Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Japanners kweken voor binnenlandse markt en veredelen voor daarbuiten

Japan importeert veel bloemen en planten. Kwekers leveren hoofdzakelijk aan de binnenlandse markt. In zijn algemeenheid is er onder hen de wens variëteiten meer internationaal af te gaan zetten, ook omdat dat de concurrentie op de binnenlandse markt minder fel zal maken. De drang naar buiten toe is echter vooral merkbaar onder de Japanse veredelaars, die staan te popelen diens variëteiten internationaal aan de man te brengen.


Kentaro Manabe van Japan Plants Patent Corporation (JPP Japan).


Een bedrijf dat de Japanse kwekers ondersteunt in de export van hun nieuwe variëteiten is Japan Plants Patent Corporation (JPP). Brian Upchurch van JPP Noord-Amerika legt uit dat zij kwekers kunnen ondersteunen bij de invoering van een nieuwe variëteit op een andere markt. Van Japan naar andere landen, maar ook andersom..


Presentatie op de IFEX in Japan

JPP voert marktonderzoek van het nieuwe genetische materiaal uit. Zij onderzoeken of het product past bij de markt en de behoeften van de klant. Vervolgens importeren of exporteren ze de nieuwe variëteit en kijken hoe de bloem of plant presteert onder andere klimatologische omstandigheden. Daarnaast verzorgen zij het afhandelen van rechten als patenten en handelsmerken. "Op deze manier wordt zowel de veredelaar als de kwekerij beschermd. Dus zal er geen sprake zijn van oneerlijke concurrentie", legt Upchurch uit. 

Wanneer de bloem of plant aldus bij kwekers in het buitenland terecht komt, houdt JPP een oogje op het teeltproces. "Tijdens de vermeerdering, groei, snoei en zo verder, kunnen telers uitdagingen tegenkomen en vragen stellen. Wij helpen hen om deze uitdagingen te overwinnen en hun vragen te beantwoorden," zegt Brian. In de tussentijd doet JPP de marketing van het product en beheert het de introductie op de nieuwe markt. 

Tijdens een presentatie op de IFEX in Japan vorige week werden een aantal voorbeelden van nieuwe Japanse rassen geven, die momenteel geïntroduceerd worden in Noord-Amerika. Daarnaast presenteerde het bedrijf ook voorbeelden van enkele planten uit Noord-Amerika die recentelijk geïntroduceerd zijn in Japan. 

Voor meer informatie
Plants Patent Corporation (JPP Japan)
Kentaro Manabe
www.jpp-co.com

JPP North America
Brian Upchurch
www.jpp-co.com