Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
David Bömer, GrootGroenPlus:

"Soms moet je het niet beter willen weten"

Van 2-4 november zal de GrootGroenPlus 2019 beurs worden georganiseerd in Zundert. David Bömer (1970) is sinds 2013 voorzitter van stichting GrootGroenPlus en is gevraagd waarom het zo belangrijk is om deel te nemen aan vakbeurs GrootGroenPlus 2019.

Soms moet je het niet beter willen weten...

Vanuit de rol als beursvoorzitter ben ik uiteraard warm pleitbezorger voor deelname aan de boomkwekerijvakbeurs GrootGroenPlus. De ideale gelegenheid om uzelf en vooral ook uw product internationaal onder de aandacht te brengen. Altijd handig als nieuwe klanten zich daar verdringen om uw aandacht. Het zal niemand verbazen dat ik die mening ben toegedaan? Maar ik begrijp ook dat het voor ondernemers soms zo verleidelijk is om 'het beter te weten'.

Naast het voorzitterschap vul ik mijn dagen met tal van andere werkzaamheden. Zo runnen mijn vrouw en ik een sortimentskwekerij. Het is soms vechten met de tijd en een zaak van prioriteiten stellen, waarbij foute keuzes op de loer liggen. Het is verleidelijk om kleine defecten aan het machinepark te laten voor wat ze zijn met de motivatie: “Ach, hij rijdt nog prima en binnenkort is het toch wat rustiger, dus we repareren het dan wel.” Ik ben daar ongetwijfeld niet uniek in. 

En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het vaak ook wel los loopt. Dus dacht ik: die ene reparatie aan de auto kon ook wel wachten. Nou, daar dacht de auto dus heel anders over. Een ogenschijnlijk onschuldige tik dat werd vergezeld met een oranje waarschuwingslampje, werd een rammeltje en tot slot een hele mooie plof. Maar aangezien het begon met een onschuldig tikje en een klein oranje lampje, kon ik mezelf niet indenken dat het verhelpen van het euvel zou uitmonden in zo’n kostbare reparatie. Dat was toch wel even slikken. Dat had ook een mooie vakantie kunnen zijn. Balen dus.

De monteur sprak zijn oprechte verbazing uit over het te lange doorrijden en negeren van het lampje. “Die dingen springen niet voor niks aan, hoor.” De glimlach van zijn chef was veelzeggend. Het was zo'n glimlach die zei: "Dit is een ondernemer, die weet het zelf beter."

Apart eigenlijk, want we weten allemaal dat goed onderhoud van essentieel belang is voor de levensduur van een machine. En daar komen we terug bij een beursdeelname. Steeds hoor je mensen zeggen dat het zo belangrijk is om goede relaties te onderhouden en dat zo’n beurs daarvoor zeer geschikt is. Maar de laatste tijd hoor ik ondernemers zich hardop afvragen of het wel zo nodig is om op een beurs te gaan staan, want men is toch al bijna uitverkocht. Dat sterkt me ergens wel, kennelijk ben ik niet de enige die van oranje lampjes houd...

Maar nee, laat ik er nu geen grapje van maken, want ondernemen gaat ook over serieuze zaken. Klantcontact en onderhoud van relaties, dat hoor ik ook vaak als reden om wél op een beurs te staan. En ook om een beurs te bezoeken. Ik zal het rechtuit zeggen: als u een klant hebt ontmoet op onze vakbeurs en daar later ook het contact heeft onderhouden en zelfs de samenwerking verder heeft weten uit te breiden, dan komt die klant waarschijnlijk graag op de vakbeurs. Uw aanwezigheid is daar een deel van. En als u er dan een jaar niet bij bent? Dan kan dat ongewild wel eens een signaal afgeven. 

Er wél zijn geeft ook een signaal af. Gun uw klanten uw aandacht, al is het maar tijdens die drie dagen in het jaar. Ook als uw producten sowieso als warme broodjes over de toonbank vliegen. Uw klanten zullen het waarderen, zoals een machine dankbaar reageert op goed onderhoud. En u zult merken: uw relaties gaan op die manier véél langer mee.

Wenst u contact met David? U kunt met ons bellen, mailen en chatten. Wilt u zich direct aanmelden voor vakbeurs GrootGroenPlus (2-4 oktober 2019 in Zundert (NL))? Ga dan naar het digitale inschrijfformulier op de website. Hier vindt u ook meer informatie over de tarieven en mogelijkheden.

Voor meer informatie:
Vakbeurs GrootGroenPlus
Postbus 369
4880 AJ Zundert
T: +31 (0)76-5977984
F: +31 (0)76-5977983
info@grootgroenplus.nl
www.grootgroenplus.nl

Publicatiedatum: