Bloemen- en plantpromotie op het Happinez-festival
Het Happinez-festival wordt georganiseerd door het gelijknamige tijdschrift en heeft qua doelgroep veel overlap met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. Om die reden spelen deze consumentenmerken een opvallende rol op het festival.
Bloemenmandala met Mooiwatbloemendoen.nl
In samenwerking met Mooiwatbloemendoen.nl wordt er in drie dagen tijd een reuzebloemenmandala gemaakt op het terrein. Op het festival krijgt de mandala de vorm van een liggend bloemenspektakel met een doorsnee van 5 meter in opvallende kleurstellingen, waar de bezoeker iedere dag een cirkel van bloemen aan toevoegt onder toeziend oog van een realtime camera.
De definitieve bloemenselectie wordt nog gemaakt. Volgens Bloemenbureau Holland is er tevens aandacht voor het concept Lievelingsbloem en bloemen uit de Bloemenagenda.
Yoga met Mooiwatplantendoen.nl
Ook Mooiwatplantendoen.nl speelt een bijzondere rol op het festival. De yogatent wordt door dit consumentenmerk aangekleed met onder andere Hedera, Spathiphyllum en zacht ruisende tuinplanten. In de tent is dagelijks een yogasessie, waarbij bezoekers de boodschap meekrijgen dat yoga nog rustgevender is met planten om je heen die je zintuigen op een positieve manier beïnvloeden.
De samenwerking in cijfers
Op het festival komen duizend mensen per dag, dus drieduizend in totaal. Zij komen via de bloemenmandala en de yogasessies in contact met Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. De consumentenmerken worden ook meegenomen in de media die het festival inzet, via sociale media rondom het evenement en een festivalbijlage in het magazine. Op Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl zal ook content verschijnen over het festival.
Over Happinez
Happinez is al bijna dertien jaar het mindstyle magazine van Nederland. Per nummer bereikt het blad meer dan 500.000 lezers in Nederland. Het magazine wordt ook in het Frans, Duits en Engels uitgegeven en in meer dan twintig landen verkocht.
bron: Bloemenbureau Holland