Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Christmasworld, 3 t/m 7 februari, Frankfurt

"Meer aandacht voor optimisme en een betere beleving bij het verkooppunt"

Tijdens Christmasworld beleven bezoekers de nieuwste thema's en trends voor feestelijke decoraties, die zowel de retail als stadscentra opfleuren. Er staat een grote rijkdom aan vakkennis en inspiratie op het programma, waarmee gevarieerde assortimenten kunnen worden samengesteld voor een succesvol zakelijk seizoen.

"Gezien de huidige uitdagingen, die allesbehalve bemoedigend zijn, moet de focus liggen op meer optimisme en meer beleving op het verkooppunt. Met speciale presentaties en lezingen op de beurs Conzoom Solutions Academy willen we de internationale consumentengoederensector nieuwe impulsen, duurzame trends en oplossingen bieden, om de retailhandel en stadscentra nieuw leven in te blazen," zegt Eva Olbrich, directeur van Christmasworld en Creativeworld. Bezoekers kunnen een breed scala aan hoogtepunten verwachten.

Christmasworld Trends 23+ - Hal 4.1 Foyer
Het eerste punt voor de relevante thema's, kleuren en materialen voor het komende seizoen is de Trend Area met Christmasworld Trends 23+, gepresenteerd door het stijlbureau Bora.Herke.Palmisano. Zij bieden een overzicht van de nieuwe producten uit de branche voor seizoens- en feestdecoraties en bieden een overzicht voor het individueel samenstellen van het assortiment. Deze keer gaat de aandacht vooral uit naar klassieke en tegelijkertijd verrassende ontwerpen en naar bijna-natuurlijke, duurzame decoraties. De drie trendstatements zijn "onbekende schoonheid, onwerkelijk + elegant," "rustgevende natuur, voorzichtig + aangenaam," en "duurzame ideeën, passief + suggestief."

De deskundige lezingen van het stijlbureau Bora.Herke.Palmisano vinden plaats in de Conzoom Solutions Academy in zaal Europe Hall 4.0, op de volgende tijdstippen:

  • Vrijdag, zondag, maandag en dinsdag om 11.45 en 14.45 uur 
  • Zaterdag om 12.45 en 15.45 uur.

Conzoom Solutions Academy - Hal 4.0, zaal Europa
Kennis bereidt u voor op de toekomst. De Conzoom Solutions Academy biedt belangrijke sectorkennis en overtuigende best practices met boeiende lezingen. Experts uit de meest uiteenlopende disciplines bespreken de uitdagingen in de detailhandel en geven antwoorden en tips voor het verkooppunt van de toekomst. Dit vormt het centrale punt voor uitwisselingen over de belangrijkste marktontwikkelingen en metathema's van de beurzen voor consumentengoederen, zoals duurzaamheid, design, lifestyle, retail in de toekomst en digitale uitbreiding van de handel, die alle vormen van retail in beweging brengen.

Christmas Delights - zaal 4.0 Foyer
Culinaire producten met een regionale connectie zijn erg in trek. De speciale Christmas Delights-zone, met culinaire geschenkideeën zoals chocolade, koekjes, snoep, thee, likeuren of jenever, nodigt bezoekers uit om in een sfeervolle kerstmarktsfeer van alles te komen ontdekken en proeven. Deze snel mee te nemen artikelen bieden detailhandelaren extra verkoopmogelijkheden.

Decoration Unlimited - zaal 5.1/6.1 Foyer
De speciale presentatie "Decoration Unlimited" van het Nederlandse ontwerpersduo Rudi Tuinman en Pascal Koeleman van 2dezign laat op indrukwekkende wijze zien hoe storytelling in de huidige situatie kan worden toegepast en een feel-good wow-ervaring op het verkooppunt kan creëren. Onder het motto "Down to earth" vertrouwen ze op een goede selectie van decoratieve elementen in aardetinten en toveren ze met de producten van de Christmasworld-exposanten een zeer sprekende show tevoorschijn, waarmee men inspiratie kan opdoen voor nieuwe raam- en oppervlaktedecoraties.

Special Interests wijzen de weg naar specifieke aanbiedingen
De drie special interest labels "Concept Decoration", "German Christmas Crafts" en het nieuwe "Ethical Style by Christmasworld" leiden bezoekers naar de juiste zakenpartners.

Nieuw! Ethical Style by Christmasworld leidt naar een selectie van bijzonder duurzame producten. Vraag en aanbod op dit gebied nemen ook in feestelijke zin toe. In 2023 ontvingen in totaal 41 exposanten de Ethical Style by Christmasworld-award van een onafhankelijke vakjury.

Concept Decoration markeert 35 professionele leveranciers van grootschalige en buitendecoraties - bijvoorbeeld winkelcentra, stadscentra of hotels - voor bijzonder sterke seizoensgebonden blikvangers.

German Christmas Crafts toont 24 leveranciers van het mooiste handwerk, "Made in Germany", zoals hoogwaardige, handgemaakte kaarsenbogen, wierookbranders, notenkrakers, porseleinen beeldjes of glazen kerstballen. Deze zijn vooral te vinden in zaal 4.1 maar ook in zaal 5.1.

De Special Interest-logo's verschijnen in de exposanten- en productzoeker op www.christmasworld.messefrankfurt.com, binnen de "Christmasworld Navigator" smartphone-app, in de officiële beurscatalogus, bij de informatiestands op het beursterrein en als aanduiding op de stand.

Nieuw: Ethical Style Spot - zaal 6.1
In 2023 zal er voor het eerst ook een Ethical Style Spot zijn, die zich meer op het thema duurzaamheid richt. In het kader van deze speciale presentatie vinden bezoekers een thema-eiland met bijzonder duurzame producten van exposanten - van kleine bedrijven tot topmerken in de sector. Met aanvullende producten van Ambiente en Creativeworld wordt de diversiteit en het bereik van duurzaamheid gepresenteerd en worden nieuwe productassortimenten en zakelijke contacten gestimuleerd. 

Vanaf februari 2023 vindt Christmasworld plaats in het beurscentrum van Frankfurt, tegelijk met de toonaangevende internationale beurzen voor consumentengoederen, Ambiente en Creativeworld.

Publicatiedatum: