Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
24 -25 januari Essen

Fruit, Vegetables and Herbs Days op de IPM Essen met focus op jonge, stedelijke doelgroepen

Vooral jonge consumenten uit de stad wensen gezonde, duurzame en regionale producten. Deze nieuwe generatie klanten stellen steeds nieuwe eisen, ook in de bloemensector. Hoe kunnen de kwekers en de handel hier het best op inspelen? Antwoorden hierop zullen worden gegeven door deskundigen in de 'Speakers' Corner' van de IPM Discovery Centre op de IPM Essen tijdens de Fruit, Vegetables and Herbs Days op 24 en 25 januari 2019.

De jonge klantengeneraties zijn anders. Zo kopen ze bijvoorbeeld hun bloemen niet langer in een gewone bloemenwinkel maar bestellen ze in plaats daarvan online en verkrijgen ze informatie over de bloemen via internet en de sociale mediakanalen. De klassieke kleinhandelskwekerijen en tuincentra verliezen deze klantengroepen. Hoe kunnen zij worden teruggewonnen ? Wat dient de tuinbouwsector en de kleinhandelsbedrijven in bloemen te doen om opgemerkt te worden? In hoeveel en welke media zou het mogelijk moeten zijn om een tuinbouwbedrijf te vinden? Welke producten trekken de jonge generaties aan? In hun lezingen zullen de sprekers op de Fruit, Vegetables and Herbs Days niet alleen oog hebben voor de vooruitzichten van de sector, maar ook voor die van de handel en de klanten.

Gastronomie als klantenmagneet in het tuincentrum
De Fruit, Vegetables and Herbs Days zullen plaatsvinden in het IPM Discovery Centre, het POS belevingswereld op de IPM Essen. Van 10 uur 's morgens tot 3 in de namiddag op de donderdag en de vrijdag van de beurs zullen deskundigen hun kennis doorgeven in Hall 8A. Zo zal bijvoorbeeld Carsten Markus, Brand Manager voor Experience Green bij Sagaflor komen toelichten hoe het gepaste gastronomische concept een aanvulling is op het afzetgebied in het tuincentrum. Markus Kobelt, Managing Director van de fruit- en bessenboomkwekerij Lubera Fruit zal verslag uitbrengen over het optimale gebruik van nieuwe media voor een boomkwekerij. In totaal zullen er tien lezingen worden gehouden, aldus het  programma van de Fruit, Vegetables and Herbs Days die door Haymarket Media zullen worden georganiseerd. Alle geïnteresseerde bezoekers aan IPM die suggesties wensen te krijgen van succesvolle beroepsbeoefenaren worden op dit evenement uitgenodigd. Concrete voorbeelden zullen tonen welke concepten en ideeën kunnen aanslaan en ook welke mogelijke beperkingen zijn. 

Voor meer informatie:
IPM Essen
www.ipm-essen.de

Publicatiedatum: