Wim Kersten, Kwekerij De Fruithof;

"Een goed label verkoopt kale planten"

Een labelhouder voor extra grote etiketten. Dat was de specifieke vraag van Wim Kersten van Kwekerij De Fruithof aan Bato. De tuinbouw toeleverancier ging vervolgens het gesprek aan, maakte een producttekening en vervolgens een prototype. Zodra elk detail klopte, werd met de productie gestart. Resultaat: Wim Kersten heeft nu een labelhouder waarmee hij de extra grote etiketten met foto degelijk aan de pot kan bevestigen.


Edwin van Dorst en Wim Kester

Consument triggeren

"Een goede labelhouder is een belangrijk onderdeel van de marketing van onze producten", zegt Wim Kersten. Hij is eigenaar van De Fruithof en teelt fruitbomen/-planten voor de consumentenmarkt. "Onze producten worden heel vroeg in het voorjaar gekocht en zijn dan nog bijna kaal. Een mooi, goed zichtbaar label met grote foto triggert de consument om de boom toch te kopen. Het oude systeem met een kaartje aan een elastiekje werkte onvoldoende, omdat die niet altijd zichtbaar is. Dat geldt ook voor een kaartje dat je in de potgrond steekt."

Samen ontwikkelen
Wim besloot zelf een beter alternatief te ontwikkelen. "Dan heb je een partner nodig die weet waar je het over hebt en ervaring heeft met dit soort producten. Bato was zodoende een logische keuze, ook al omdat er al contact was met verkoper Edwin van Dorst." Samen ontwikkelden Bato en De Fruithof de labelhouder die je vastklemt aan de rand van de pot. "We hebben echt onderzocht hoe hoog de labelhouder moest zijn, op hoeveel graden het moet staan om goed op te vallen en hoe je ervoor zorgt dat de houder vast blijft staan op de dunne rand van de pot. En dat allemaal voor de drie verschillende potmaten die wij gebruiken."

Win-win
In Bato vond Wim een partner die op al die gebieden meedacht. "Ze brachten ook hun eigen kennis in: dit past wel, dit hebben we al eens geprobeerd, misschien is dit een goede oplossing. En natuurlijk hebben ze veel ervaring met materiaalsoorten, waardoor we nu een houder hebben die precies goed is: niet te stug en niet te flexibel. Met een extra pinnetje om in de potgrond te steken en een sluiting bovenop het label, waardoor het etiket er niet uit kan. Die open manier van met elkaar aan iets werken, kwam ook tot uiting in de reƫle prijsafspraken die we hebben gemaakt. Een uitstekende samenwerking, waarbij we allebei genieten van de voordelen."

Voor meer informatie:
Bato Plastics BV
Munterij 2
4762 AH Zevenbergen
Maaike de Lange
T: 0168-331 030
E: maaike@bato.nl
www.bato.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven