Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Themamagazine 365 dagen bloemen beïnvloedt bloemeninkopen bloemist

Uit onderzoek blijkt dat het 48-pagina’s dikke inspiratiemagazine 365 dagen bloemen een waardevolle bron van informatie is voor bloemisten en wordt gewaardeerd met een 8,3. Naast deze hoge waardering laten bloemisten weten dat het themamagazine hun inkopen van bijzondere bloemen in het seizoen beïnvloedt, schrijft Royal FloraHolland. Op inhoud scoort de trendinformatie en fotografie hoog.

Dit voorjaar deed Royal FloraHolland in opdracht van de promotiecommissie een bloemistenonderzoek onder bloemisten in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Met als doel: inzicht hebben in de bekendheid van de campagne 365 dagen bloemen en de waardering voor de communicatiemiddelen zoals het themamagazine. Hieruit blijkt dat de invloed van het themamagazine bij het inkopen van bijzondere bloemen in het seizoen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk het grootst is. Trendaansluiting en fotografie met toepassingen van bijzondere bloemen spreken het meeste aan en dat is nu juist ook informatie die zij zoeken, zo bevestigt het onderzoek.

Diversiteit centraal
De nieuwste editie van 365 dagen bloemen omarmt diversiteit. In 'De kracht van verschillen' licht de redactie van 365 dagen bloemen de maatschappelijk stromingen toe en de kansen die dit ondernemers biedt. In deze editie vertellen laten vijf ondernemers zien wat zij doen om zich te onderscheiden en tegelijkertijd aangesloten blijven bij de wereld om hen heen. Daarnaast staat het themamagazine bol van de boeketten en verrassende toepassingen van bijzondere bloemen in de seizoenen, waarbij het getrainde oog van de vakman vernieuwde productvariëteiten meteen spot.

Het themamagazine ‘365 dagen bloemen - De kracht van verschillen' verschijnt in een oplage van 26.000 exemplaren en wordt rechtstreeks verstuurd in Nederland, Duitsland, België en Verenigd Koningrijk. Uit onderzoek is ook inzichtelijk geworden via welke weg ze het themamagazine ontvangen. In Nederland en het Verenigd Koninkrijk ontvangen de bloemisten het magazine per post. In Duitsland en Frankrijk ontvangt men deze voornamelijk via de leverancier/groothandel.

Bekijk het themamagazine hier online. 

Bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: