Verkoopmodel (foto FloraHolland)
Het seminar vindt plaats op de Fachhochschule in Weihenstephan Triesdorf in Zuid-Duitsland. Op deze twee dagen kunnen de ondernemers rekenen op:
- Een college over het marktpotentieel en de veranderingen in de groene detailhandel door Prof. Dr. Menrad
- Een uiteenzetting over de formule van Certi, waar kweker en consument met elkaar worden verbonden
- Een pop-up Certi winkel met een actueel assortiment bloemen en planten in de onderscheidende geselecteerde kwaliteit.
Samenwerking FloraHolland en Certi
Certi is een consumentenmerk dat kwekers en consumenten met elkaar verbindt. Hierbij ontvangt de kweker een eerlijke prijs voor het product en wordt de consument een handvat geboden door deze kwaliteit bloemen en planten blijvend herkenbaar te maken onder een merk.
Bovendien is een merk een medium om te communiceren met de (jongere) consument en gerichte marketing conversie te creƫren. Certi is momenteel te koop in Duitse tuincentra (shop-in-shop) en bloemenwinkels. Aan een derde afzetkanaal wordt gewerkt.
Dit merk heeft FloraHolland gezamenlijk ontwikkeld met W. Timmermans & Zn., waarbij FloraHolland met name het sourcen van snijbloemen en de marketing voor haar rekening neemt. Het sourcen van planten, de logistieke en financiƫle afhandeling lopen via Timmermans.
Kijk voor meer informatie op www.certi.nl.