Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

‘Geurboeketten belangrijk in onderwijsprogramma bloemist’

Floral Academy (Elso Post) en FlowerAcademy.NL (Lucas Jansen) hebben hun studenten getrakteerd op een les ‘Werken met geurende voorjaarsbloemen’, waar de natuurlijke parfum gecombineerd is met stijl en design. Het promotieproject ‘365 dagen bloemen’ heeft geholpen om voorjaarsbloemen in de les te verwerken en (aankomende) bloemisten bewust te maken van de impact van geurende bloemen in een boeket.


Links Lucas Jansen, rechts Elso Post

“We helpen de bloemist om hun producten niet alleen op vorm en kleur, maar ook op geur te selecteren”, vertelt Lucas Jansen van FlowerAcademy.NL. Hij verzorgt al jaren trainingen voor bloemisten en heeft ook online tools ontwikkeld op de producteigenschappen in beeld te brengen. Lucas: “In onze app InfoFlowers kun je ook heel makkelijk alle geurende bloemen in één keer selecteren.”

“In ons vak wordt veel van ons verwacht, daarom zijn deze verdiepingslessen enorm belangrijk voor de aankomende bloemisten, vult Elso Post van Floral Academy Elso Post aan. “Ons vak is meer dan bloemdesign en creatie, het kennen van producteigenschappen – geuren, bloeistadia - is een must.

Over 365 dagen bloemen
De campagne ‘365 dagen bloemen’ is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie. Zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.

bron: Concept Factory
Publicatiedatum: