Telers Eenjarige Zomerbloeiers kiezen voor promotie via Radio en TV
Op donderdag 10 december is tijdens de productbijeenkomst in de Markthal in Rotterdam het promotieplan voor 2016 gepresenteerd. Een plan dat volledig is gericht op de Nederlandse consument. Het promotieplan, de productbijeenkomst en de omgeving riep goedkeurende reacties op bij de aanwezigen.
Robs Grote Tuinverbouwing
Het promotieplan borduurt voort op de goede resultaten die behaald zijn in 2015 met bartering in Robs Grote Tuinverbouwing. Lerend van de ervaringen wordt dit verder doorontwikkeld. In 2016 zal de kijker bijvoorbeeld ook enkele keren op bezoek komen op de kwekerij.
Promotie via Radio en TV
Nieuw in 2016 is, dat ook ingezet wordt op radioreclame via NPO Radio2 en NPO 3FM. Deze zenders hebben het grootste luisterpubliek in de gekozen doelgroepen. Promotie via radio wordt in het voorjaar 2016 ingezet. In de aanloop naar het weekend, als de consument op weg is naar huis. De looptijd is minimaal zes weken. Een gecombineerde boodschap op Radio en TV zorgt voor extra herkenning.
De promotionele activiteiten worden zoveel als mogelijk gekoppeld aan de Outdoorcampagne van Bloemenbureau Holland. Op momenten dat de consument geïnspireerd wordt over tuinplanten, worden de producten ook via TV en Radio onder de aandacht gebracht.
Merenjaren Strategisch Promotieplan
Op advies van de FPC hebben de aanvoerders nu bewust gekozen voor een plan met een looptijd van één jaar. De FPC heeft namelijk de ambitie om in het eerste halfjaar een strategisch promotieplan op te stellen voor meerdere jaren. Liefst in samenwerking met andere FPC's die ook tuinplanten vertegenwoordigen. Het onderzoek naar de praktische mogelijkheden wordt direct opgestart.
bron: FloraHolland