Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rethinking Flower Retail op Fleuramour

De bloemist helpen de 'millennials' te bereiken

‘Millennials’ – iedereen die tussen 1980 en 1995 geboren is – vormen een moeilijk te vangen doelgroep in de bloemenbranche. The Flower Lab is een expositie die op de grote bloemenbeurzen de bezoekers handvatten probeert te geven om deze klantengroep toch te bereiken. Bij de eerstvolgende beurs – Fleuramour in Alden Biesen – richt The Flower Lab zich op drie nieuwe trends die door deelnemende bloemisten vormgegeven zullen worden.



Wat maakt Millennials’ apart?

Millennials vormen de doelgroep van de toekomst. Deze jonge mensen hebben de recente nieuwste technische en sociale ontwikkelingen maximaal omarmd. Hoe sluit je daar als bloemist maximaal bij aan. Volgens The Flower Lab is het belangrijk rekening te houden met enkele bijzondere eigenschappen van deze doelgroep. “Ze zijn slim, visueel ingesteld, interactief en bewuste realisten. Het is op zichzelf vrij eenvoudig om deze vier zaken in je winkel en bedrijfsvoering terug te laten komen. Samen met bloemistenorganisatie FdF hebben wij een tentoonstelling gemaakt met praktische tips”, zegt Susanne Nijssen, marketeer van Florismart. The FlowerLab op Fleuramour wordt mede mogelijk gemaakt door Chrysal, Dillewijn Zwapak, Florist2Florist, Oasis en Princess Roses.



Bloemisten vertalen nieuwe trends
Op Fleuramour tonen vier gerenommeerde bloemisten u hun visie op de toekomst: Stefan van Berlo (Bloem-Illusie, Zwijndrecht), Kevin Lennertz (LK Floral Service, Heers), Chantal Post (Vielsalm) en Dirk de Goede (De Goede Bloemen, Brasschaat).
Deze bloemisten zullen – onder meer – de bloemen gebruiken van Van der Geest Calla, Middendorp Anthurium, De Bloemendens, Kwekerij van Uystel, Queen (Denemarken), Arend Roses en De Landscheiding. Ook Plant World en Bouquet Tales doen mee. De trends die de bloemisten neerzetten zijn: Bohemian Chic, Winter Cocooning en Mystery Forest.



Voor meer informatie:
The Flower Lab
Hans van Dalen
Marketing manager
M: +31 629 500 680
E: hans@florismart.com
www.florismart.com


Publicatiedatum: