Centrale rol voor gerbera in week tegen eenzaamheid

In de Week tegen Eenzaamheid, van 29 september t/m 6 oktober, staat ontmoeting en verbinding centraal. De gerbera is dit jaar het internationale symbool voor Grootouderdag en speelt een prominente rol in diverse bloemenactiviteiten tijdens de week tegen eenzaamheid.

In heel Nederland zijn tijdens de week tegen de eenzaamheid tal van speciale bloemenactiviteiten, onder meer in samenwerking met kinderopvang organisatie Partou. Op 100 locaties gaan kinderen aan de slag met bloemenpakketjes. In de bloemenpakketjes zijn gerbera’s uit Nederland en bloemen uit Kenia afkomstig van de bloemenkweker Marginpar te vinden. Coloured by Gerbera is trots op de verbindende rol van de gerbera.

Shopper activatie Hallmark
Vanuit een zeer waardevolle samenwerking met Bloemenbureau Holland, Coloured by Gerbera, Marginpar, Willemsen bloemengroothandel, Chrysal en de Felinifoundation ontstond bovendien dit jaar een shopper activatie bij Hallmark. Hallmark staat voor het verdiepen en versterken van relaties en wil helpen en inspireren met het verbinden van generaties. Een perfecte match dus! Online is er aandacht besteed aan Grootouderdag door het aanbieden van een speciaal grootouderdag boeket voorzien van een speciaal kaartje voor de opa’s en oma’s.

Nationale Grootouderdag
Afgelopen zondag, 2 oktober, was het bovendien Nationale Grootouderdag. De speciale dag om extra aandacht te geven aan alle opa’s en oma’s in Nederland. Bij het Italië paviljoen op Floriade is deze dag op kleurrijke wijze Grootouderdag georganiseerd. Diverse activiteiten voor grootouders en kleinkinderen waren bij te wonen; van bloemstukjes maken met gerbera tot luisteren naar een verhaal verteld door Gerda Lenten-Havertong, die we allemaal kennen van Sesamstraat. De grote opkomst gaf duidelijk de behoefte aan aandacht voor dit onderwerp weer. Het was een liefdevolle, inspirerende dag.

Gerberacollectief staat samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.

Bron: Coloured by Gerbera


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven