenaar van Florabundance, is Bongaerts ook vrijwillig bestuurslid voor de California Association Flower Growers and Shippers. "Door de pandemie is er een verandering opgetreden in de bloemenconsumptie in de VS, omdat bloemen van vakantie- naar dagelijkse aankopen zijn gegaan. Bij de vereniging werken we aan een spannende marketingactie die zal helpen deze trend voort te zetten. We richten ons op de jongere generatie in de VS via sociale media en willen hen inspireren om dagelijks bloemen te blijven kopen. We hopen dat dit de sector meer verenigt, want Amerikanen bloemvriendelijker maken zal de hele sector ten goede komen, van kweker tot bloemist."

Voor meer informatie:
Joost Bongaerts
Florabundance
joost@florabundance.com    
www.florabundance.com
www.gardenrosesdirect.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© BPnieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven