Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Melissa Nickell, Sun Valley Floral Farm:

"We voorspellen een zeer sterk en lang tulpenseizoen"

Gisteren was het Valentijnsdag (14 februari) en voor Sun Valley Floral Farm in Californiƫ, USA, betekende dit een toename van de vraag naar lelies. Maar ook de vraag naar hun tulpen was dit jaar groter. "Door een tekort in die categorie en de recordprijzen voor tulpen in Nederland hebben veel klanten meer tulpen gekocht," vertelt Melissa Nickell van Sun Valley. En voor tulpen is dit nog maar het begin, want ze verwachten een zeer sterk en lang tulpenseizoen.

Grote vraag vanuit verschillende kanalen
Volgens Nickell hebben ze veel succes met hun verschillende kanalen: massamarkten, groothandels, en e-commerce. "Als gevolg daarvan is de verkoop van bossen bloemen gestegen. Helaas is ons speciale evenementenbureau gesloten."

Sterk en lang seizoen
Sun Valley Floral Farm kweekt allerlei soorten bolbloemen en veel daarvan, waaronder tulpen, worden het hele jaar door gekweekt. Januari tot en met mei is gewoonlijk het hoofdseizoen voor tulpen, maar dit jaar verwachten ze niet alleen een sterker, maar ook een langer seizoen. "We verwachten een grote vraag, van Internationale Vrouwendag tot Pasen en dan door naar onze Super Bowl: Moederdag. We verwachten bovendien een winstgevender zomer en herfst, omdat delen van het land speciale evenementen zullen toestaan."

Impact van 2020
2020 was een uitdagend jaar voor veel bedrijven en dit was ook het geval bij Sun Valley. "De grootste verandering is de aanpassing aan een 'lean en agile' team. We zijn er meer aan gewend geraakt om via Zoom te vergaderen (ook als alle partijen op de boerderij zijn) om sociale afstandsprotocollen te handhaven."

Planning voor 2021
De planning voor 2021 was bijzonder moeilijk, legt Nickell uit. "We hadden het geluk dat we Lane DeVries (de eigenaar van het bedrijf) en een uitzonderlijke groep mensen in ons managementteam hadden. Het team kwam regelmatig bij elkaar (via Zoom) om niet alleen de punten van zorg te bespreken, maar ook om creatieve ideeƫn aan te dragen voor de toekomst. Uiteindelijk voelde het maken van een planning voor 2021 aan als gokken in een casino. Er zijn nu zoveel meer factoren om rekening mee te houden dan alleen het aantal tulpen dat we naar verwachting kunnen verkopen. We denken echter dat we beter voorbereid zijn op dit jaar en de toekomst dankzij het werk dat we in 2020 hebben verricht."

Verwachtingen wat betreft de vraag naar bloemen na het coronavirus 
Als we verder kijken naar de toekomst, naar een situatie waar het coronavirus onder controle is, hoe zal de vraag naar bloemen zich dan naar alle waarschijnlijkheid ontwikkelen? En komt dit door het coronavirus? "We zien dat persoonlijke bestedingen in supermarkten elke dag toenemen, met uitzondering van de afgelopen twee feestdagen (Thanksgiving en Kerst). We horen echter van bloemisten dat ze ook een hogere omzet hebben doordat klanten bloemen sturen naar mensen die ze nu niet kunnen bezoeken door het coronavirus."

Toekomstplannen
Plannen maken voor de toekomst is nog steeds erg belangrijk voor Sun Valley. "Onze houding bij Sun Valley is dat het beste nog moet komen en dus plannen we constant voor de toekomst en zorgen we ervoor dat we ons verder kunnen ontwikkelen en aanpassen aan het tempo dat het leven tegenwoordig lijkt te hebben. Onze grootste prioriteit is duurzaamheid en daarom werken we aan manieren om meer te doen met minder en aan het verminderen van het aantal bronnen dat we verbruiken."

Voor meer informatie:
The Sun Valley Group
3160 Upper Bay Road
Arcata, CA 95521-9690
T: 800-747-0396
F: 707-826-8708
www.thesunvalleygroup.com

Publicatiedatum: