Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vierde Flower Expo Polen toont marktpotentie

Het gezamenlijke evenement Flower Expo Polen en Green is Life vond plaats van 5 t/m 7 september in Warschau. Met bijna 300 exposanten die 11 landen vertegenwoordigden was de beurs dit jaar de grootste voor de groensector in Polen. Bijna een derde (92) van de exposanten was internationaal, voornamelijk uit Nederland. Dit is niet verwonderlijk, gezien het feit dat Polen de 5e exportbestemming is voor Nederlandse bloemen en planten. Het belang van Polen voor Nederland is in de afgelopen vijf jaar elk jaar verdubbeld. Polen staat ook in de top drie van de grootste groeiers in de absolute waarde van Nederlandse landbouwimportproducten.

Dit komt allemaal omdat het voor de Polen heel gewoon is om bloemen te kopen voor cadeaus, evenementen en speciale momenten. Het thema van de Flower Expo Polen 2019 werd dan ook door dit gebruik geïnspireerd: Natural Choice. Dit thema benadrukt ook de natuurlijke neiging van mensen om zichzelf te omringen met groen. Deze twee ideeën werden opgenomen in het programma en de decoratie van de beurs met speciale showrooms, bloemenshows, seminars en workshops.

Voorbeelden hiervan waren de inspirerende showrooms, #UrbanJungle en #GreenCode, waar potplanten in verschillende stijlen en interieurs werden tentoongesteld. Of het seminar over het decoreren van evenementen met planten.

Bloemdemonstraties trokken veel aandacht en gingen over algemene trends en trends voor het komende seizoen. Men kon bijvoorbeeld meer te weten komen over het introduceren van duurzaamheid in een bloemenwinkel met het 3R-beleid (verminderen, hergebruiken, recyclen). De commerciële trends voor de herfst en winter van 2019 werden getoond in shows zoals Floristic prêt-à-porter door Maciej Krzus en zijn studenten van de bloemisterijschool in Jawor, Lower Silesia. De internationaal erkende Zygmunt Sieradzan (die de Poolse vereniging voor bloemisten vertegenwoordigde) en Hans Zijlstra (gast uit Nederland) verzorgden artistieke visies op bloemarrangementen. 

Het brede en gevarieerde aanbod van de exposanten werd door meer dan 15.000 gasten uit 38 landen bewonderd. De grootste groepen met internationale gasten kwamen uit de buurlanden van Polen: Oekraïne, Litouwen, Rusland, Nederland, Wit-Rusland en Letland. Er waren 7025 beursprofessionals (incl. vertegenwoordigers van zes van de grootste orchideeëntelers uit Taiwan). 

Voor meer informatie:

Flower Expo Poland
www.flowerexpo.pl 

 

Publicatiedatum: