Blue Monday, bij uitstek de dag waarop iedereen wel wat kleur kan gebruiken, werd afgelopen week in een klap een stuk vrolijker. Coloured by Gerbera, de generieke promotiegroep van alle Nederlandse gerberatelers, trapte haar kleurrijke wintercampagne af op de somberste dag van het jaar. Met de boodschap “Kleur je dag met gerbera!” zetten ze het internet volop in kleur.

Influencers enthousiast over gerbera
De feestdagen zijn voorbij en maakten plaats voor lange, donkere dagen. Daardoor hebben veel mensen last van een winterdip. Wat helpt? De gerbera! Om die boodschap bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken, zette het collectief, naast een sterke, eigen online campagne, diverse influencers aan het werk. Op de instagram kanalen van Jenny Alvares (@jennyalvares), Elisah Jacobs (@interiorjunkiecom) en Leonie ter Veld (@lterveld) was volop bloemrijke content te bewonderen.

Gerbera in de winter
Dit is het tweede jaar dat Coloured by Gerbera de bloem in de winter onder de aandacht brengt. En met succes. De kleurrijke gerbera in al zijn diversiteit is bij uitstek geschikt om de vrolijkheid te brengen. Deze hele week worden er nog online campagnes gevoerd richting retail en exporteur en bloemist en groothandel. Speciaal voor deze campagnes zijn er inspirerende, nieuwe foto’s gemaakt, die laten zien hoe de gerbera kleur brengt in het interieur. Speciaal voor wie zin heeft in wat inspiratie, zijn deze foto’s op https://www.colouredbygerbera.com/nl/gerbera-kleurt-je-dag te bewonderen.

Gerberacollectief staat samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.

bron: Coloured by Gerbera