Het rijke assortiment van kwekerscollectief Zentoo inspireerde Pim van den Akker om een moodboard te creëren waarin hij trends en nieuwe materialen combineert met verschillende chrysanten variëteiten. Pim: “Ik ben altijd om zoek naar spannende structuren, bijzondere materialen en nieuwe toepassingen."



Inspiratie delen
Samen met het Flower Factor team werd het moodboard zo samengesteld dat de chrysanten en materialen die dicht bij elkaar staan uitstekend met elkaar gecombineerd kunnen worden. Pim leidde uit de moodboards een aantal commerciële designs af, die hij graag met bloemisten deelt. “Ik hoop dat het hen inspireert om zelf nieuwe herfstcombinaties met chrysanten te maken. Dat ze de bloem en haar brede inzetbaarheid gaan (her)ontdekken en hun klanten hiermee verrassen.”


Een uit het moodboard afgeleid commercieel herfstbloemwerk met Zentoo's chrysant 'Bartoli', Celastrus en gedroogde bonen.

"Verras klanten met nieuwe herfstcombinaties"
Deze herfst worden Zentoo's variëteiten 'Bartoli', 'Bontempi', 'Haydar Yellow', 'Grand Salmon' en 'Flamenca' uitgelicht. Toch is de chrysant allerminst een seizoensbloem die zich tot de herfst beperkt en daarom zal Flower Factor per seizoen een nieuw moodboard presenteren. Zo wordt de chrysant het stralend middelpunt in winterse designs, een frisse verschijning in de lente en laten we haar graag van haar zonnigste kant zien in de zomer.


Afgeleid van het moodboard: een combinatie van Grand Salmon' chrysanten, Euonymus en textuur van kaarsvet

bron: flowerfactor.nl