Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kordaat Product Design steekt tuinbouwproducten in een nieuw jasje

Een Westlands likeurtje

De Vanda Orchideeën van Anco Pure Vanda zijn niet alleen uniek door hun luchtwortels, maar ook door de bijzondere blauwe kleur van hun iconische ‘Blue Magic’ bloemen. Om de op zich al bijzondere bloemen op een nieuwe en exclusieve manier op de markt te brengen, ging Steef van Adrichem van Anco Pure Vanda in gesprek met Kordaat Product Design, een Westlands ontwerpbureau. De uitkomst? Een Westlands likeurtje.

Kordaat slaagde erin om de bijzondere kleur uit de bloem te halen en hier alcohol mee te kleuren. Na het nodige onderzoek wist Kordaat drie likeuren te produceren. “Ondanks het feit dat de felle kleuren anders doen vermoeden, hebben deze likeuren hun kleur compleet te danken aan het pigment uit de bloemen van de Vanda Orchidee. Een
compleet natuurlijke kleurstof dus”, vertelt Jens Luiten van Kordaat.

Waarde toevoegen
“Dit project biedt tal van mogelijkheden”, vervolgt Jens. “Likeur is maar één nieuwe toepassing van de Blue Magic kleur. Wij zijn ervan overtuigd dat elk tuinbouwproduct iets speciaals in zich verstopt heeft waardoor het product in waarde stijgt. Door op zoek te gaan naar dergelijke eigenschappen en deze vervolgens uit te lichten of toe
te passen op een plek waar je hem niet verwacht, kunnen het Westland en de tuinbouwsector nog waardevoller worden dan ze al zijn.”

De mannen van Kordaat Product Design zijn alweer anderhalf jaar onderweg. Lucien van der Krans, Hessel Luiten en Jens Luiten hebben daarin naast de orchideeënlikeur bijvoorbeeld ook ‘De Tommies Tomaten Tap’ ontwikkeld. “Veel Westlandse verhalen zijn nog niet verteld. Wij willen die verhalen op een leuke, effectieve en creatieve manier naar buiten brengen.” En of dat nu via een machine, een verpakking of misschien wel een online-platform is, maakt Kordaat niet uit. “Het woord ‘Product’ in ‘Kordaat Product Design’ kun je dus breed interpreteren,” lacht Jens. Hun kantoor aan de rand van Den Haag biedt de mogelijkheid om volledig op de hoogte te blijven van de wens van de consument en tegelijkertijd regelmatig telers te bezoeken in het Westland.

Voor meer informatie:
Kordaat Product Design
www.designkordaat.nl
info@designkordaat.nl

 

 

Publicatiedatum: