Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
(en zo ook de Trade Fair)

Wel maar toch ook geen Nationale Tulpendag

Tholen - Afgelopen zaterdag vond de Nationale Tulpendag 2021 plaats. Een beetje zoals afgelopen week ook de jaarlijkse Trade Fair plaatsvond. Die vond ook niet plaats.

Voor wat betreft de Nationale Tulpendag, die kent u van de foto's van een grote tulpenpluktuin op de Dam in Amsterdam. Toeristen en de enkele verdwaalde local kunnen er een mooi bosje bij elkaar scharrelen, telers kunnen pronken met hun assortiment en prachtige plaatsjes van de kleurrijke bloemenpracht gaan de wereld over.


Beeld van vorig jaar, credits Tulpen.nl

Zo niet dit jaar, en uiteraard treft de organisatie geen blaam. Een beetje zoals FloraHolland niet verweten kan worden geen Trade Fair te organiseren. Punt is alleen dat een verslag van dat wat niet plaatsvond nu eenmaal lastig te geven is. Verschillende telers en bloemisten grepen het moment aan om van zich te laten horen en mensen aan te sporen toch vooral tulpen te komen kopen - zie, bijvoorbeeld, de drive-tru bij Van der Slot, of deze bij Siem Munster, of (meer vanuit de marketinghoek) deze actie van Gildemeesters Bollenstreek. Ook was het aanleiding voor verschillende media om een kijkje in tulpenland te gaan nemen, zoals Desi Bootsman voor NHnieuws bij VOF Sjaak de Haan in Wervershoof of Omroep West bij Joost Wesselman in Roelofarendsveen.

De Social Trade Fair kwam, in de zin van een concentratie van sociale interactie, bij benadering meer in de buurt van een evenement. Enkele dagen op rij werden een aantal livestreams georganiseerd, terwijl tussendoor op de social-kanalen filmpjes gepost werden van m.n. kwekers die een kijkje achter de schermen gaven en van bloemisten als Pim van den Akker die florale kunstwerkjes vervaardigden. Een overzicht vindt u hier (Facebookpagina RFHTradeFair).