Etalagetekening Amaryllis helpt creativiteit
In gesprekken met bloemisten is duidelijk geworden dat ze het lastig vinden om Amaryllis te presenteren. Het communiceren over de impact van de bloem wordt als lastig ervaren. Vanuit deze behoefte is het promotieprogramma ‘Doe mee en etaleer Amaryllis’ opgezet door de (snij)amarylliskweker en is een etalagetekening ontwikkeld, wat de bloemist praktische handvatten biedt.
Onder leiding van Resi van Gool van Kamille Bloemen gingen de deelnemers aan de slag en maakten de mooiste etalages, maar ook glazen vazen en toonbankdisplays. De bloemisten kregen bovendien etaleertips, waarbij de impactvolle Amaryllis het middelpunt is. “De tekening helpt bloemisten over de eerste drempel heen,” vertelt Resi. “Als eenmaal de eerste lijnen op de ruit staan, krijg je al snel de smaak te pakken.”
“Op onze Facebookpagina delen we handige tips voor het etalagetekenen en het etaleren met Amaryllis,” vertelt Jill Verhoeven, medewerker marketing en communicatie bij Plantion. “Binnenkort starten we een wedstrijd, waarbij bloemisten een krijtstiftenpakket speciaal voor tekenen op glas kunnen winnen.”
Kosteloos downloaden ‘Etalagetekening’ Amaryllis
Via de website www.amaryllisinfo.eu kan het sjabloon worden gedownload (A4/A3 – in vier talen: NL, VK, DE en FR). Daarnaast zijn nieuwe foto’s beschikbaar voor exporteurs en bloemisten, die Amaryllis online willen etaleren.
De promotiecampagne Amaryllis is een initiatief van alle (snij)amarylliskwekers in samenwerking met Royal FloraHolland.
Volg de activiteiten van Amaryllis op Facebook (www.facebook.com/amaryllisinfo)
bron: Concept Factory