Omzet FloraMondo Klokvoorverkoop roos stijgt 60%
"Ik denk dat die groei deels samenhangt met de huidige afzetgroei, want de klok behoudt, zeker bij mijn product, een sterke positie. Terwijl de roos binnen FloraMondo de meest verhandelde bloem is," zegt Menno. Klanten waarderen de mogelijkheden van FloraMondo Klokvoorverkoop.
Geen inkoopstress
Als voordeel noemt hij de leverzekerheid en de kleine transacties. Dankzij FloraMondo is er geen inkoopstress: de prijs staat vast en er kan al vanaf één fust worden gekocht. Inmiddels zet zestig procent van alle rozenkwekers dagelijks hun aanbod op FloraMondo. "Dagelijks is belangrijk, want een klant moet op jouw product kunnen rekenen. Anders kopen ze elders. Ook zouden klanten dagelijks moeten kijken. Zo zien ze wat er staat en wat nieuw is. Want zodra de eerste pioenen er zijn, zijn ze op FloraMondo te koop."
Lees het hele interview op Royal FloraHolland