Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bloemenbureau start internationale campagne

Consumenten gewezen op effecten van bloemen

Vanaf eind mei worden consumenten in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk gewezen op de effecten van bloemen. De Flower Effect campagne krijgt in de landen elk een eigen uitwerking. De aftrap vindt deze week plaats in eigen land, tijdens de Libelle en Margriet Zomerweek.

Het doel in de vier landen is hetzelfde: consumenten bewust maken van de effecten die bloemen hebben op het eigen welzijn, zowel fysiek als mentaal. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat bloemen een gevoel van vreugde, passie en rust kunnen brengen.

Samenwerking met Libelle en Margriet
Vele duizenden consumenten – met name vrouwen – zijn deze week bij de Libelle en Margriet Zomerweek in Vijfhuizen, waar 70.000 bezoekers worden verwacht. Dagelijks zijn er meerdere bloemenworkshops die Bloemenbureau Holland organiseert samen met bloemist Florian Seyd van The Wunderkammer. Het was een succes voor Bloemenbureau Holland, is de conclusie aan het einde van het Zomerweek openingsweekend: de workshops waren voortdurend 'uitverkocht'.

Self care en social media
In Duitsland ligt de nadruk in de campagne op 'self-care'. 'Gönn dir blumen' is de boodschap die via YouTube, Facebook, Instagram en Pinterest in Duitsland wordt verspreid, om met name Millennials en Gen-Z te bereiken. Generaties met veel aandacht voor 'self-care'. Ook op het consumentenplatform Tollwasblumenmachen.de is veel informatie over de effecten van bloemen te vinden.

Consumentenonderzoek
Onder de noemer 'Flora Feel' wordt in Frankrijk met medewerking van wetenschappers een onderzoek uitgevoerd naar het effect van bloemen op het persoonlijke welzijn. Alle deelnemers, waaronder een groep influencers, ontvangen hiervoor verse bloemen. Gedurende een week rapporteren ze geregeld over hun mentale en fysieke gesteldheid. De resultaten van het onderzoek worden gedeeld met diverse media om redactionele aandacht te verkrijgen voor het Flower Effect. Ook de deelnemende influencers zullen hierover content creëren en posten op hun socialmediakanalen.

National Florist Day
In het Verenigd Koninkrijk is het op 8 juni National Florist Day. De dag wordt door het Bloemenbureau aangegrepen om bewustwording van het Flower Effect te creëren. In uiteenlopende online en offline publicaties komt de relatie tussen bloemen en de zorg voor het eigen welzijn aan bod, steeds vanuit een andere invalshoek. Bloemisten en influencers komen aan het woord en een psycholoog wordt geïnterviewd over self-care en de rol die bloemen daarbij kunnen spelen.

Bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: