Met een uitslag van ruim 75% hebben telers van Eenjarige Zomerbloeiers (Tuinplanten) voor uitvoering van het promotieplan voor 2016 gestemd. Als onderdeel van het promotieplan zal in 2016 ook radioreclame worden ingezet.
Op donderdag 10 december is tijdens de productbijeenkomst in de Markthal in Rotterdam het promotieplan voor 2016 gepresenteerd. Een plan dat volledig is gericht op de Nederlandse consument. Het promotieplan, de productbijeenkomst en de omgeving riep goedkeurende reacties op bij de aanwezigen.
Robs Grote Tuinverbouwing
Het promotieplan borduurt voort op de goede resultaten die behaald zijn in 2015 met bartering in Robs Grote Tuinverbouwing. Lerend van de ervaringen wordt dit verder doorontwikkeld. In 2016 zal de kijker bijvoorbeeld ook enkele keren op bezoek komen op de kwekerij.
Promotie via Radio en TV
Nieuw in 2016 is, dat ook ingezet wordt op radioreclame via NPO Radio2 en NPO 3FM. Deze zenders hebben het grootste luisterpubliek in de gekozen doelgroepen. Promotie via radio wordt in het voorjaar 2016 ingezet. In de aanloop naar het weekend, als de consument op weg is naar huis. De looptijd is minimaal zes weken. Een gecombineerde boodschap op Radio en TV zorgt voor extra herkenning.
De promotionele activiteiten worden zoveel als mogelijk gekoppeld aan de Outdoorcampagne van Bloemenbureau Holland. Op momenten dat de consument geïnspireerd wordt over tuinplanten, worden de producten ook via TV en Radio onder de aandacht gebracht.
Merenjaren Strategisch Promotieplan
Op advies van de FPC hebben de aanvoerders nu bewust gekozen voor een plan met een looptijd van één jaar. De FPC heeft namelijk de ambitie om in het eerste halfjaar een strategisch promotieplan op te stellen voor meerdere jaren. Liefst in samenwerking met andere FPC's die ook tuinplanten vertegenwoordigen. Het onderzoek naar de praktische mogelijkheden wordt direct opgestart.
bron: FloraHolland
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Trade Fair Broodfabriek voor herhaling vatbaar
- "Je wilt zien hoeveel water er in een tank zit, niet hoeveel eruit is"
- Exclusieve nieuwe lijn Red Naomi! met 'allermooiste, allergrootste knoppen'
- De 2D barcode komt eraan, wat is het?
- Provincie koopt 15 ha grond in Egmond-Binnen bestemd voor bollenteelt
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-17 Krassen met Picalla
- 2023-03-13 Sector moet stemmen over nieuwe financiering BBH
- 2023-03-08 Een fleurig cadeau van Decorum voor Internationale Vrouwendag
- 2023-03-07 OK Plant introduceert voorjaarseditie van Kolibri Gift set small
- 2023-03-06 Meer dan 30.000 bezoekers komen bosje tulpen plukken op Union Square in San Francisco
- 2023-03-01 Nieuwe campagneboodschap voor orchideeën: ‘Schoonheid die blijft’
- 2023-02-23 "Cupidrone van Bloemenbureau Holland heeft zijn werk weer goed gedaan"
- 2023-02-16 Kleur bekennen met hortensia op Negenmaandenbeurs
- 2023-02-13 Bloemen en planten schitteren in presentatie van 2Dezign tijdens Christmasworld
- 2023-02-10 Cupidrone verrast geliefden met bloemen en gedichten
- 2023-02-07 Nieuwe campagne ‘Word ook een gever’ promoot bloemen en planten
- 2023-02-01 1500 Sweet Kisses voor Westlandse verzorgingstehuizen
- 2023-02-01 200 jaar hortensia
- 2023-01-30 Gerberatelers zetten medewerkers Royal Flora Holland in het zonnetje
- 2023-01-24 Magical Hydrangea viert jubileum op de winkelvloer
- 2023-01-18 Mixt Creations presenteert nieuwe lijn Limited Creations
- 2023-01-17 Gerberatelers brengen kleur tijdens Blue Monday
- 2023-01-10 'Ode to Nature' belangrijkste tuintrend voor 2023
- 2022-12-23 Honderden kerststerren op televisie bij Binnenste Buiten
- 2022-12-09 Anthurium Info en Air So Pure doneren 1.000 kamerplanten aan Stichting Quiet Community Den Bosch