De sierteeltsector staat regelmatig in de publieke belangstelling. Om er achter te komen wat het effect daarvan is op het beeld dat de consument heeft van de bloemen- en plantensector, liet Bloemenbureau Holland onderzoek doen naar het sectorimago. De resultaten worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst op 26 maart 2024 voor kwekers, handelaren en andere belangstellenden. De inschrijving daarvoor is geopend.
De bijeenkomst "Bouwen aan sectorimago, dat doen we samen" vindt plaats in het congrescentrum ECC in Leiden, van 15.00 uur tot 17.00 uur. Op het programma staan naast de presentatie van de resultaten door onderzoeksbureau Motivaction, verschillende sprekers en een paneldiscussie.
Afwisselend programma
Uit de resultaten van het onderzoek wordt onder andere duidelijk welke onderwerpen de consument belangrijk vindt en invloed hebben op het imago. Belangrijke informatie voor het Bloemenbureau in de aanpak van sectorcommunicatie. Tijdens de bijeenkomst zal Algemeen Directeur Yvonne Watzdorf die aanpak toelichten.
Hoe beeldvorming werkt, is één van de onderwerpen die reputatie- en crisisadviseur Alex de Vries aan de orde stelt. Aan de hand van praktijkvoorbeelden deelt hij een aantal praktische tips voor positieve imagovorming.
Tijdens de afsluitende paneldiscussie met deskundigen uit de sector staat samenwerking centraal. Samenwerking is een belangrijke voorwaarde voor het bouwen aan een sterk en duurzaam sectorimago.
Kwekers, handelaren en andere geïnteresseerden kunnen zich hier inschrijven.
Bron: Bloemenbureau Holland