Anthuriumtelers en –veredelaars halen gedurende de hele maand september geld op om onderzoek naar hart- en vaatziekten te steunen. Van elke verkochte anthurium in speciale verpakking gaat een gedeelte naar de Nederlandse en Duitse Hartstichting.

De afgelopen vier jaar is er met de verkoop van deze speciale anthuriums een bedrag opgehaald van ruim 65.000 euro voor onderzoek. Het geld is hard nodig, aangezien alleen al in Nederland 80 mensen per dag een hartinfarct krijgen. Hart- en vaatziekten zijn wereldwijd doodsoorzaak nummer één bij vrouwen. Sinds 2014 zetten de Nederlandse anthuriumtelers en veredelaars zich in om een bijdrage te leveren aan het terugdringen van hart- en vaatziekten.



Grootschalige mediacampagne
Er is een mediacampagne voor de radio, tv, dagbladen en social media, hiermee worden ruim vijf miljoen consumenten bereikt. De opbrengst vanuit de verkoop van anthuriums wordt aangevuld met de opbrengsten van speciale collecte-acties.

In verschillende ziekenhuizen in Nederland gaan de telers en veredelaars samen met vrijwilligers van de Hartstichting op pad met collectebussen. Bezoekers van de ziekenhuizen ontvangen als dank voor hun vrijwillige donatie een potanthurium.

Actieperiode
De actie: Koop een anthurium en steun de Hartstichting, loopt van 1 tot en met 30 september 2017 en is onder meer verkrijgbaar bij Hoogvliet, Dekamarkt en Groenrijk.



Speciale veilingactie
Vrijdag 1 september start de actie, die dag wordt er ook een speciale veiling gehouden voor snijanthuriums. Op de klokken in Naaldwijk, Aalsmeer en Rijnsburg dragen Nederlandse snijanthurium telers 5% af van hun dagomzet. Het is een unieke actie waaraan alle telers deelnemen.



Dress Red Day
Vrij 29 september is in het kader van de actiemaand uitgeroepen als Dress Red Day. Deze dag staat het vrouwenhart centraal en wordt extra aandacht gegeven aan het feit dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer één is bij vrouwen.

Voor meer informatie:
www.anthuriuminfo.com
www.anthura.nl