De opening van de Dutch Lily Days vindt op 6 juni om 11.30 uur plaats bij Royal Van Zanten in Hillegom. De opening krijgt dit jaar een nieuw karakter. De promotie van de Nederlandse lelie ziet Royal Van Zanten als gezamenlijke belang. Om die reden bieden zij bij de opening een podium aan diverse spelers binnen de leliesector. Tijdens de opening wordt een nieuwe lelielijn gelanceerd én presenteert Royal FloraHolland de nieuwe promotiecampagne voor de productgroep Lelie.
De Dutch Lily Days is hét event waar spelers in de leliesector elkaar een week lang opzoeken. Dit jaar openen van 6 tot en met 9 juni 14 deelnemers hun showkassen om hun assortiment en innovaties te laten zien. Ook worden de trends en ontwikkelingen besproken.
Duizenden bezoekers
De elfde editie van de Dutch Lily Days verwacht in juni duizenden bezoekers uit binnen- en buitenland. Een week lang kunnen zij bij maar liefst 14 Nederlandse lelieveredelaars en -exporteurs op bezoek om een compleet beeld van de actuele ontwikkelingen in lelieland te krijgen en de belangrijkste spelers te ontmoeten.
De organisatoren willen op deze manier de krachten binnen de leliesector bundelen en trekken met hun programma vele schakels binnen de sector naar de opening. Van veredelaar en exporteur tot aan leliebroeier en bloemenhandel. Er wordt nog gewerkt aan het exacte programma van de opening, maar dat het een boeiend event wordt staat volgens de organisatie vast. In mei wordt meer bekend gemaakt over het volledige programma.
Van bol tot bloei
Tijdens de officiële opening vindt de lancering plaats van een nieuwe lijn met nu al negen op naam geregistreerde orientals. Deze lelies zien er net zo uit als de oorspronkelijke, enkelbloemige orientals met meeldraden, maar zijn dan zonder stuifmeel. Hans Glorie, van Van Zanten Flowerbulbs; “We geloven erin dat je verder komt als je samenwerkt. Daarom zijn we verheugd dat we op 6 juni een platform kunnen bieden aan alle schakels binnen de leliesector.”
Ook de Royal FloraHolland Productbijeenkomst is onderdeel van de opening. Zij lanceren de nieuwe promotiecampagne voor de FloraHolland Product Commissie (FPC) Lelie en presenteren de uitkomsten van een storecheck in Frankrijk. Coen Verspeek, productmanager Lelie en Tulp van Royal FloraHolland: “De opening van de Dutch Lily Days is in onze ogen het perfecte moment voor de lancering van onze nieuwe promotiecampagne voor de productgroep Lelie. Op deze manier brengen we het hele vak bij elkaar. Daarnaast is een goede promotie van snijlelies goed voor iedereen die betrokken is, van veredeling tot retailer.”
Aanmelden is gewenst via [email protected]