Uit onderzoek blijkt dat de consument zijn inspiratie over bloemen vooral opdoet op het verkooppunt en ook daar uiteindelijk verleid wordt tot een aankoop. Het hele jaar door toont Mooiwatbloemendoen.nl inspiratie en informatie over een grote variatie aan bloemen met als doel de consument te laten zien en ervaren dat bloemen bijzonder zijn en ons blijdschap bezorgen.
Consumenten komen de bloemen op de Bloemenagenda tegen in diverse media, maar de belangrijkste plek is het verkooppunt. Met een poster is het eenvoudig om de bloemen op de agenda te laten zien.
De bloemen
- Week 1 - 4: Tulp
- Week 5 - 8: Roos
- Week 9 - 12: Freesia
- Week 13 - 16: Gerbera
- Week 17 - 19: Alstroemeria
- Week 20 - 22: Pioenroos
- Week 23 - 26: Lelie
- Week 27 - 29: Gladiool
- Week 30 - 32: Zonnebloem
- Week 33 - 35: Hortensia
- Week 36 - 38: Dahlia
- Week 39 - 42: Chrysant
- Week 43 - 45: Lisianthus
- Week 46 - 48: Orchidee
- Week 49 - 52: Amaryllis
Bron: Bloemenbureau Holland