Abonneren
Vacatures
- Senior Purchaser
- Junior Purchaser
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Area manager Asia & Outside Europe
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Alstroemeria op zijn mooist
In een uitzending van zijn radioprogramma Gardeners' Question Time on Friday onthulde de populaire Beardshaw dat een dieet van Black Sabbath wonderen had verricht in een kas met Alstroemeria's. In een andere kas waarin muziek van Cliff Richard werd gedraaid, stierven alle planten...
"We hebben vier kassen ingericht om te kijken wat er met de Alstroemeria planten zou gebeuren. In de eerste kas, de 'control house', bleef het stil. In de tweede draaiden we klassieke muziek, in de derde muziek van Cliff Richard en in de vierde Black Sabbath. We lieten de muziek enkele maanden aanstaan."
Zoals je mocht verwachten, groeiden de planten in de 'control house' erg goed. Maar de resultaten in de andere kassen gaven een verrassend beeld te zien: "In de kas met klassieke muziek groeiden de planten minder en lieten ze iets minder bloei zien. Tijdens het afspelen van heavy metal muziek van Black Sabbath bleven de planten weliswaar achter in groei, maar hadden ze de mooiste bloemen en waren ze het best bestand tegen ziekten!"
De actie 'Kleurrijke Verhalen Dagen' (21 september tot en met 1 oktober 2016) wil consumenten verleiden om vaker bij de bloemist binnen te stappen. Wie bij een deelnemende bloemist in de actieperiode voor 20 euro aan bloemen of planten koopt, krijgt een bijzonder boeket cadeau. Dit boeket bevat 15 bloemen die verwijzen naar grappige, inspirerende filmpjes op www.kleurrijkeverhalen.nl.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-31 Snijhortensia-aanvoerders op RFH presenteren vernieuwde assortimentscatalogus
- 2023-05-24 Landgard, handel en telers geven imago begonia een boost
- 2023-05-17 Troostrijke bloemen op de dag na Moederdag
- 2023-05-12 Honderd man aanwezig bij presentatie Groenbranche Trends 2024
- 2023-05-12 Marketingbureau wil geld van BBH voor sierteeltpromotie
- 2023-05-12 Op maandag 15 mei eert Tjitske Reidinga iedereen voor wie Moederdag confronterend is
- 2023-05-11 Beekenkamp Plants trakteert klanten op mega-potten met LaBella Dahlia
- 2023-05-10 The Pots Company/Ecopots tovert Kortrijkse Graanmarkt om tot urban jungle
- 2023-05-09 Welke info moet een plantendatabase bevatten?
- 2023-05-09 Promotieplatform Crazy about Celosia gelanceerd
- 2023-05-09 Duitsland en Frankrijk krijgen in juni weer 'meer bloemen'
- 2023-05-09 Vier de Lente Onderwijsochtend een ‘epische ervaring’ voor ruim 250 basisschoolleerlingen uit de Bollenstreek
- 2023-05-09 Coloured by Gerbera blikt terug op campagnes
- 2023-05-08 Waar komt de connectie bloemen en Moederdag vandaan?
- 2023-05-01 Sion lanceert nieuwe gevelcampagne 'Step into the light'
- 2023-04-21 Studenten van Lentiz aan de slag voor Anthurium Info
- 2023-04-19 Koning Máxima ontmoet orchideeënkwekers op designbeurs in Milaan
- 2023-04-18 Honderden orchideeën vormen decor tijdens Salone del Mobile in Milaan
- 2023-04-17 Orchideeën en fashion vinden elkaar op Inspiration Event van The Orchid Growers
- 2023-04-13 Tulpenteler levert bloemen voor bloemenpluktuin Parijs