Royal FloraHolland voert jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit onder leden en kopers om inzicht te krijgen in de tevredenheid over de dienstverlening en de coƶperatie. Ten opzichte van 2021 en 2022 is het beeld stabiel: leden en kopers zijn tevreden over de financiƫle dienstverlening, de klok als in- en verkoopinstrument en waarderen de 100% betaalgarantie voor kwekers. Er zou zelfs een lichte stijging te zien zijn, het draagvlak voor Floriday, maar met name voor orderpicken is gegroeid.
Daarnaast is ook waar verbetering gewenst, zoals op de logistieke performance van klokproducten en de prijs/waarde verhouding van het vastgoed. Sommige zaken zijn snel en makkelijk te verbeteren, andere zaken kosten meer tijd. Zo is er in 2023 veel aandacht geweest om het proces te verbeteren om de piek goed door te komen en de verwachtingen goed te managen; dat werd duidelijk gewaardeerd. In 2024 wordt hierop voortgebouwd.
Klik hier voor de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek