Impressie Floradecora

Christmasworld inspireert bezoekers met bloemen en planten

Tholen - Steeds meer krijgen verse bloemen en planten een plaatsje in de retail. Om dit naar een hoger plan te tillen, is de decoratiebeurs Christmasworld voor het derde jaar uitgebreid met een sierteeltafdeling genaamd Floradecora. Deze beurs wil een link zijn tussen hardware en bloemen, wat dit jaar in het bijzonder werd uitgewerkt middels allerlei verkoopconcepten op de nieuwe Retail Boulevard. Vandaag is de laatste dag van dit vijfdaagse evenement en onze redacteur van FloralDaily was ook dit jaar present voor het maken van een impressie.

Van linksboven mee met de klok: Joyce Lansbergen van LG Flowers; Gert Ubink van Ubink Cactus; Edwin van der Voort van Houwen Plant; en John van der Wiel van Vilosa

Klik hier voor de fotreportage

Hart van Christmasworld
Ook dit jaar was de locatie van de Floradecora weer in het hart van de Christmasworld in de Galleria in de Messe Frankfurt. Echter, in tegenstelling tot vorig jaar, toen de beurs boven onder het glas plaatsvond, was deze op de begaande grond, op het pad dat een aantal hallen van Christmasworld verbindt, gehuisvest. Hierdoor konden de Christmasworld bezoekers de verse bloemen en planten niet missen. Dit was ook te zien aan de bezoekersaantallen die dit jaar hoger lagen dan voorgaande jaren. 

Deelnemers
Ten opzichte van vorig jaar zijn er dit jaar minder bloemen- en plantenbedrijven. Wel zijn een paar grote partijen van het eerste uur present, waaronder Barendsen, Royal FloraHolland en Dümmen Orange. De veiling en Dümmen hadden enkele kwekers meegenomen en Barendsen presenteerde in samenwerking met Lisianthus Group, Your Lily, De Ruiter en meubelmaker Firma Brosi de producten.

Retail Boulevard
Een nieuwe toevoeging aan de Floradecora is de Retail Boulevard, die is ontworpen en samengesteld door Rudi Tuinman en Pascal Koeleman van 2Dezign. Het is een winkelstraat waar de bezoeker wordt geïnspireerd met verschillende ideeën voor verschillende shops. In de Retail Boulevard zijn vijf verschillende pop-up winkels gepresenteerd: een bloemist, een supermarkt, een tuincentrum, een meubelwinkel en een bouwmarkt. Voor de decoratie zijn de bloemen en planten van de Floradecora deelnemers gebruikt en in de shop kunnen de bezoekers de leveranciers van de producten gemakkelijk terugvinden door middel van de labeling waarop naam, hal en standnummer van de standhouder vermeld staat.

Enthousiasme
De drukbezochte floradecora en Retail Boulevard resulteerde in enthousiasme onder de standhouders en bezoekers. "We hebben veel bekende klanten in onze stand gehad waarvan we het altijd fijn vinden om ze weer even persoonlijk te spreken en daarnaast een flink aantal waardevolle nieuwe contacten gelegd", zegt Corline Haakman van Barendsen.

De nieuwe introducties en ideeën goed onthaald. "De draceana van Piet Vijverberg in goud, zwart, zilver en brons als nieuwe kerstboom werd erg goed ontvangen door de meubelbranche. Zoals ook de nieuwe manier van verkopen van planten in thema's van Edeltrend en het formule denken van LG trok verschillende grote retail klanten", zegt Pascal.

Daarnaast is Christmasworld een echte 'order' beurs en vanaf de eerste dag werden er ook al orders op Floradecora uitgeschreven.

Volgens Pascal was Floradecora en de Retail Boulevard een succes. "Volgend naar zal de Floradecora zeker weer plaats vinden en ook de Retail Boulevard zal een gevolg krijgen, en misschien zelfs in Nederland", zegt Pascal. 

'Kinemona Vintage' Linksboven: Rudi Tuinman

‘Kinemona Vintage’
Ook dit jaar hebben Rudi en Pascal van 2Dezign weer alles uit de kast getrokken om een speciale en inspirerende display te creëren, waarbij kerstdecoratie gecombineerd wordt met verse bloemen en planten. Het duo doet dit al bijna 10 jaar voor Christmasworld en elk jaar is het thema anders. Het thema van dit jaar is Kinemona Vintage. Kinemona is Hawaïaans voor saffraan geel, wat dit jaar de themakleur is van Christmasworld 2019. En volgens Rudi was het best een uitdaging, voornamelijk voor de bloemen en planten. "Geel in bloemen en planten wordt vaak geassocieerd met Pasen, maar helemaal niet met Kerst. Door te werken met geel, zwart en goud hebben we de kerstsfeer proberen te pakken."

En de reacties waren zeer positief. "Geel als kerst kleur super enthousiast onthaald en verwachten we dat het over 5 jaar zomaar commercieel zou kunnen zijn", zegt Pascal Koeleman.

Voor meer informatie
Christmasworld
www.christmasworld.messefrankfurt.com 

Floradecora
https://christmasworld.messefrankfurt.com/frankfurt/en/programme-events/floradecora.html  

 


Publicatiedatum :
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven