Binnen Groenland is een nieuw bedrijf gelanceerd; e•bloom. e•bloom neemt de e-commerce activiteiten van Groenland voor zijn rekenen en zal zowel zelfstandig als ook in samenwerking met de Groenland bedrijven inspelen op de marktbehoeften en het groeiende (online) speelveld.
B2C en B2B
e•bloom is ingericht om de behoefte aan online bloemen en planten bij consumenten en binnen het bedrijfsleven volledig in te vullen. Design, inkoop, productie, techniek, fulfilment en logistiek vinden allemaal plaats in en vanuit Aalsmeer.
e•bloom kent drie belangrijke pijlers (in willekeurige volgorde):
1. e•.bloom het eigen label; een merk wat zicht richt op de eindconsument. Een label waarbij producten worden ontwikkeld met als doel ze ook te testen en te beoordelen.
2. Een B2B aanpak waarbij bedrijven en instellingen op diverse manieren een online invulling en ondersteuning geboden wordt.
3. E-fulfilment; e•bloom ondersteunt bedrijven en spelers binnen de (snij) bloemen- en plantenbranche bij de afhandeling en het logistieke deel van haar verkopen.
Klaar voor de toekomst
e•bloom richt zich op de Europese markt. Medeoprichters Menno Boermans en Femke van Aalst hebben als eindverantwoordelijken een team opgebouwd bestaande uit specialisten op het gebied van online, fulfilment en productie.
John Celie, directeur Groenland: "Met e•bloom zijn we klaar voor de volgende e-commerce stap binnen ons bedrijf. We kunnen onze klanten nu ook op dit vlak volledig en professioneel ondersteunen en ontzorgen. We geloven, mede door de huidige ontwikkelingen in e-commerce en e-fulfilment, dat deze behoefte alleen maar zal toenemen".
Kijk voor meer informatie over e•bloom op de B2C website: www.e-bloom.nl en B2B website: www.corporate.e-bloom.nl.