Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jeugd culinair aan de slag in Culibus

Tijdens de tweede dag van het culinaire foodfestival op 2 en 3 september in Naaldwijk is de speciale Culibus weer aanwezig. Voor het tweede jaar op rij maken kinderen kennis met het eenvoudig, smaakvol bereiden van eten. Want ook in Westland kan de jeugd nog veel leren van lekker, vers, gezond eten.
Het motto van Kiwanis is ‘serving the children of the world’. Dat is de wijde wereld, maar ook de wereld dichtbij. Bewust is tijdens de bijzondere, 10e editie van Culinair Westland daarom gekozen voor een goed doel uit de regio. De Zonnehof uit Naaldwijk zet zich in voor verstandelijk gehandicapten in de leeftijd van 2 tot en met 18 jaar. En tijdens het jubilerende gratis toegankelijke foodevent gaan de kinderen zelf ook aan de slag.



Culibus heeft heel wat in petto
Diverse basisscholen gaan met leerlingen aan de slag in de Culibus. Die staat dit jaar tussen het Wilhelminaplein en het Havenplein. Op zaterdag is het Havenplein de centrale locatie van Podium Westland. De gerechten die de leerlingen onder begeleiding van topkoks bereiden zijn niet te koop, maar voor de kinderen zelf om te proeven. ‘Door eerst samen in de keuken te staan en daarna zelf te proeven van het lekkers dat de leerlingen bereid hebben, laten we hen ervaren dat ze eenvoudig zelf ook lekkere, verse gerechten kunnen maken’, vertelt Culinair Westland-voorzitter Wil van Leeuwen. De Culibus streeft ernaar om eetgewoonten van de jeugd te beïnvloeden.

Thuis in de keuken
Door de jeugd actief te betrekken bij het culinaire foodfestival wil Culinair Westland hen thuis laten raken in de keuken. Uiteraard wil de serviceclub ook alle andere bezoekers zich thuis laten voelen in de keuken. Dat doen ze met een actie van Malkenhorst Makelaars, de hoofdsponsor van het culinaire event. Per 20 aangekochte muntjes kunnen bezoekers meedingen naar de hoofdprijs door een deelnameformulier in te vullen. Op zaterdagavond wordt tijdens een trekking bekend gemaakt wie de gelukkige winnaar is van een 4-gangen diner voor 6 personen. Malkenhorst Makelaars komt dit diner bij de winnaar thuis in de keuken bereiden.

Georganiseerd door Kiwanis Westland
Culinair Westland op 2 en 3 september is voor iedereen die graag gezellig een lekker hapje eet. Het wordt georganiseerd door Kiwanis Westland. De serviceclub zet hun motto ‘no fundraising without fun!’ actief kracht bij met onder andere dit food festival. Zij zetten zich in om kinderen een helpende hand te bieden. Vandaar ook het Kiwanis credo: ‘serving the children of the world’.
 
Publicatiedatum: