Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veiling Rhein-Maas opent presentatie 'Rhein-Maas Next'

Op woensdag 12 oktober jl. openden de ‘Fachverband Deutscher Floristen’ (FDF) en Veiling Rhein-Maas gezamenlijk de presentatie ‘Rhein-Maas Next’ in de foyer van de veiling. Bij de opening waren aanwezig: Oliver Ferchland (Floral Designer en Trendexpert), Petra Spring (vice-presidente FDF Landesverband NRW), Manfred Hoffmann (creative director FDF), Frank Teuber (marketingmanager Duitsland Bloemenbureau Holland), Uwe Bedenbecker (manager commercie Veiling Rhein-Maas) en Michael Rhein (penningmeester FDF).



Bij de samenwerking staat de verkoopbevorderende enscenering van florale creaties rond point-of-sale centraal. De presentatie is met producten van aanvoerders van Veiling Rhein-Maas vormgegeven, waarbij de keuze zich ook aan de Bloemenagenda van Bloemenbureau Holland oriënteert.

In de video van de opening spreken Michael Rhein en Uwe Bedenbecker over deze samenwerking en Oliver Ferchland stelt de werkstukken en trends voor. Hij vertaalt twee van de vier door het Bloemenbureau Holland ontwikkelde stijltrends 2016: ‘Connect the Story’ en ‘The World Beyond’.



Ferchland laat met zijn interpretatie zien, hoe deze trends zich verkoopbevorderend in actuele lifestyle en interieurtrends laten integreren. In de op 15 september 2016 gepubliceerde aankondiging van deze presentatie lichtte de directeur van Veiling Rhein-Maas, Ruud Knorr, de achtergronden van de presentatie toe: "Ik ben ervan overtuigd, dat wij door de samenwerking met de FDF bij Veiling Rhein-Maas onze rol als voordenker voor de fases in de handel die ná het veilen komen, sterker kunnen innemen. Wij willen deze trendshow etableren en gezamenlijk inpulsen geven voor moderne verkoopconcepten die volop aandacht krijgen en die onze groothandelsklanten de vooruitziende blik op de hele groenbranche kunnen verschaffen."

Klanten van Veiling Rhein-Maas toonden al op de openingsdag veel belangstelling voor de presentatie. De heer Hans-Jürgen Meyer, die bij Veiling Rhein-Maas voor zijn bloemenzaak ‘Floristik & Ambiente Meyer e.K.’ inkoopt, verschoof zijn inkoop van dinsdag naar woensdag, om bij de opening aanwezig te kunnen zijn: “Ik vind het goed, dat Veiling Rhein-Maas en de FDF deze presentatie hebben geïnitieerd, omdat ik hier in de foyer nieuwe impulsen kan opdoen. Ik heb al vele foto’s genomen, waarmee ik een goede impressie van de trends aan mijn medewerkers kan geven.” De presentatie Rhein-Maas Next kan nog tot en met 19 oktober a.s. in de foyer van de veiling worden bekeken. In het fotoalbum van de presentatie krijgt u een goede impressie van ‘Rhein-Maas Next'.

Voor meer informatie:
Veiling Rhein-Maas
info@veilingrheinmaas.com
www.veilingrheinmaas.com
Publicatiedatum: