Een ode aan de rozenbottel
Over de naam van hun nieuwe product hoefden Gert en Herman Recter niet lang na te denken. De samentrekking van rozenbottel en vitamine C leidt tot Roosvicee. De gezonde kinderdrank is meteen een groot succes. Recter besluit in 1960 eigen rozenbotteltuinen aan te leggen. Hier worden tot in de jaren tachtig de rozenbottels met de hand geplukt.
Ook de eerste reclamespotjes worden in de zestiger jaren uitgezonden: 'blozend alle twee, dankzij Roosvicee!' In de jaren tachtig gevolgd door 'mama, mag ik pompen?'. Deze commercial wordt jaren later, in 2010, in gemoderniseerde vorm opnieuw uitgezonden. Tot op de dag van vandaag is Roosvicee een gezonde en populaire fruitdrank. Met dank aan de gezonde rozenbottel.
Doornloosjes
Maar wist u dat u rozenbottel ook als sierbloem kunt kopen bij de bloemist? De meeste soorten hebben geen doornen, de zogenaamde Doornloosjes. Een vaas vol rozenbotteltakken is lang houdbaar, zowel binnen als buiten. Ze kunnen goed tegen wind en regen, dus in een vaas staan ze ook prachtig op uw tuintafel. Rozenbottels horen ook thuis in het najaarsboeket; ze brengen een prachtige herfstsfeer in huis. Dus onze tips voor de koude maanden: geef uw kinderen regelmatig een glaasje Roosvicee. En zet een boeket rozenbottels op tafel!
De actie 'Kleurrijke Verhalen Dagen' (21 september tot en met 1 oktober 2016) wil consumenten verleiden om vaker bij de bloemist binnen te stappen. Wie bij een deelnemende bloemist in de actieperiode voor 20 euro aan bloemen of planten koopt, krijgt een bijzonder boeket cadeau. Dit boeket bevat 15 bloemen die verwijzen naar grappige, inspirerende filmpjes op www.kleurrijkeverhalen.nl.